Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align nyheter

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by jotto View Post
    Ser ut til at den har den nye DFC-swashplata også.

    [ATTACH=CONFIG]53609[/ATTACH]

    Forøvrig: KDE, som er kjent for fine Align-upgrades, kommer med sin egen "DFC"-variant: Video Teaser: New KDE Direct XT Main Rotor Head System Series for Trex 700 «

    Ser ut som de har kommet opp med en løsning på boom strike problemet sitt. Med den swash'en vil linke kanskje poppe av men bli liggende mellom kula og selve swashen. Det er jo bedre det enn å ryke av som jeg tror er årsaken til alle boomstrikes i dag. Men man må sikkert fortsette å fly med insane headspeed for at delene skal sitte på plass...
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #47
      Bommstrike er ikke noe tema sånn jeg flyr.. men oppgraderes skal det.
      Har jo snart nytt heli for en slikk og ingenting

      Begynte på DFC i går.. det blir smekkert!!
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #48
        Nyheter til halen på 500 også!?

        Click image for larger version

Name:	Copy-of-545735_10150772675324419_767644418_9503193_237323_n.jpg
Views:	1
Size:	26.4 KB
ID:	588420

        Click image for larger version

Name:	h50189_3.jpg
Views:	1
Size:	26.6 KB
ID:	588421Click image for larger version

Name:	h50189_1.jpg
Views:	1
Size:	18.8 KB
ID:	588422Click image for larger version

Name:	h50189_2.jpg
Views:	1
Size:	25.2 KB
ID:	588423

        Fra Aligns webshop her
        * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

        Comment


        • #49
          Originally posted by xilian View Post
          Bommstrike er ikke noe tema sånn jeg flyr.. men oppgraderes skal det.
          Har jo snart nytt heli for en slikk og ingenting

          Begynte på DFC i går.. det blir smekkert!!
          Det vil jo vise seg
          At den er smekker er jeg enig i.
          Om du vil merke forskjell i flyegenskaper? Neppe...
          Last edited by arhennie; 16-05-12, 12:16.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #50
            Neida.. Men dette heliet er brukt av 2 mann før meg, så jeg ser på dette som en glimmers
            mulighet for å få "alt" nytt, og samtidig være up2date.
            Disse tinga koster ikke så vanvittig mye heller, også SER det jo veldig bra ut da.

            Og med tanke på hvor lite jeg flyr, så ser jeg dem oftere på hylla enn i lufta,
            og da er utseendet viktig =)

            På den annen side da. helt ubrukelige er ikke oppdateringene..
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #51
              Neida, det funker sikkert bra det.
              Jeg har forresten satt DFC hode selv på min 450. (Ikke si det til noen )
              Men jeg hadde nok latt være på en 700 eller 600, men det er meg
              Last edited by arhennie; 16-05-12, 13:00. Reason: typo
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #52
                Vi som flyr rett frem har litt andre krav til heliet enn andre
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #53
                  At det SER bra ut er mer enn god nok grunn til oppgradering, spør dere meg!
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #54
                    Likte den nye swashen, den har jeg bare gått og ventet på. Virker mer fornuftig nå. Så må vi bare vente på at den når de lokale pusherne... Når det gjelder DFC til 700 er jeg ganske sikker på at jeg fikk penere roller med det. Merket ikke så mye i nick.

                    Også alt dette boomstrike-snakket da, er i alle fall ikke redd for det når jeg flyr, selv om jeg ikke er den verste stickbangeren i landet.

                    EDIT: Nå er vel de fleste klar over at Align går etter en mer kvantitet enn kvalitets bedriftsmodell, men nå synes jeg snart de kan fikse de dårlige canopyene. De er jo laget av flatbrød...

                    EDIT2: En lengre outputshaft på halen på 450 hadde heller ikke skadet...
                    Last edited by northwood; 20-05-12, 13:06.

                    Comment


                    • #55
                      Er det noen av dere som har opplevd problemer med DFC-hode på 450 Pro? Jeg trenger et nytt rotorhode, men er litt skeptisk til DFC-designet...

                      Noen som eventuelt har et 450 Pro V2-rotorhode med integrert hub og swash driver i god stand til salgs?
                      Last edited by Mathias; 22-05-12, 01:37.
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #56
                        Fått med deg Tarot DFC-hodet Mathias? Hadde ikke vært redd for å prøve det. Har bare gode erfaringer med klonehoder selv.

                        Click image for larger version

Name:	bladeholder-2.jpg
Views:	1
Size:	152.0 KB
ID:	588588
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #57
                          Det har jeg ikke sett før, nei. Er ikke så oppdatert for tiden...

                          Er det noen grunn til å kjøpe noen annet enn Align sitt hode, om man først skal kjøpe et DFC-hode?
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #58


                            Align Helicopter APS system features
                            1.Semi-autonomous take off / Landing (Activate system, semi-autonomous takeoff into position and altitude hold, hovers in attitude hold with strong holding ability to prevent drifting, suitable for hover and flight training)
                            2.Failsafe (Activate system, automatic return home during loss of signal situation)
                            3.Auto flight (Activate system, transmitter can execute multiple waypoint settings, enabling point to point automatic flights.)
                            4.Emergency bailout stabilization (loss of orientation, activate system, aircraft flips right side up, goes into position and altitude hold hover, and wait for further command).
                            5.Autonomous return home (Completion of mission, activate return home command)
                            6.Simple logical setting through transmitter (APS system does not require complex PC setups)
                            7.Supports software upgrades
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #59
                              Dette jeg har fryktet... Begynner å bli for lett nå. Mange bortkastede timer på simulator Sikkert dyrt dette. De kommer jo ikke til å tjene på delesalg etter kræsj lenger..

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Mathias View Post
                                Det har jeg ikke sett før, nei. Er ikke så oppdatert for tiden...

                                Er det noen grunn til å kjøpe noen annet enn Align sitt hode, om man først skal kjøpe et DFC-hode?
                                Hvis du sammenligner tarot blad-grepene med align sine, så ser du hvertfall hvorfor jeg ville gått for Tarot.
                                Honeybee CP 2

                                Comment

                                Working...
                                X