Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vårslepp på Haramsøya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by spitful View Post
    Vi har et par rom ledig, du får det ene.
    Topp,
    sender du en PM med konto info og kontakt info så jeg får koordinert med den de gjelder anng betaling etc.

    Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #17
      Click image for larger version

Name:	Vårslepp 2012_1024.jpg
Views:	1
Size:	223.4 KB
ID:	587992

      Som videoen til GeirS viser, så det bra ut på nordøsthanget denne helgen. Snøen som kom i påsken er så og si smeltet bort. Gressflatene er stort sett i veldig fin forfatning, men det anbefales å ta med skotøy som tåler en skvett!
      Last edited by morsan; 24-04-12, 11:22.

      Comment


      • #18
        I flg. Værvarsel for Haramsøya, Haram (Møre og Romsdal) ser værutsiktene for helgen bedre ut for hver dag som går, men spesielt *varmt* blir det ikke.

        Comment


        • #19
          Håper å få fri noen timer en av dagene, men det blir neppe noe vaffelpressekjøring denne gangen!
          -63.
          Graupner MC
          JR
          Multiplex
          Turnigy.
          Fly, alt for mange.

          Comment


          • #20
            Ja, det ser heldigvis mye mer lovende ut mhp været enn for noen dager siden Både fredag og lørdag ser ut til å få gode forhold (minus tempen da). Men i og med at vi står bak steingarden langs hanget, slipper vi å stå i vinden. Termodress er nok påkrevd okkesom!

            Du laget fantastiske vafler sist, Per! Håper du får anledning til å være med noe av treffet, ikke minst på fellesmiddagen på lørdag. Ser frem til å smake Bjørnars fiskesuppe

            Mulig at førstmann kommer alt i kveld(!), men vi satser på å være på plass fra i fredag formiddag.

            Legger ved en oversikt over hangene og oppstillingsplasser for biler etc.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Jeg reiser oppover fredag formiddag. Jeg har pådratt meg en god forkjølelse, og har ikke fått gjort noe særlig med forberedelser i kveld, så jeg får gjøre det før jeg reiser i morgen. Får håpe at forkjølelsen blir blåst vekk på hangkanten

              Comment


              • #22
                Tenker den kureres i mårra kveld
                God bedring.
                Tar meg nok en tur opp i mårra! Sniker meg unna konfirmasjonsforberedelsene..... ikke populært.
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by morsan View Post
                  .... Legger ved en oversikt over hangene og oppstillingsplasser for biler etc.
                  Utrolig flott kart - kan du ikke legge det inn i "hang i norge" tråden?

                  Comment


                  • #24
                    Da skulle kartet ligge på 'hang i norge' tråden også.

                    Kjempegode meldinger mhp vind/retning, og været ser tilsynelatende ut til å bli bra. Så får vi bare satse på at vi ikke fryser fast oppe på hanget

                    Comment


                    • #25
                      Bra vær, ser ut som Mannen er et bra sted idag.
                      -63.
                      Graupner MC
                      JR
                      Multiplex
                      Turnigy.
                      Fly, alt for mange.

                      Comment


                      • #26
                        Det er synd jeg ikke kan være med, alt jeg ser er leca blokker for bruttern må være ferdig med første etasjen til mandag for han reiser vekk å de kommer med lecaplanken på fredag.

                        Comment


                        • #27
                          Da er det blitt snekret sammen noen glimt fra Vårsleppet på Haramsøya. En uvanlig sen/kald vår, og dertil dårlige værmeldinger gjorde nok til at en del interesserte ikke dukket opp. Erfaring har gang på gang vist oss at det som regel blir vesentlig mindre nedbør enn det som blir meldt for øyene ytterst i havet. Men, men, vi satser på at det blir gode meldinger neste gang vi forsøker oss.

                          Fredagen startet i overkant heftig med en havarert Predator V1 som resultat (om noen kan avse en venstre vingehalvdel, er jeg interessert ). Vinden kom skrått på nordøsthanget, så vi forsøkte oss helt øverst på hanget, som dreier litt mer mot nord. Vi har ikke flydd der i sterk vind tidligere, men løftet var fantastisk, og vi var sikre på at vi hadde funnet et bra sted å lande. Vi hadde jevn og fin motvind fra hangkanten og et par hundre meter bakover. Men som det skulle vise seg, det er rotete under hangkanten, med flere fremspring nedover. Dette sørget for å generere turbulens over oss, av dimensjoner jeg aldri har vært vitne til Det ble med den ene flyturen den dagen. Men det var iallfall en av de beste turene med denne modellen før det gikk til h"%€te, så det var nesten verdt det. Nesten.

                          Lørdagen forløp uten noen større dramatikk Kjempeforhold på nordvesthanget, og vi fikk flydd så mye vi orket. En perfekt dag på hangkanten ble avrundet med Bjørnars fantastiske fiskesuppe. Det var ikke spart på fløten eller andre godsaker!

                          Last edited by morsan; 19-05-12, 01:06.

                          Comment

                          Working...
                          X