Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align nyheter

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Trulsen View Post
    Tviler på du merker forskjell :P

    // Truls
    Om været holder seg slik som nå, blir det god tid til å montere DFC hode på min 450 i helgen... Skal rapportere

    Comment


    • #32
      Ser ut som ein ny 700E, med direkte servo-til-swash mekanikk. Nokon som ser andre endringar?
      Click image for larger version

Name:	700e_dfc.jpg
Views:	1
Size:	65.3 KB
ID:	588337
      Runar Sandnes
      Medlem i Gloppen modellflyklubb

      ------
      Constantly fighting gravity

      Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

      Comment


      • #33
        Originally posted by RunarS View Post
        Ser ut som ein ny 700E, med direkte servo-til-swash mekanikk. Nokon som ser andre endringar?
        DFC hode og nye tail link, og muligens den nye 750MX motoren, samt BL megaservoer

        Comment


        • #34
          Originally posted by Hanzo View Post
          Om været holder seg slik som nå, blir det god tid til å montere DFC hode på min 450 i helgen... Skal rapportere
          hur gikk det
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #35
            Originally posted by ragge1 View Post
            hur gikk det
            Været har vært særdeles bra for montering, men langt dårligere for flygning. Vindmåleren står på 32.4m/s nå og det regner horisontalt

            Fikk et par testflygeturer i uken. Første jeg merket var at beastX'en fikk helt fnatt, en enorm vertikal loggring med halen. Måtte justere ned cyclic gain endel, og fant at maskinen da oppførte seg normalt igjen. Antar dette skyldes den nærmest komplette mangel på demping i hode nå. Den var endel kjapere i roll og flipprate, men noen enorm forskjell merket jeg nok ikke.

            Vurdere å hive inn en CC Ice Lite 50 for å kjøre governor også, og håper det snar blir opphold så jeg får fortsette testingen. BeastX'en trenger endel justering enda, men fikk faktisk blått lys på 6 grader med DFC hode, og det var jo positivt i hvert fall.

            Comment


            • #36
              Originally posted by RunarS View Post
              Ser ut som ein ny 700E, med direkte servo-til-swash mekanikk. Nokon som ser andre endringar?
              [ATTACH=CONFIG]53445[/ATTACH]
              Ser ut som den har V3 halemekanikk
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #37
                Flere bilder av T-Rex 700 DFC V3

                ALIGN
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #38
                  Ny hale rotor "control assembly" for Trex700

                  Shoppet inn ny-released haleroter kontroll "horn" for Align Trex700
                  Studert det litt nærmere og det virker som Align har fokusert på å løse et av problemene som er sammenføyningen mellom "HN7073T" <<Tailrotor control arm>> og Part Number "90NT019" <<Bearing Holder>>
                  Her er det en god del slark og Align har løst dette elegant med en stram fin løsning der alle bevegelige deler er heftet sammen med kulelager.
                  Kommer til å monterer det inne i maskinen utover sommeren (mange andre prosjekter som skal gjøres først)

                  Men, Align har tilbudt to utvekslininger på "kontroll armen" som bildet viser.
                  Et "indre" og "ytre" hull for ball-link.
                  Bruksansvisning er tydelig på hvilket hull mann skal bruke, men er det noen der ute som har eksperimentert med effekten av de to alternativene?

                  Se bilder nedenfor:

                  Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_03_06_101_3044_amended.jpg
Views:	1
Size:	52.5 KB
ID:	588386

                  Click image for larger version

Name:	IMAG1888.jpg
Views:	1
Size:	46.7 KB
ID:	588387
                  TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                  Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                  GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                  Realflight G45 simulator
                  Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                  Comment


                  • #39
                    Har min på det indre og helien min er en 700 F3c og det fungerer utmerket etter min smak , bruker Gy 701 .
                    Halen er 100 % presis med den nye v3 enheten
                    Øyvind

                    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Litespeed View Post
                      Har min på det indre og helien min er en 700 F3c og det fungerer utmerket etter min smak , bruker Gy 701 .
                      Halen er 100 % presis med den nye v3 enheten
                      Herlig, gleder meg til å få tid til å montere inn og prøve... Rapport fra "Xilian" som meldte om dette nye fra Align var tilsvarende positiv
                      Last edited by kesundt; 14-05-12, 14:27.
                      TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                      Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                      GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                      Realflight G45 simulator
                      Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                      Comment


                      • #41
                        jeg har fortsatt ikke hatt min i lufta, men det ser i alle fall veldig smekkert ut.
                        Nå driver jeg å herjer litt med det ene og det andre..

                        Bestiller akkurat nå DFC-hodet etc. Skal komme med tilbakemelding på det også
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by xilian View Post
                          jeg har fortsatt ikke hatt min i lufta, men det ser i alle fall veldig smekkert ut.
                          Nå driver jeg å herjer litt med det ene og det andre..

                          Bestiller akkurat nå DFC-hodet etc. Skal komme med tilbakemelding på det også
                          Voff Voff; skal du igang med DFC (Direct Flight Control) også ... ser fram til å se hva du finner ut! Liker at Align prøver å fornye seg. Syns de har stått litt stille en stund nå.
                          (Kanskje DFC hjelper med å tryne inn i bakken på en mer elegant måte, monn tro)
                          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                          Realflight G45 simulator
                          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                          Comment


                          • #43
                            tja.. Heliet jeg har nå er jo godt brukt.. greit å bytte ut litt deler da.
                            H70089AT 700DFC Main Rotor Head Upgrade Set (569,-)
                            HN7116T 700 Newly Main Rotor Holder (415,-)

                            En høvding for helt nytt hode. Da veit jeg at alt er strøkent, og jeg har siste skrik.
                            Og hvis det i tillegg er bedre å fly med, så er det jo genialt

                            Jeg er for øvrig klin gæær'n, og bytter clutchblock også.
                            Greit å kjøpe litt ekstra når det er salg
                            GFT7118 TRex 700N Clutch Block Kit (266,- (nedsatt fra 446!))


                            Skal knipse litt bilder av dette også, + litt beskrivelse.
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by RunarS View Post
                              Ser ut som ein ny 700E, med direkte servo-til-swash mekanikk. Nokon som ser andre endringar?
                              [ATTACH=CONFIG]53445[/ATTACH]
                              Ser ut til at den har den nye DFC-swashplata også.

                              Click image for larger version

Name:	469465_10150890626684419_767644418_9660690_158961552_o.jpg
Views:	1
Size:	24.7 KB
ID:	588419

                              Forøvrig: KDE, som er kjent for fine Align-upgrades, kommer med sin egen "DFC"-variant: Video Teaser: New KDE Direct XT Main Rotor Head System Series for Trex 700 «

                              Last edited by xilian; 16-05-12, 10:52.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #45
                                hmm. Den har jeg ikke fått med meg. Må ta en titt på det
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X