Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho EDF på "billig" salg A6 Intruder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Får håpe det var reparerbart da.

    Men hva er helhetsvurderinga av flyet? Verdt kronene?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #17
      Flott, moro! Bilder og video neste gang!
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #18
        Originally posted by xilian View Post
        Får håpe det var reparerbart da.

        Men hva er helhetsvurderinga av flyet? Verdt kronene?
        Ingen problemer med reparasjon Casco D4 fikser det meste.

        Verdt pengene ... ikke dersom jeg hadde kjøpt det for full pris og forventet
        et fly som kan flys etter å ha satt det sammen som anvist i bruksanvisning.
        MEN til under 1K så er det vel ok såvidt ...

        Comment


        • #19
          Originally posted by troasb View Post
          Flott, moro! Bilder og video neste gang!
          Video kommer men den er ikke god. Viser bare at thrust ikke er noe problem lenger

          Ved en liten "teknisk" feil så kom jeg i vanvare til å kaste A6 noe ala mine vanlige propellfly
          mens jeg tok det opp på video. Jeg regnet med kræsj men A6 bare klatret oppover og fløy
          avgåre uten problemer.

          Prøvde å loope, det gikk såvidt ... ble ikke pent :-/ hadde nok litt lite fart.

          Comment


          • #20
            Nokså bratt start for en EDF ...


            Det var et uhell egentlig men det gikk bra

            Her er en link til en "original" Kyosho A6 Intruder. såvidt den greier å ta av ...

            Last edited by Ofly61; 16-04-12, 22:58.

            Comment


            • #21
              Noen som vet om motor og esc tåler 4s pakke?

              Har en F4 i samme serien som ikke har vert i luften ennå.
              Vurderer å fjerne nettingen forran luftinntaket under for bedre luftsteøm,
              noen med erfaring med F4 der ute?

              Comment


              • #22
                Originally posted by JanE View Post
                Noen som vet om motor og esc tåler 4s pakke?
                .
                .
                Batteri:
                Har tenkt å test det selv men har ikke funnet et 4S batteri ennå i rett størrelse.
                Må skift ESC også den originale fra Kyosho tror jeg ikke fikser 4S. Har en 30A
                E-max som skal greie 4S. Vurderer å kjøpe 2 like 2S og sette disse sammen til 4S ikke optimalt.

                Varmgang:
                Ved testing så merker du om det blir for varmt. Blir det for varmt så er det et alternativ
                å montere kjøleribber (Aluminium) mener det finnes for denne motor størrelsen.
                Eller gå ned på Ampere på batteriet + fly med fornuft (ikke full throttle mere enn i X sek)

                Luft kanaler:
                Netting foran luftinntak. Den kan ha sine fordeler ... det kommer
                en del møkk inn både i "juksehullet" og original luft inntak på min A-6.

                Det som var hovedsaklig feil på A-6 var at luftinntak var altfor små i forhold til vifte
                spesiellt problematisk ved take off. I tillegg så var utløps motstand for høy. Totalt
                var det 25% tap. Nå etter modifikasjon under 10% (litt vanskelig å måle eksakt)

                Anbefaler:
                Før du setter i sammen F4'n test ut vifte og motor utenfor flyet. Du kan gjøre dette
                ved å holde vifte over kjøkkenvekt (tror jeg) og blåse mot trykk flaten (unøyaktig metode).
                Eller du kan gjøre noe ala det jeg har gjort lage et stativ for vifte/fly for så å teste
                seg fram til hva som funker. Som du ser det hjalp veldig.

                Med et bedre batteri så tipper jeg at flyet mitt kan gå vertikalt altså over 500g trust.
                Jeg målte nesten 400g trust med bare vifte (max) men batteriene mine greidde ikke å
                holde koken.

                Comment


                • #23
                  Takk for svar.

                  F4 er ferdig montert nå.
                  Får lage et stativ med hjul på og la snuten presse mot vekta.

                  Skal bruke et Jack Power 3s 1350mah 35c batteri (hobby24)
                  tror det klarer å levere nokk strøm.

