Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt andre nybegynnerfly fly (det første fikk jeg aldri opp i lufta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er det noen som har en slik rabattkode på throttlestore .com hvist jeg skal kjøpe Cloudsen???

    Comment


    • #17
      Tror jeg skal bestille cloudsen fra throttlestore i morgen. Det står RR hva betyr det??? Er det noe annet helt nødvendig jeg trenger med dette flyet enn min egen radio, lader, ekstra lim og en ekstra propell??

      Comment


      • #18
        Originally posted by Yalla94 View Post
        Tror jeg skal bestille cloudsen fra throttlestore i morgen. Det står RR hva betyr det??? Er det noe annet helt nødvendig jeg trenger med dette flyet enn min egen radio, lader, ekstra lim og en ekstra propell??
        Oj. Ta en telefon til Hans Petter på TS.Com AS; over helgen. Tålmodig kar. Da får du den support og hjelp du trenger uansett; på dagen. Det får du ikke fra utlandet. Du kan til og med stikke innom for en prat. Ikke SÅ langt fra Molde. Er vel bedre å komme i gang med litt hjelp fra leverandør i Norge enn, unnskyld utrykket, kjøpe noe jalla du ikke har kontroll på fra utlandet; eller? HK kjøper og selger bare look-a-likes til lavest mulig startpris. TS.Com AS følger norsk kjøpslov og selger look-a-likes gjerne oppgradert like bra eller bedre enn originalen. De går helt sikkert ikke under om de selger en Clouds mer eller mindre fra eller til. Men ikke sikkert at kunder som sliter er like happy med å ikke komme ordentlig i gang. Mini Cessnaen du har mislykkes med er "ugrei" for en totalt nybegynner, fordi den MÅ flyes. Den flyr IKKE av seg selv. Spar den til du har logget noen turer på Cloudsen; eller noe lignende. Cloudsen flyr vel mer eller mindre av seg selv, hvis du ikke da bevisst styrer den i bakken. Lykke til videre.
        Last edited by rcmodeller; 16-03-12, 22:31.

        Comment


        • #19
          Originally posted by rcmodeller View Post
          ...unnskyld utrykket, kjøpe noe jalla du ikke har kontroll på fra utlandet; eller? HK kjøper og selger bare look-a-likes til lavest mulig startpris. TS.Com AS følger norsk kjøpslov og selger look-a-likes gjerne oppgradert like bra eller bedre enn originalen. De går helt sikkert ikke under om de selger en Clouds mer eller mindre fra eller til.
          Ha-ha, den var artig. Orginalen fåes hos Elefun og heter Multiplex EasyStar. Flyene hos TS er de samme look alike greiene til lavest mulig pris man får fra HK.

          Forøvrig enig i at Yalla94 bør gå til nærmeste butikk å få hjelp over disk. Eventuelt oppsøke nærmeste klubb og bli guidet derfra.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Originally posted by rcmodeller View Post
            HK kjøper og selger bare look-a-likes til lavest mulig startpris. TS.Com AS følger norsk kjøpslov og selger look-a-likes gjerne oppgradert like bra eller bedre enn originalen.
            Bixler fra HK er ikke noe mer eller mindre lookalike enn Clouds. Men den koster ca halvparten (kjøpte en arf for 85 dollar inkl frakt for litt siden). Skulle nesten tro TS kjøpte fra HK selv, satte på nye klistremerker og la på 100 prosent på prisen.
            Last edited by kristianwest; 17-03-12, 09:26.
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #21
              Enig. Litt dumt å si det om en modell som mange har prøvd. Med "jalla" så menes at hvis det man mottar fra utlandet ikke er helt som forventet, så nytter det oftes lite å klage eller retunere. Og det kan det lett bli hvis man ikke ser at dette er to helt forskjellige modeller med forskjellig spec. På modellen fra HK følger det kun med motor og servoer. Ikke noe mer. Resten må man kjøpe i tillegg. På modellen fra TS.Com AS følger det med både motor, regulator, servoer og batteri. For 290,- i tillegg så får man både radio og lader også. Litt komisk at folk til stadig ikke legger merke til/omtaler at disse tilbudsmodellene fra utlandet er strippet for det meste og i virkligheten bare er et kit. Kjøper man det man trenger i tillegg og betaler moms, frakt og fortollingsgebyr, så blir regnestykket et helt annet.

