Announcement

Collapse
No announcement yet.

53'' pilot rc sbach fra Elefun/Autopartner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    fly bra den.. ta over dritten jeg har her da eller.. min kommer kun til å støve ned her..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #47
      Originally posted by anders e View Post
      Det ble en testtur i dag også. Nå flyr den helt fantastisk Hvorfor ble den helt fantastisk?????

      Fydda! De der må du trekke om i grønn eller sort!!:P


      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

      Comment


      • #48
        Originally posted by anders e View Post
        Videoen funket fint i går, men ser at det har skjedd noe med kvaliteten. Skal prøve å fixe det, visst ikke kommer en ny film snart.
        Youtube har en fin ting som heter bildestabilisator eller noe sånn, den funker ikke, så nå ligger originalvideon der sånn den skal...
        Trond Winger, søndagsflyger

        EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

        Comment


        • #49
          Originally posted by Trulsen View Post
          Fydda! De der må du trekke om i grønn eller sort!!:P


          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
          He he, det var en test så jeg ville ikke ødelegge dem. Men fy f... å bra den flyr nå.
          Det gjorde den uten også, men nå flyr den sakte 3d i tillegg

          Comment


          • #50
            Originally posted by GTI20 View Post
            fly bra den.. ta over dritten jeg har her da eller.. min kommer kun til å støve ned her..
            Grunnen til at din er dritt er jo for at du har lasset den altfor tung og garantert feil cg. Om du setter i riktig utstyr skal jeg garantere deg at den flyr bra.

            Min flyr faktisk meget bra.

            Comment


            • #51
              Originally posted by anders e View Post
              He he, det var en test så jeg ville ikke ødelegge dem. Men fy f... å bra den flyr nå.
              Det gjorde den uten også, men nå flyr den sakte 3d i tillegg



              Det høres bra ut På min MXS var det iallefall vanvittig stor forskjell med og uten. Fra å være ustabil og j.... til å faktisk fly ok med SFG'ene på

              Comment


              • #52
                Originally posted by GTI20 View Post
                fly bra den.. ta over dritten jeg har her da eller.. min kommer kun til å støve ned her..
                Kan hent`n jeg, om du har en grei pris og det ikke er for mye "skader" på den
                Last edited by Tertitten; 13-04-12, 21:11.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #53
                  Ny film fra idag


                  Trond Winger, søndagsflyger

                  EG MX2 106"
                  Ultimate 71"/DLE55
                  GB Yak55 2.2M/DLE55

                  Comment


                  • #54
                    Jeg har mailet litt med Tony på pilot-rc ang. sfg's på de nye små modellene, og han var veldig hyggelig og seriøs og skulle teste dette Men uansett tar det vel 10min å lage selv i balsa.

                    Løp og kjøp, her er det seriøst et bra fly om man ønsker noe litt annet enn det alle andre har. Fornuftig pris også
                    Eneste svakheten jeg foreløpig har å si noe om på selve flyet er at canopylåsen på min modell sitter 2mm for langt bak, så den låser ikke skikkelig. En bagatell, men jeg bruker litt teip øverst/bakerst på canopy for å være 100% sikker
                    Last edited by anders e; 19-06-12, 19:31.

                    Comment


                    • #55
                      Har desverre ikke fått flydd så mye grunnet jobb og dårlig vær, men tok den med på holmen i dag
                      Blåste for jævlig, men den skjærer fint igjennom vinden med litt gass. Den er helt rå med sfg's. Mere kommer snart da jeg skal få flydd litt fremover nå
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        I dag ble det noen turer. Modellen er nesten for lett så man kan uten problem fly med 3000+mha batterier. Da får man litt extra vekt... og flytid også. Det jeg mener er at den er nesten for lett når det blåser litt. La inn 100g og syns det ble stabilere i vinden
                        På 2600 batterier flyr jeg 6 min og ligger litt på grensen da egentlig.
                        Morsomt fly

                        Motor-oppsettet og servoene funker 100%. Dette er det beste oppsettet jeg har hatt i en el-modell. Servoene er sterkere og dyrere enn det man trenger, men dem funker toppers. Jeg er hvertfall klar for å fly med savox i kommende el-modeller. Det gjelder for øvrig OS-motoren også. Ikke noe annen el-motor for min del

                        Kommer et review etterhvert, men jeg vil fly mere med den først for å se hvor slitesterke servoene eventuelt er. Den har vel 25+ turer nå og still going strong
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Som sagt med et større batteri syns jeg den ble enda bedre. Har desverre ikke hørt noe fra Tony om sfg'ne, men har fått gode tilbakemeldinger på pm fra et par svensker som også satte på etter at jeg tipset dem .....jeg fikk dem til å maile Tony også.