                  Mener å ha sett noen kjøleribber til 1:18 bilmotor som kan passe
                  ved behov. Skal kunne gå på fult hele tiden...

                  Comment


                  • #24
                    Vet du diameteren på motoren så finner du garantert kjøleribber til den, med mindre den avviker fra standarden for diameter som inrunnere følger (20mm, 24mm, 28mm osv).

                    Comment


                    • #25
                      Click image for larger version

Name:	100_3862.jpg
Views:	1
Size:	95.3 KB
ID:	587948Idiotiske feil som man ikke bør gjøre med EDF ...

                      1. Glemme solbrillene, jeg gjorde selvsagt det og fløy inn i sola og mista orientering
                      det ble bakke kontakt av først grad. Kroppen knakk i to rett bak der jeg viste
                      den pleide å brekke som jeg hadde forsterket ...

                      2. LiPo batteri bør ha minst +20C ved take off ... i allefall trenger min A-6 det.
                      Tenkte vi skulle ta video perfekte(nesten) forhold men jeg greidde å glemme
                      at lipo ikke må bli kald. Det var sikkert ikke mere enn +10C og da yter ikke
                      batteriet og dermed krasj igjen og brukket vinge.

                      Flyet er reparert håper å få det på vingene om noen minutter ...

                      Comment


                      • #26
                        Problem med lipo i +10???
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Ofly61 View Post
                          [ATTACH=CONFIG]52925[/ATTACH]Idiotiske feil som man ikke bør gjøre med EDF ...

                          1. Glemme solbrillene, jeg gjorde selvsagt det og fløy inn i sola og mista orientering
                          det ble bakke kontakt av først grad. Kroppen knakk i to rett bak der jeg viste
                          den pleide å brekke som jeg hadde forsterket ...

                          2. LiPo batteri bør ha minst +20C ved take off ... i allefall trenger min A-6 det.
                          Tenkte vi skulle ta video perfekte(nesten) forhold men jeg greidde å glemme
                          at lipo ikke må bli kald. Det var sikkert ikke mere enn +10C og da yter ikke
                          batteriet og dermed krasj igjen og brukket vinge.

                          Flyet er reparert håper å få det på vingene om noen minutter ...
                          Hmm.. Den var ny for meg . Har flydd mye vinterstid med elektro, har aldri hatt problemer så sant batteriene har blitt holdt varme inntil montering i fly. Har personlig satt grensa ved 5 minus, men det er pga. meg og ikke batteriene.
                          Terje Pedersen

                          Indre Østfold Modellflyklubb

                          91399490

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by piper View Post
                            ... har aldri hatt problemer så sant batteriene har blitt holdt varme inntil montering i fly...
                            Det var det jeg prøvde å si d.v.s. batteri hadde temp. 5-10C og da greidde det ikke å levere nok til å få flyet trygt i lufta.
                            Prøvde det reparerte flyet med varmt batteri i går kveld det gikk bra Greidde til og med å loope

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by xilian View Post
                              Problem med lipo i +10???
                              Har testet dette i benk med kaldt LiPo batteri ca ~10Celsius (tipper jeg)
                              da gav dette batteriet RFI Batteri 11,1V 1000mAh LiPo 25C/50C Deans kontakt 17x34x65mm 82g. - - Norwegian Modellers

                              Ca 75% av hva det leverte senere under samme test når det var varmt +30.

                              NB! Dette er tatt ut av hva jeg husker i farten så tallene er veldig cirka.

                              MEN trenden er der kalde LiPo batteri yter vesentlig dårligere enn ved høyretemp.

                              Har sett at enkelte har påstått at temp ikke spiller vesentlig rolle med LiPo men
                              da har de antakelig batteri som har overkapasitet. Jeg kjører batteriet på grensen
                              av det mulige og da er effekten merkbar. Grunnen til det er for å spare vekt
                              da flyet er tungt utgangspunktet 425g uten batteri.

                              Batteriet veier forresten 90g ikke 83.

                              Comment


                              • #30
                                Video av loop (dårlig kvalitet + tull med lyden ... Vimeo ...)

                                Comment

                                Working...
                                X