Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av nettbutikk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Biplan View Post
    Det skal du bare være glad for. Lav pris veier ikke opp for at ting er defekte ved utpakking, har andre mål og vekt enn det som står på hjemmesiden eller rett og slett mangler i sendingen. Klager fører ikke til erstatning; bare at man må sende en hel masse ekstremt gode bilder.
    Dine erfaringer med HK er alt annet enn positive, så da er det forstålig om du nå handler andre steder Jeg har 24 ordre derfra og aldri opplevd noe som er dødt ved ankomst, eller fått en eneste feilsending. Det synes jeg er svært så bra; jeg kjøper vanligvis ikke store ting derfra, men ganske mye "smårusk". Jeg har ikke kontrollveid /-målt, men det har jeg da heller ikke gjort med produkter fra "seriøse" butikker. Men jeg legger inn ganske gode sikkerhetsmarginer; kjøper jeg et 20C Lipo batteri fra HK regner jeg ikke med å kunne trekke 20C. Spesifikasjoner kan være så mangt, men jeg regner som en selvfølge at billigmerkene strekker strikken så langt det går, og noen ganger enda lengre. Leveringstid fra HK kan være drøy - spesielt tiden rundt kinesisk nyttår.

    Har et par bestillinger fra Tower Hobbies, og det gikk helt smertefritt, men jeg vet ikke hvordan de er på service i tilfelle problemer. Som kunde hos Tower får man også titt og ofte rabattkoder pr. mail, noe som gir ca. 20-25% rabatt på alle varer. Dette gir brukbare priser på en del produkter - selv etter at man har regnet inn frakt, norsk moms og fortollings (moms) gebyr.

    Av norske nettbutikker er Elefun, RCpro og Hobby24 bunnsolide etter min erfaring. Smallsize, Mikronor samt Thorbjørn & Kåre har jeg handlet en god del hos, men kun direkte i butikk, så jeg har ingen erfaring med bestillinger på web fra dem. Har aldri falt seg slik at jeg har handler fra Throttlestore. Har sett noen av EPO flyene deres, og de ser slett ikke verst ut, men jeg blir en smule skeptisk når halvparten av produktene omtales som utrolig, fantastisk, enestående etc. JEG få samme assosiasjoner som når en eidendomsmegler sier at et hus har "sjel" eller "potensiale" - hvilket i praksis betyr at det er noe gammelt svineri som burde vært revet for lenge siden. Jeg sier ikke på noen måte at det er noe galt verken med butikken eller produktene (har jo ikke handlet der!), men produktbeskrivelsene deres virker som negativ reklame for meg.
    Last edited by Tipstall; 10-03-12, 00:37.
    Knut

    Diverse fly; de fleste med propell...

    Comment


    • #32
      Mine "investeringer" hos HobbyCity/King har nok holdt liv i et par ansatte hos dem i noen år....
      Det har vært noen små ting å sette fingeren på opp igjennom årene men ikke noe mer enn med andre nett sjapper her i landet.
      Ja - av og til får man en ting som ikke virker men hva betyr det når prisen er så latterlig lav som den er - kast den defekte greia og kjøp en ny - du er stadig under den norske prisen på tilsvarende produkt....

      IMO - uten HK hadde tilsiget av nye piloter vært markant mindre enn det er i dag...

      Comment


      • #33
        Jeg har også ved et par anledninger handlet fra andre Kina/Hongkong baserte butikker, og tro meg, det finnes ting som er enda mer "crap" enn det billligste hos Hobbyking. Og jeg stoler på HK når det gjelder C verdi på batterier, men har blitt lurt andre steder.

        Comment


        • #34
          backorderking er jo helt råe
          Lars Petter Nesse

          Votec 322 40% 3W170cs
          Extra 330 40% 3W212cs

          Comment


          • #35
            Originally posted by arhennie View Post
            Min flåsete berkning kommer av en del diskusjoner her inne, med TS, angående bl.a. markedsføring etc.
            Noen er mer heldig med de enn andre, alt fra drit misfornøyd til veldig fornøyd.
            Men de selger jo china crap da. Jeg foretrekker å importereslikt selv. Skal jeg færst kjøpe crap skal det være billigst mulig.

            Men hva slags produkter er du ute etter da? Noe konkret?
            Ikke noe spesielt denne gang, bare lurte på folks anbefalninger og erfaringer.

            Comment


            • #36
              Originally posted by vriompeis View Post
              Jeg vil trekke fram Øgrey Hobby.Solid forhandler med mye kunnskap.
              Glassmagasinet Øgrey ANS
              Og flott utvalg ser det ut til.

              Comment


              • #37
                Opprinnelig skrevet av RGJ
                hadde aldri trodd jeg skulle se Tore som heli pilot!!!
                Tore fløy Graupner Bell 47G med .25 motor og fast rotorhode på 80-tallet. Eller var det 70-tallet? Etter det har han slitt ut flere helikoptere med varierende størrelse.
                har nok ikke vært nok på Ås!!
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment

                Working...
                X