Announcement

Collapse
No announcement yet.

53'' pilot rc sbach fra Elefun/Autopartner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dritfin modell og bra monteringsblogg
    Trond Winger, søndagsflyger

    EG MX2 106"
    Ultimate 71"/DLE55
    GB Yak55 2.2M/DLE55

    Comment


    • #32
      Fargen kan vi si vi har valgt for testen
      Alle pilot-rc sine fly kan bestilles med customskjema igjennom ELEFUN og AP, men det tar litt lengere tid.

      Den orange ser også meget bra ut i virkeligheten.
      Last edited by anders e; 31-03-12, 12:11.

      Comment


      • #33
        Originally posted by surpass View Post
        Sinnsykt stilig modell, elsker fargen Men hvordan funker dette med reviews, betaler dere ingenting for modellen? Må jo være drømmejobben
        He he.....det er nok ikke så enkelt ...............men jeg syns modellfly er dritgøy, og spesielt nye ting jeg har tro på

        Comment


        • #34
          Er det klart for maiden snart eller??

          Ble en Yak på meg gitt Blir sikker heftig med 6S oppsett Men du har vel brukt opp din før jeg får min i hus LoL
          Nå har jeg ca 1 mnd på meg til å bruke opp Edgen, har vert artig den, synd den ikke er å få tak i lenger, Men dette blir sikkert en fin arvetager.

          Er ikke veldig Yak fan, men falt litt for de nye fargeskjemaene. Forøvrig kommer det Extra 330 SC i 53" også. Elefun får den i mai.
          Last edited by Tertitten; 03-04-12, 07:32.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #35
            Blir maiden i morra
            Jeg er ikke spesielt sbach-fan, men denne 53''n er virkelig fin og har skikkelig fint design/former. Nesten litt forelsket i denne
            Ja jeg fikk med meg at de får et par modeller til i denne str. Har lyst til å prøve extra 330 når den kommer.

            Comment


            • #36
              Da har den vært i lufta. Begynte med en 14x7 propell og cg litt for langt bak. Ikke noe kritisk, men når den er baktung er den litt kilen på rorene Brukte 2 batterier til å prøve meg litt frem på cg og øvelser, og presis er den hvertfall. Slet litt med ugrei harrier og hover de 2-3 første turene. Satte på en vox 15x6 og flyttet cg enda litt frem og da ble det stor forskjell. Da gikk det plutselig ann og hovre og fly harrier. KE flyr den fint, Brukte ingen mix og den trenger egentlig ikke det heller. Kanskje litt høyderorsinnputt, men vil nok ha litt mere fart enn EF og 3dhs. Men det ser man jo på designet også Den flyr veldig presist/retningsstabilt og er virkelig fin å fly program med. Prøvde ikke så mye rart i dag, men det kommer.
              Den er helt hysterisk syk i KE-spinn. Det går så fort at man ikke har sjangs til å se hva som skjer, men man vet hva som skjer

              Det jeg kan si etter 5 turer i dag er at de siste to turene var en helt annen verden enn de første. Den er ikke kritisk på cg, men den blir kilen på rorene om du flyr den baktung. Masse power på 4s ,og den OS-motoren er jeg foreløpig veldig fornøyd med. Lukter kvalitet her, og så er prisen fin også på den. Anbefaler vox 15x6 på 4s da flyet oppførte seg mye bedre med den enn 14x7. Modellen er nok designet for akro/imac og agressiv 3d.......................ELLER FOR ROLIGE HELGETURER
              Gi meg flere flighter på denne så jeg får satt expo og rorutslag riktig så tror jeg dette blir veldig bra
              Btw, ikke noe å si på savox-servone sin effekt, men det var ganske turbulent så det er vanskelig å si så mye om dem nå. Men det ser lovende ut.

              Trowin kommer med en liten film fra 3. turen etterhvert. Ikke forvent all verden av rå film da denne er ny for meg, men jeg fikk lekt litt og hadde det gøy med den

              PS: Det blåste godt til tider, noe som merkes og ses godt på modellen i videoen.
              Attached Files
              Last edited by anders e; 04-04-12, 17:13.

              Comment


              • #37
                Endelig et elektro-oppsett som funker knall ut av esken uten noe programering

                MEGA PLUSS FOR SÅNNE SOM MEG

                Comment


                • #38
                  Her er filmen


                  Trond Winger, søndagsflyger

                  EG MX2 106"
                  Ultimate 71"/DLE55
                  GB Yak55 2.2M/DLE55

                  Comment


                  • #39
                    He he, ser godt at jeg flyr den baktung her. Henger med rumpa
                    Men dette ble mye bedre på siste turen, så dette blir bra .

                    PS: Det er god plass til å flytte batteriet lengere frem, det var bare jeg som prøvde meg forsiktig frem

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by anders e View Post
                      He he, ser godt at jeg flyr den baktung her. Henger med rumpa
                      Men dette ble mye bedre på siste turen, så dette blir bra .

                      PS: Det er god plass til å flytte batteriet lengere frem, det var bare jeg som prøvde meg forsiktig frem
                      Litt rar lyd på motoren frå 2:54 ut i filmen, men det er sikkert OS-motoren som treng litt innkøyring!
                      Runar Sandnes
                      Medlem i Gloppen modellflyklubb

                      ------
                      Constantly fighting gravity

                      Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by RunarS View Post
                        Litt rar lyd på motoren frå 2:54 ut i filmen, men det er sikkert OS-motoren som treng litt innkøyring!
                        Ja, men tror ikke OS har klart å slippe helt tak i nitrolyden

                        Comment


                        • #42
                          Veide den på kjøkkenvekta. 1.5kg uten batteri. Batteri ca 300g.
                          Flyklar 1.8kg.............syns det var lite. Hadde sett for meg rundt 2.5kg flyklar.

                          Comment


                          • #43
                            Videoen funket fint i går, men ser at det har skjedd noe med kvaliteten. Skal prøve å fixe det, visst ikke kommer en ny film snart.

                            Comment


                            • #44
                              Fikk noen turer i dag også. Nå har jeg funnet riktig cg for 3d. Nøytral på rygg og vox 15x6 gir fin harrier og lett og hovre med. OS motoren har masse power ut av hover
                              Nå begynner det virkelig å ligne noe svært bra.

                              PS: Litt framtung gir veldig vinglete harrier og hover. Samme for baktung. Da er den kilen på ror i disse øvelsene. Nøytral rygg=svært bra både til presisjon og 3d. Men flyr du sport/akro gjør det ingen ting om den er litt framtung.
                              Sbachen er ikke glad i 3d i mye vind, men sport/akro skjærer den fint igjennom vinden. Den er veldig lett.
                              Denne er snill som bare det, så man trenger absolutt ikke være ekspert for å fly denne

                              Liker svært godt OS motoren og savox-servone. Servone er presise og sterke. Flyr meget presist og har tålt walls flere ganger uten blowback eller noe som helst tull.

                              Den var bedre å fly nå og i tillegg er den ikke så agressiv som den var.

                              Skal få laget en film med lavere 3d og presisjon bare vinden løyer litt
                              Last edited by anders e; 07-04-12, 14:38.

                              Comment


                              • #45
                                Det ble en testtur i dag også. Nå flyr den helt fantastisk Hvorfor ble den helt fantastisk?????
                                Flyr her i 3 m/s. Kommer bilder og mere film fra Holmen i morra. Måtte bare gi meg når ungene kom.




                                Jeg er så skamfull over hvordan jeg ser ut på det siste sekundet på videoen at jeg spurte kjærringa om jeg virkelig ser så jævlig ut

                                Comment

                                Working...
                                X