Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste esc til Xtra 30/10 Evo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste esc til Xtra 30/10 Evo?

    Jeg var heldig og fikk kjøpt Jon Wolds elektro-konverterte Integral med en Plettenberg Xtra 30/10 Evo. Han har brukt Jive 80 HV, noe jeg også vurderer, men nå som det er nye regulatorer på markedet tenkte jeg å spørre F3A-øvrigheten om det finnes bedre kandidater? Og hvilke regulatorer bruker dere til denne motoren, erfaringer? Jeg hadde en del motortrøbbel i fjorårets sesong, som jeg vil unngå i år.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Basert på Jons erfaringer og en prat med Thorbjørn, så ble det Jive 80 HV på meg også.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Jomfrutur på lørdag? Hvis været er ok så hadde jeg tenkt å lufte Sonic for første gang i år.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Det er ca en ukes leveringstid for JiveŽn, så det blir ikke jomfrutur Men man har da annet som kan fly anstendig også
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Originally posted by bjeff View Post
          Det er ca en ukes leveringstid for JiveŽn, så det blir ikke jomfrutur Men man har da annet som kan fly anstendig også
          Anders:

          Jive 80 HV funker ikke optimalt med Plettenberg 30-10 Evo! Den har oppstartproblemer. Glem den regulatoren sammen med Plettenberg. Plettenberg anbefaler Schulze og Jeti Spin 99. Jeg har selv snakket med Owe Plettenberg (sjefen selv) om regulatorer. Schulze har stoppet produksjonen av den egnede regulatorer så da står du igjen med Jeti. De kommer forresten ut med en ny regulator snart.

          Hvis du like vel vil gå for Jive 80 HV kan du få låne min og teste. Jeg har en som ligger og støver ned. Jive er fantastiske regulatorer bare ikke sammen med Plettenbergs F3A-motorer………..


          Henning

          Comment


          • #6
            Ahem... Jeg har fløyet 100 % problemfritt med Xtra 30-10 og 30-9 med Jive 80 HV. Ingen annen regulator kommer i nærheten av min luksusgris.

            Det er noe med Henning og regulatorer som ikke går helt sammen, men jeg kommer ikke på hva...

            Anders: Kjøp Henning sin før jeg gjør det. Jeg har en kjøleribbe til overs du kan få også.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jon Wold View Post
              Ahem... Jeg har fløyet 100 % problemfritt med Xtra 30-10 og 30-9 med Jive 80 HV. Ingen annen regulator kommer i nærheten av min luksusgris.

              Det er noe med Henning og regulatorer som ikke går helt sammen, men jeg kommer ikke på hva...

              Anders: Kjøp Henning sin før jeg gjør det. Jeg har en kjøleribbe til overs du kan få også.

              Jon: At du har fløyet 100 % problemfritt er nok riktig for det er oppstarten på bakken som er problemet. De ulydene fra oppstart av motoren din skal ikke være der. Jeg tenker på skrikelyden når regulatoren mister synkroniseringen ved oppstart. At motoren står å hakker er heller ikke normal.

              Comment


              • #8
                Men jøss i all nøføse mand, min Jive har aldri gjort det?!? Aldri mista synk, aldri hakket.
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #9
                  Nei, aldri.......

                  Comment


                  • #10
                    Jeg tror om en skal være helt sikker er det Jeti den nyeste er vel en spesial utvikla sak som går opp i mot motorene (hacker) mulig jeg tar feil. Men om du kikker på hvem som har hatt plunder og hvem som ikke har hatt finner du vel Jeti hos dem som ikke har hatt.
                    Jeg kjøpte en Castel ...sånn for å ikke være blant de alle!!
                    SÅ Jeti spinn 99 tror jeg er bortimot idiot sikkert........
                    går du derimot for vekt har jeg lest mye positivt om YGI ...mener jeg den heter ...den får du vel nedover i europa..men tror jeg hadde ungått Jiven!
                    Last edited by RGJ; 22-02-12, 15:17.
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RGJ View Post
                      Jeg tror om en skal være helt sikker er det Jeti den nyeste er vel en spesial utvikla sak som går opp i mot motorene (hacker) mulig jeg tar feil. Men om du kikker på hvem som har hatt plunder og hvem som ikke har hatt finner du vel Jeti hos dem som ikke har hatt.
                      Jeg kjøpte en Castel ...sånn for å ikke være blant de alle!!
                      SÅ Jeti spinn 99 tror jeg er bortimot idiot sikkert........
                      går du derimot for vekt har jeg lest mye positivt om YGI ...mener jeg den heter ...den får du vel nedover i europa..men tror jeg hadde ungått Jiven!
                      Det er en «veldig god ikke navngitt F3A-flyver» i Norge som fikk deadstick med kombinasjonen Plettenberg 30-10 Evo og Jeti Spin 99. Regulatoren tok kvelden i luften. 100 grams regulatorer som håndterer opp mot 100 A er ikke idiotsikre.

                      Comment


                      • #12
                        Ikke mobb Jive'n min!

                        At Jive har problemer med Advance-motoren har jeg jo sett med egne øyne, men jeg har aldri hatt trøbbel med X-tra motorene.
                        Jive er unik i forhold til de andre skjøre greiene. Den veier minst og tåler mest, er vanntett og støtsikker. BEC'en gjør at du kan hekte på en liten "pufferakku" for det som i praksis blir dobbel RX-strømforsyning, uten å ha tunge dobbeltstrømanlegg og doble batterier.

                        Eneste ulempe er programmeringa. Prog Card er steinaldersk, og Prog disc... ja hva skal man si.
                        MVH

                        Jon Gunnar Wold

                        Comment


                        • #13
                          Æsj, med overvann på Årungen og ellers sørpete forhold den nærmeste tiden tar jeg rådet til Henning og venter litt før jeg bestemmer meg.

                          Takk for innspill, og kom gjerne med flere!
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            Überwasser er ikke noe problem med Jive. Vanntett!
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har en Jive i min Wind 110, tenker den får vannkjøling til helgen
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X