                          Er det forresten flere som har prøvd seg på OS-motoren? Etter all klundringen jeg har hatt med el-oppsett( el er ikke min styrke ) så må jeg fortsatt skryte av OS-oppsettet( eller os-motor og pa-esc )

                          Ble et par morsomme turer i går.
                          Last edited by anders e; 12-06-12, 08:42.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by anders e View Post
                            Jeg har mailet litt med Tony på pilot-rc ang. sfg's på de nye små modellene, og han var veldig hyggelig og seriøs og skulle teste dette Men uansett tar det vel 10min å lage selv i balsa.

                            Løp og kjøp, her er det seriøst et bra fly om man ønsker noe litt annet enn det alle andre har. Fornuftig pris også
                            Eneste svakheten jeg foreløpig har å si noe om på selve flyet er at canopylåsen på min modell sitter 2mm for langt bak, så den låser ikke skikkelig. En bagatell, men jeg bruker litt teip øverst/bakerst på canopy for å være 100% sikker

                            Pilot-rc lager nå sfg's til alle sine kunder om de ønsker. Men ikke til sbach grunnet formen på vingen . Men om dere bestiller til en 53'' extra så er det ikke noe problem å få dem til å passe på sbachen
                            Den er helt klart verdt en test med sfg's

                            Pilot-RC 2nd new customer service: offer SFG free for the old customer! - FlyingGiants
                            Last edited by anders e; 19-06-12, 19:35.

                            Comment


                            • #59
                              Ok, en liten sluttrapport på denne. Desverre avgikk den med døden for litt siden, men vil gjerne si mine synspunkter på denne.
                              Første turene slet jeg litt med cg og nervøse ror på stikkebevegelser. Men etter noen batteripakker fikk jeg fikset det. Men modellen trenger en del expo på rorene for at den skal fly pent og for å føle at du har full kontroll. Den er lett (1800g) og flyr veldig bra sport og imac. Men 3d, der skal du ha ''gøtts'' for å tørre. Jeg følte at den bestemte over meg. Slet lenge med det. Men om man flyr den brutalt og agressivt funker det Men det beste var da jeg satte på sfg's fra en EF-48''. Den ble en helt annen maskin. Mye roligere og jeg følte at jeg hadde full kontroll Nå ble det faktisk et bra 3d-fly. Ikke det beste, men likevel bra. Nå var det gøy å ta det med ut.

                              Men en annen ting som jeg vil skryte mye av er OS-motoren og PA-esc'n. Masse effekt og solid. Har ikke hatt noe tull med den komboen........og jeg som hadde så mye trøbbel med hacker. Nå sitter dette utstyret i en 60'', men der yter dette oppsettet akkurat litt for lite. Men så er det jo beregnet for en mindre modell også. Jeg kommer til å handle mere EL-OS

                              Savox-servone har jeg også satt i min 60'', og dem funker fortsatt utmerket .

                              Konklusjon:

                              Skikkelig tøft fly som flyr bra. Rent og retningsstabilt. Men for å få et bra 3d-fly ut av det bør sfg's monteres
                              Motor, esc og servoer funker meget bra. Jeg må bare skryte av dette. Spesielt motor/esc, siden jeg har tullet mye med el-oppsett.
                              En ting til er hyperion-batteriene. Det ble vel 50+ turer i sbachen og til nå 10 turer i extran, men funker perfekt. Har ikke misshandlet disse, men ladet dem sånn midt på 3 så disse tåler nok mange mange flighter til
                              Jeg har alltid brukt hyperion lipo og kommer til å fortsette med det på disse små modellene.
                              Last edited by anders e; 14-08-12, 18:27.

                              Comment

                              Working...
                              X