Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toppmontering av robart pinnehengsler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toppmontering av robart pinnehengsler.

    Hei,
    Ønsker å få hjelp til hvordan en kan lage en jigg til å bore inn Robart pinnehengsler i vingen til en Sukhoi SU-26M. Balanserorene er frest slik at de skal hengsles i toppen. Jeg tenker da å borre ned i x antall grader i vingen og x antall grader i balanseroret. Noen som har god erfaring med dette.
    Det finnes masse jigger til midt hengsling, men har ikke funnet til topphengsling.
    Kan en evt bruke "tape" til a hengsle? Tror ikke på at det er sterkt nok og dette med fuel, men erfaringer mottas..
    Click image for larger version

Name:	Pinnehengsling.jpg
Views:	1
Size:	4.7 KB
ID:	631243
    Har vært i "gamet" i mange år men står fast på denne... Det er glowmodell på rundt 2 meter i vingespenn.

    TrulsS
    Last edited by Trulss; 06-04-12, 21:13.
    -=Truls S=-
    *****************
    Raptor 50 Titan
    Raptor 30 v2, Airwolf
    T-Rex 450 XL
    Graupner MX-22

  • #2
    Det blir en fryktelig dårlig illustrasjon dette her, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

    Finn eller lag en trebit som er formet som det svarte på tegningen. Denne vil du kunne sette enkelt på bakkanten av vingen eller forkanten av roret, vinge/ror illustreres av den orange vinkelen. Du borrer et hull der det røde "røret" er, i dette hullet borrer du inn i vinge eller ror, blå strek illustrerer borr. Prøv deg frem med å lage noen jigger før du borrer i vingen slik at du er førnøyd med vinkelen. Setter du inn et mesingrør i trevinkelen blir det enda enklere å borre da borret støttes godt inni messingen


    Click image for larger version

Name:	hengsle guide.jpg
Views:	1
Size:	7.9 KB
ID:	587407

    Håper dette hjalp deg

    Comment


    • #3
      Kjempeflott.
      Dette skal jeg prøve..
      -=Truls S=-
      *****************
      Raptor 50 Titan
      Raptor 30 v2, Airwolf
      T-Rex 450 XL
      Graupner MX-22

      Comment


      • #4
        Tenker dette er det du tenkte på..

        Click image for larger version

Name:	Pinnehengsle jigg eksempel..png
Views:	1
Size:	10.6 KB
ID:	587426
        -=Truls S=-
        *****************
        Raptor 50 Titan
        Raptor 30 v2, Airwolf
        T-Rex 450 XL
        Graupner MX-22

        Comment

        Working...
        X