Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til pattern trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til pattern trainer

    Hadde en SebArt Angel 50 som har fått sin 2nd krasj. Begge krasj skjedde i litt overraskende vind. Flyet ble aldri helt
    stabilt etter første krasj. Orsker ikke bruke mer tid på den og ønsker derfor å kjøpe en ny. Alle servo, motor og esc fungerer flott så jeg tenkte på å skaffe en ny i samme størrelse. Har sett på wind 50 og angel 50 igjen men ser ikke noen på lager noen steder? Fins det andre modeller man kan se på?

    Dette blir et reserve fly da jeg har en Wind 110 som jeg bare venter på å få ta maiden på.

    Espen Kristensen

  • #2
    SebArt Wind 50 har jeg sett fly og den flyr flott. Du har Monolog 70 fra Bond Aero i UK, men den blir kanskje litt stor, trenger en 1000 Watts motor. Her er linken på den Monolog 70 ellers så er det jo ikke det store utvalget i gode pattern fly i den størrelsen. Kyosho hadde en Oxalys i 70 size for elektro - vet at Jon Wold hadde en for salg en tid tilbake. Kan være at noen Kyosho butikker fremdeles har den inne.

    Med Alex som læremester så skal du se at du er konkurranseflyger i løpet av kort tid
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Dersom du skal ha noe annet enn Wind 50 i samme størrelse, så er hvertfall Osiris 50 noe å vurdere 3DH/62 Osiris F3A 50e (ARF) . Vet ikke hvor det lønner seg å kjøpe den, men den flyr bra.

      Min lille pattern-trainer er Vanquish (første versjonen), den er 30 size og dermed endel mindre enn 50-størrelse. Jeg ville seriøst ha vurdert den, dvs MKII Extreme Flight Vanquish F3A V2 MKII MK2 Electric Brushless 48 som er den nye og forbedrete versjonen, fordi den kan fly nær sagt hvor som helst. Størrelsesforskjellen mellom Angel 50/Wind 50 og Wind 110 syns jeg personlig blir for liten.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Wind S50 er på lager hos Hacker i Tyskland. Det er nok ikke noen ander pattern modeller i den størrelsen som kan måle seg i flyegenskaper. Har selv en som «vinterfly» og en WindS Pro som snart er flyklar.

        Henning

        Comment


        • #5
          Motoren jeg har er Hacker A50 12S som i følge hacker yter 1700w om jeg ikke har lest feil. Servoene er Futaba BLS 451. Har 8 nye batteripakker til denne også så må finne et fly for dette. Tenker jeg kanskje bare bestiller Wind 50 fra Tyskland. Så får jeg et søskenpar.

          Espen Kristensen

          Comment

          Working...
          X