Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paypal - er det sikkert?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Paypal - er det sikkert?

    God morgen.

    En kar vil betale meg via Paypal. Han bor i utlandet (Polen), og en bekjent av ham tar med varen fra Norge. Til dere som har brukt Paypal en del; er betalingen sikker når pengene er overført, eller kan han kansellere og klusse det til i ettertid? Ikke snakk om all verdens penger, men 16.000 er jo penger det óg - enda verre er det med "skjegget-i-postkassa- følelsen".

    Svar mottas med stor takk
    Geir


    3D plane - 1D brain

  • #2
    Paypal er veldig sikkert. Så lenge du får en invoice fra ham med beløp og beskrivelse av varen du skal handle. Jeg har blitt svindlet for ca 2500 kr for en vare jeg aldri mottok og en selger som aldri mer svarte på mail. Da kontaktet jeg paypal som igjen prøvde å kontakte selger for å gi ham 14 dager på å betale tilbake noe han aldri gjorde. Da fikk jeg alle mine penger tilbake uten diskusjon.

    // Truls

    Comment


    • #3
      Bare ikke la det gå for lang tid. Jeg tror PayPal setter en grense på 30 dager fra kjøpsdato, og senere vil de ikke gjøre noe. Jeg opplevde det med et lite fillebeløp jeg handlet for fra et Hong Kong firma som plutselig bare hadde lagt inn årene.
      Real airplanes have two wings and round engines

      Comment


      • #4
        Nå er vel situasjonen den motsatte i dette tilfellet; han er selger, ikke kjøper.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Som sagt garanterer Paypal for alle trensaksjoner. Men har du fått melding fra Paypal om at pengene er satt inn hos deg, er alt i orden. Hvis jeg ikke husker feil, kan du velge om pengene skal stå inne på din paypalkonto, eller om du vil overføre dem til din egen. Det ligger greie veiledninger inne, men jeg tror du aktivt må hente ut pengene fra din paypalkonto ved hjelp av noen tastetrykk. Paypal trekker en liten avgift for handelen.
          Last edited by lupus49; 19-03-12, 12:18.
          Flisespikkeri er gøy!
          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
          Dyrøy MFK
          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
          http://rolv.info

          Comment


          • #6
            Tja er vell ikke alle som er like fornøyd
            Men det virker for meg
            BOOMA Intelliswitch

            Odd A Eriksen

            Comment


            • #7
              Ok. Da satser jeg på at det er ok når pengene er på kontoen. Takker og bukker for svar
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • #8
                Originally posted by xxl View Post
                Tja er vell ikke alle som er like fornøyd
                Jeg får ofte emailer fra noe som ser ut som paypal og ebay som forteller at kontoen er sperret eller har problemer og ber deg logge inn på ny, og selvsagt med den linken som ligger ved. Problemet er bare at siden er fra svindlere. Og der sitter de og får brukernavn og kode. Ved alle slike mailer, slett dem, eller logg inn direkte på paypal.com. Der ligger alle beskjeder som er fra dem. Jeg har lært meg å være veldigt skeptisk til alle som vil ha passordene mine
                Flisespikkeri er gøy!
                Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                Dyrøy MFK
                ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                http://rolv.info

                Comment

                Working...
                X