Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aspire F3J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aspire F3J

    Lenge siden det har vært noe seilfly aktivitet på meg så det var jaggu på tide
    Har montert en Aspire den siste uka, med 2 kropper en for vinsj og en for elektro....
    Må si meg mektig imponert over RTF vekterne på disse med Spread Tow vinger, den rene seil versjonen veier nå 2060 gram ferdig balansert og klar til å fly, mens elektro versjonen veier 2260 gram med et eldre 3s 2800mah batt. Jeg antar at med et nyere batteri på f.eks 2200 og flytting av dette fremover for å opprettholde C.G så vil jeg havne under 2200 gram. Det er jaggu ikke værst på 3,7 meter med vinge
    el.oppsettet er en Kontronik Kira med gir og 15*10 klappproppell med Kontronik Koby 70A regulator.
    El.versjonen testflys i morgen, skal prøve å ta noen bilder

    Jeg kan jo nevne at den første generasjonen med Aspire som jeg har en av veier 2360 gram som ren seiler
    Olav Jørgensen
    Low & fast

  • #2
    Har du et bilde eller to?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Ikke for øyeblikket, har helt glemt å ta noen når jeg har holdt på. Skal huske på det i morgen
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Hvilket Kira oppsett?
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Kira 480, husker ikke kv i farta!
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Det er en Kira 480-34 med 5,2:1 gir som sitter i, målte ampere i dag og den trekker ikke mer enn 35A med 15*10. Noen få bilder, ikke så bra kvalitet
            Attached Files
            Last edited by Olavjoergensen; 25-02-12, 18:21.
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #7
              Lekte litt med denne:
              eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator   (c) by Markus Mller

              Med et 3s 2500mah 45c batteri burde du trekke i overkant av 50A...
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #8
                Er bare 30C men det skal ikke ha så mye å si på dette amp trekket.
                Den stiger jo som bare det så det er ingenting som tyder på at det er noe galt
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #9
                  Jo, det er den indremotstanden i batteriet som bestemmer til et vist punkt hvor mye A motoren trekker.
                  Lek litt med tall i den calcuatoren så vi du se det.
                  Mange som har brent opp utstyret sitt ved å kun gå opp i C rating på batteriene...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #10
                    Ja det er greit men 15A forskjell var litt vel mye. Lurer på hva det kan være
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #11
                      Ok, jeg setter iallefall en finger på at batteriet er slitent.. Prøv med et nytt 65c batterie og jeg tror du kommer nærmere det trekket du skal ha...

                      Leste litt på Kontronik sine sider..
                      Du er sikker på at det ikke er en 480-31 du har? Den skal trekke 34A med 15*8 på 3S, ser og at den calculatoren jeg linket til er innenfor 3-4% av det Kontronik oppgir av data...
                      Seite wurde nicht gefunden. - KONTRONIK - Hochleistungsantriebe im RC-Modellbau
                      Last edited by jijohans; 26-02-12, 10:15.
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #12
                        Er så si samme resultat med andre 3s pakker også, f.eks 3s2200mah 25C.
                        Har prøvd 4 pakker, 1 av de er kliss ny men fortsatt bare 35A her! Testet litt på hobbyrommet i går og jeg syntes at motoren blir veldig raskt glovarm. Bare etter noen få gangers kjøring av noen sekunders varighet.
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jijohans View Post
                          Ok, jeg setter iallefall en finger på at batteriet er slitent.. Prøv med et nytt 65c batterie og jeg tror du kommer nærmere det trekket du skal ha...

                          Leste litt på Kontronik sine sider..
                          Du er sikker på at det ikke er en 480-31 du har? Den skal trekke 34A med 15*8 på 3S, ser og at den calculatoren jeg linket til er innenfor 3-4% av det Kontronik oppgir av data...
                          Seite wurde nicht gefunden. - KONTRONIK - Hochleistungsantriebe im RC-Modellbau
                          Neida, det er 480-34. Har tatt ut motor å dobbeltsjekket det også.
                          Men som jeg nevnte så var den til tider uvanlig varm etter få sekunders gange og litt lei å starte enkelte ganger, nå starter den ikke i det hele tatt. Er bare helt dødt her nå.... Har prøvd flere regulatorer, uten resultat. Satt inn en gammel FUN 400-36 med gir å den fungerer som fy. Etter all sjekking/testing som er gjort i kveld så er eneste mulige konklusjon at det må ha vært noe galt med motoren fra første stund.

                          Fortsettelse følger etter jeg har skaffet ny
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #14
                            Noen som har erfaring med Hacker B40-8L 4.4:1 gir?
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har personlig gjort en kjempe tabbe, "problemet" er løst
                              Se egen tråd : (MFN) ModellflyNytt.no
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment

                              Working...
                              X