Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wing dragon sportster problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wing dragon sportster problemer

    Hallo! Jeg er ganske ny innen modellflyging, og jeg kjøpte meg en wing dragon sportster for litt siden. Jeg har noen problemer med den, ''servostengene'' som går fra servoene inni flyet, og ut til elevatoren, bøyer seg istedet for og gi meg nedover elevator, og veldig veldig lite oppover elevator. Roret har også lignene problemer. Lurer på noen som har hatt samme problemet med samme/lignene fly, vet at vennen min har hatt lignene
    problemer med sin wing dragon, og han vet ikke hvordan han fikser det heller.
    Tusen takk for hjelp!
    Mvh Preben

  • #2
    Dersom rorene er veldig harde i festet, kan det hende at du kan få de lettere bevegelige med å grave ut litt gods med en tapetkniv, evt skjære dem av og hengsle på nytt med feks blank pakketape eller 3M blenderm-tape (selges som Dubro hengsletape i rc hobbybutikker). Det kan også hjelpe mht at roret bøyer seg på tvers, dersom jeg forsto deg rett.

    Servostengene er sånn som jeg husker festet langs halebommen på flyet, du kan evt lage noen ekstra fester med feks pianotråd eller annet du har for hånden slik at de ikke bøyer seg.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Du får løsne rorstengene og myke opp hengslingen på rorene, bøy den opp og ned til de går lett.

      Comment


      • #4
        Enig, bedre forslag til å begynne med
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Tusen takk for svar, skal prøve!

          Comment


          • #6
            Enig i de andre svarene og vil bare legge til at hengslene til rorene må gå veldig lett. Når servostangen er koblet fra ved roret bør høyderoret henge nedover uansett om flyet holdes på magen eller på ryggen. Samme med sideroret når flyet holdes på høyre og venstre side.

            Hengsler som bare er en stiv plastbit har jeg alltid måttet bytte ut med "ordentlige" hengsler med lager-pinne av metall.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

            Comment

            Working...
            X