Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt andre nybegynnerfly fly (det første fikk jeg aldri opp i lufta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt andre nybegynnerfly fly (det første fikk jeg aldri opp i lufta)

    Det første flyet mitt var Cessna Skylane 182 EPO Mini BL RTF - ThrottleStore.Com får det aldri i lufta!!!
    Har sikkert prøvd 30 ganger og alle ganngene kom jeg hjem med en ødelakt cessna. Nå er jeg lei! så jeg vurderer å kjøpe meg HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (RTF Mode 2 Throttle Left Radio) ser veldig bra og stabil ut. her set på cloudsen også men så en video på youtube.com der de sa at den var mye bedre enn cloudsen. jeg lurer på: når jeg bestiller bixleren fra hk om jeg må betale toll da? har også tenkt å kjøpe med et ekstra bateri: HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
    Blir glad for alle tips!!!

  • #2
    Nei, ikke toll, men MVA og et gebyr for innførsel. Er vareverdien over 200 kroner ved innførsel, betales MVA av vareverdi og frakt.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Hvordan Bixlerern kan være mye bedre enn Clouds'en lurer jeg på. Ikke bare fordi Cloudsen er bra, men de er begge mer eller mindre kopier av samme fly, Multiplex Easystar. Skal du handle fra HK er det nok et fett hvilket fly du velger, jeg tror de er like bra, men handler du Cloudsfly fra Throttlestore tar det to dager mot to uker fra HK. De siste sendingene jeg har fått fra Hobbyking har brukt minst 14 dager.

      Comment


      • #4
        høhø.. Har prøvd den modellen der selv (EPO mini cessna).. Det er EPO mini søppel...
        Kjøp heller storebroren.. flyr av seg selv....
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Eller kjøp den bixleren. Da får du masse flytid. Småmorsomt fly er det også
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Jeg lærer min datter på 6 år til å fly bixler, stabilt og rolig med forsiktig bruk av throttle.
            Husk å fjerne ballasten som er lagt i nesa, min balanserer perfekt med 1700mah, flytid opp mot halvtimen.

            Viggo

            Comment


            • #7
              Kan du anbefale Bixleren????

              Comment


              • #8
                Originally posted by Yalla94 View Post
                Kan du anbefale Bixleren????
                Nå har ikke jeg flydd alt mulig av trainere, men få den trimmet inn av en som kan fly og ha små utslag så lærer du deg fint å fly med denne, virker relativt solid.

                Kortversjon: den kan anbefales. ( gikk drøyt 2 uker til norge når jeg bestillte min, skal du ha med lipo på bestillingen går det kanskje også noen dager ekstra )

                Viggo

                Comment


                • #9
                  Hvis du er usikker på Bixler og/eller Cloudsfly så gå for originalen, Easystar, nå ute i ny utgave Multiplex Easystar II Kit 214260 - elefun.no - Radiostyrt hobby. Så kan du utstyre den med elektronikk fra Hobbyking, da får du et bedre fly enn ferdige versjonene av både Bixler og Clouds. Men Cloudsfly koster 900 hos Throttlestore nå uten radio og lader men det har du kanskje fra før?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Viggkri2 View Post
                    Nå har ikke jeg flydd alt mulig av trainere, men få den trimmet inn av en som kan fly og ha små utslag så lærer du deg fint å fly med denne, virker relativt solid.

                    Kortversjon: den kan anbefales. ( gikk drøyt 2 uker til norge når jeg bestillte min, skal du ha med lipo på bestillingen går det kanskje også noen dager ekstra )

                    Viggo
                    kjenner du noen rc folk eller klubber i molde som kan hjelpe meg å montere bixleren vist jeg kjøper den??

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Yalla94 View Post
                      kjenner du noen rc folk eller klubber i molde som kan hjelpe meg å montere bixleren vist jeg kjøper den??
                      Ikke veldig aktiv nettside, men du kan jo prøve her: Momfk.no - Hovedside

                      Comment


                      • #12
                        Nå er dessverre alle Bixlerene ikke på lager Er det bedre å kjøpe axn cloudsen siden den er på lager eller er det verdt å vente ventetiden??? Når det står at det er -16 stk på lager tar det like lang tid å få den på lager enn en som det bare står backorder på???

                        Comment


                        • #13
                          Kjøp deg Cloudsen fra TS for 900,- og ha den til helgen, det er mitt tips. Hvem som er best vet jeg ikke, men jeg har Cloudsen selv og har null problem med å anbefale den til nybegynnere.

                          Comment


                          • #14
                            Gå for Clouds og Kjøp i Norge Mye lettere å få hjelp om det skulle skje noe og TS har god service etter min erfaring

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kyrre View Post
                              Kjøp deg Cloudsen fra TS for 900,- og ha den til helgen, det er mitt tips. Hvem som er best vet jeg ikke, men jeg har Cloudsen selv og har null problem med å anbefale den til nybegynnere.
                              Nå er Bixeren på lager! Bør jeg kjøpe Cloudsen selv om synes du???

                              Comment

                              Working...
                              X