Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det ultimate bakseteflyet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har du prøvd Addiction X, Xillian? Den blir kanskje litt liten, men den syns jeg var ganske leken.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #17
      PA eller EF-48''........ som andre nevner.

      Comment


      • #18
        Originally posted by xilian View Post
        Trodde dere pratet om denne: Small Size Hobbyland AS

        men dere snakker kanskje om denne?
        Small Size Hobbyland AS
        Jeg snakker i alle fall om sistnevnte Jeg fløy min på 3s 2200mah - hadde jo vært smågøy å trimme den med en vassere motor og 4s. Men den er absolutt kababel som baksetemoro på originalt oppsett.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #19
          Originally posted by xilian View Post
          Bør være kurrant type ala 3S2200,
          Bråke bør det ikke gjøre. Kreve for stor plass bør det heller ikke gjøre.
          Altså ikke delta-modell med pusherprop. Størrelsen gir seg vel selv med så stort batteri? Hvilken type flyging tenker du å bedrive?

          Dersom flyet skal ligge baksetet alltid, så må det bli en balsamodell; depron og EPP med profilkropp blir skjeve under lagring hvis de ikke henger fritt etter propellen.

          Hvilken type flyging tenker du å bedrive?
          Til acro/F3A har jeg en 6 - 800 grams Reactor fra GreatPlanes som kan ha så stort batteri selv om halvparten er anbefalt.

          Til koseflyging finnes det mange fine Piper Cub og lignende til den batteristørrelsen.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #20
            Han venter bare på at jeg skal få tatt maiden på pilot-rc sbachen i morra
            Den er skikkelig cooooooool xilian.

            Comment


            • #21
              FunCub er mitt forslag hvis man er ute etter litt annen type flyging enn f.eks EF Extraen!
              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

              Comment


              • #22
                Det er vel ikke mange fly som matcher EF 48" serien i allsidighet. Mange fly i denne str er bra på 3d, men ikke så mange som matcher EF på presisjon.
                Bakdelen er vel at det blir 4s oppsett for å få maks ut den. Jeg har flydd min 48" edge på både 3s og 4s. Går ikke tilbake til 3s..

                Synes også HK slick'en til OlaGB ser veldig lovende ut og til bare halvparten av pengene i forhold til EF.

                Kommer jo også an på hva du vil ha ut av et baksetefly.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by kristianwest View Post
                  Jeg snakker i alle fall om sistnevnte Jeg fløy min på 3s 2200mah - hadde jo vært smågøy å trimme den med en vassere motor og 4s. Men den er absolutt kababel som baksetemoro på originalt oppsett.
                  Bytta esc på min 300 i og med at den dro rundt 40 amp. Har satt på led lys og den flyr fint til lett acro flyging. Henger fra proppen gjør den også, men noe ustabil, kan være jeg ikke har fått cg helt rett enda.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by anders e View Post
                    Han venter bare på at jeg skal få tatt maiden på pilot-rc sbachen i morra
                    Den er skikkelig cooooooool xilian.
                    Hvis det er den som GTI20 har, så har jeg tatt 1 nødlanding med den (10kg bly i ræva. Fløy som kråke på heroin)
                    Etter at dette var fjernet skulle jeg teste en tur til. Flatt jern og rett i roll. Da ramla canopy av
                    Landa og gadd ikke mer.. Men skal se når du får flydd din litt. I utgangspunktet er jeg skeptisk.

                    Originally posted by Kjetil B View Post
                    FunCub er mitt forslag hvis man er ute etter litt annen type flyging enn f.eks EF Extraen!
                    har FunCub allerede. Det blir litt kjedelig egentlig.. Men har testa STOL i Kjose. Det var gøy

                    Originally posted by Larsern View Post
                    Kommer jo også an på hva du vil ha ut av et baksetefly.
                    MostBangForTheBuckFunWithOutTooMuchHassle i grunn.
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by xilian View Post
                      Hvis det er den som GTI20 har, så har jeg tatt 1 nødlanding med den (10kg bly i ræva. Fløy som kråke på heroin)
                      Etter at dette var fjernet skulle jeg teste en tur til. Flatt jern og rett i roll. Da ramla canopy av
                      Landa og gadd ikke mer.. Men skal se når du får flydd din litt. I utgangspunktet er jeg skeptisk.


                      har FunCub allerede. Det blir litt kjedelig egentlig.. Men har testa STOL i Kjose. Det var gøy


                      MostBangForTheBuckFunWithOutTooMuchHassle i grunn.
                      jeg kjøpe billig sbach a gti 20 innpå 30???????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • #26
                        Addiction X ble nevnt her. Antar det er den fra Precision Aerobatics. Den er sikkert ikke dum, skikkelig 3D trainer. Men hvor får man tak i den da, direkte? Prisen er vel heller ikke så vennlig 235USD.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by troasb View Post
                          Addiction X ble nevnt her. Antar det er den fra Precision Aerobatics. Den er sikkert ikke dum, skikkelig 3D trainer. Men hvor får man tak i den da, direkte? Prisen er vel heller ikke så vennlig 235USD.
                          Elefun eller headrc

                          Mvh
                          Alf
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #28
                            Ser at Syvern er godt neri påskepilsen?

                            Originally posted by troasb View Post
                            Addiction X ble nevnt her. Antar det er den fra Precision Aerobatics. Den er sikkert ikke dum, skikkelig 3D trainer. Men hvor får man tak i den da, direkte? Prisen er vel heller ikke så vennlig 235USD.
                            Ja. Den er også under vurdering. er jo veldig liten.. og det er bra.

                            Jeg noterer opp alle forslag på ei liste, og går igjennom om noen dager
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #29
                              He he.....................har noe med å få satt det opp riktig med oppsett og cg også
                              Men ja, filmer og ærlig tilbakemelding kommer.

                              Syver, slapper du av

                              Comment


                              • #30
                                Addiction X er ikke så liten. Den er ca 1300mm i lengde og spenn med en vekt på ca 1200g og beregnet til 3S 2200mAh. Mens Addiction er mindre med 1000mm x 1000mm og 750g. Høres ut som fin baksetestørrelse.
                                Futaba T8FG-S
                                Noen planker og noen visper

                                Comment

                                Working...
                                X