              Comment


              • #22
                Modellen jeg kjøpte manglet bare esc. Satte inn en 20a esc til 8 dollar og var med det ferdig. Totalsum ca 550 kroner, ferdig transportert.

                Ellers vil jeg vel si at motoren sikkert ikke et den råeste eller beste, men for en nybegynner holder det i massevis.

                Og angående holdbarhet er vel flyet knust ti ganger før elektronikken tar kvelden.

                Hvilken radio og lader du får for drøye 200 kr ekstra hos TS er vel begrenset, uten at jeg vet noe om det. Jeg ville vel uansett ansett det som en god plan å kjøpe flyet uten radioutstyr, og kjøpt en OK radio og tilhørende mottaker ved siden av.

                Opplevelsesmessig tror jeg med andre ord man kan komme godt ut av det med lopper kjøpt fra HK eller andre steder.

                Når det er sagt er det alltid trygt å handle fra norske butikker. Litt enklere å få til en dialog der om noe skulle være uklart. Jeg tilhører vel også dem som gjerne holder liv i norske forhandlere - om totalsummen, service inkludert, kan tåle sammenligning med andre.

                Ps. Bixleren flyr forresten veldig fint.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #23
                  Jeg kjøpte Cloudsen fra Throttlestore i dag. Tror det var det beste valget. Ca hvor lang tid tror dere det tar før jeg får flyet når jeg bestilte flyet i dag (lørdag) og jeg bor i Molde og Throttlestore er i Ålesund???

                  Comment


                  • #24
                    Grattis med fly! Du får det nok på onsdagen tipper jeg

                    Comment


                    • #25
                      Tippa tirsdag! De pakka på mandag og sende samme dag.......
                      -63.
                      Graupner MC
                      JR
                      Multiplex
                      Turnigy.
                      Fly, alt for mange.

                      Comment


                      • #26
                        Må ikke alle pakkene innom Stokke uansett? Vet det som blir sendt som brevpost kommer dagen etter... Men det er mulig jeg er helt på jordet

                        Comment


                        • #27
                          Tirsdag eller onsdag, har du nytt fly. Cloudsen kan ha ganske stive ror, og det kan hindre riktig utslag. Før du tester flyet, bør du ta deg tid til å løsne rorkoblingene. (Veldig lett.) Og bruke litt tid på å bikke rorene opp og ned, og frem og tilbake. Slik at materialet løsner litt. Gjør det både på vingene og halen, til du merker at rorene beveger seg litt friere. Det beste hadde vært om du hadde med deg en som har fløyet før, første gangen. Da alle fly trenger å trimmes, slik at de flyr riktig.
                          Pass på å montere propellen riktig vei, den konvekse (buet profil) delen skal peke fremover. Mange som gjør feil der med Clouds, og andre pushere. Cloudsen kan også være litt vanskelig å sende avgårde, da den kan gjøre et dykk akkurat da du slipper. (Min erfaring). Ellers er den også nokså nøye på tyngdepunktet (CG), så sjekk nøye før du prøver.
                          Fortell hvordan det går, og lykke til.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #28
                            Molde??

                            Originally posted by per.oines View Post
                            Tippa tirsdag! De pakka på mandag og sende samme dag.......
                            Er du fra Molde

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Yalla94 View Post
                              Er du fra Molde
                              Nei, bor på en holme omtrent midt mellom!
                              -63.
                              Graupner MC
                              JR
                              Multiplex
                              Turnigy.
                              Fly, alt for mange.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per.oines View Post
                                Nei, bor på en holme omtrent midt mellom!
                                Midt i mellom hva???

                                Comment

                                Working...
                                X