Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til ny el motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til ny el motor

    Har en motorglider på ca 1100gr.(2.6m vingespenn) Motoren som fulgte med er en 2815/ 1050KV outrunner BL motor.
    Denne motoren monteres i front mot torpedoveggen. (ikke bak som vanlig).

    Motoren har for lite power til å dra seileren opp..ender ofte med vingestall på T/O. Trenger dog en ny motor som er kraftigere som kan frontmonteres.

    Noen tips? 3s helst. Har en 30A ESC.

    Ha en fortsatt fin dag
    /Martin

  • #2
    Prøv OS el-motor som elefun selger.
    Jeg er kjempe fornøyd med den jeg har til 4s. Masse krefter. Sjekk om de har en passende eller kontakt dem så finner dem til deg.
    Bra pris også
    Last edited by anders e; 06-04-12, 17:06.

    Comment


    • #3
      Hvor mange ampere trekker oppsettet ditt? Hvilken propell har du? Ligger du godt under 30A er det både enklere og bedre å sette på mer prop. Trekker du allerede rundt 30A hjelper det ikke å bare sette i ny motor, da trenger du en større ESC også.

      Comment


      • #4
        Lanyu Phoenix Evolution

        Det er denne modellen det er snakk om Phoenix Evolution 2,6m EPO Glider 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com

        Finner lite info på nett om denne bortsett fra alle klager over at det er for lite power i den til 2.6Meter.. kan konverteres til 1.6 meter og da er den stødig og rask.

        kunne denne være ett alternative?
        Electrifly RimFire El.motor b.løs .10 35-30-1250kV - - Norwegian Modellers
        Mener det er 4mm aksling på flyet mitt.

        Jeg er veldig newbie på dette området.

        Comment


        • #5
          Ser på Hobbyking at det anbefales 2836 motor, det betyr kanskje at en 35 mm har for stor diameter? Det er for 2m versjonen, men det er oppført samme motor i spesifikasjonen.

          Comment


          • #6
            Merkelig flyet har vingespenn 2m hos produsenten
            LANYU HOBBY: Radio Control RC Airplanes, RC Planes, & RC Helicopters

            Comment


            • #7
              Det er to forskjellige utgaver, så det merkelige er egentlig hvorfor produsenten ikke har listet begge versjonene. Throttlestore solgte begge, men 2M versjonen er borte fra sidene deres nå.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kyrre View Post
                Ser på Hobbyking at det anbefales 2836 motor, det betyr kanskje at en 35 mm har for stor diameter? Det er for 2m versjonen, men det er oppført samme motor i spesifikasjonen.
                Jeg har en P&P Park 450 - KV1120 motor liggende. Det er en 2836 motor, dvs. den er 28mm i dia. og lengde 36mm, og veier 110g. I følge leverandør skal den kunne yte 210W konstant (290W burst). Den burde kunne funke sammen med din regulator på 30A på 3s LiPo, med mindre den belastes med for stor propell. Denne får du kjøpt for kr 130,- (+ porto) Det medfølger propellaksel som kan monteres bak på motoren, slik at den kan monteres begge veier, foran eller bak firewall.

                Noen som har synspunkter om denne kunne gjøre susen?
                If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

                Comment


                • #9
                  sender deg en pm

                  Comment

                  Working...
                  X