Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-fly vs mennesker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC-fly vs mennesker

    Ja fly mot mennesker
    Jeg har fått meg et synlig bevis for at jeg er modellflyger........av en 27x10 xoar....
    Fikk en smell av propellen 1 1/2 uke før Fagernes-treffet...........og det var jævlig vondt. Men men, etter et par minutter var det bare numment så jeg fikk flyturene mine. Grunnen..........propellen satt feil, ca kl 16 på komp. men jeg gadd ikke å flytte den. Eller joa.......etter smellen gjorde jeg det.
    Påenget her er jo at jeg trodde hevelsen skulle bli borte, men neida det er den ikke. Etter nesten 5 uker er den fortsatt tjukk og har en rar form........som jeg for øvrig først tenkte over i dag. Formen altså Ømt er det også fortsatt, men har funnet ut at det eneste man bruker lillefingeren til er å klø seg i øret. Men jeg har en til jeg kan gjøre det med.


    Sikkert flere her som har bitemerker også.
    Attached Files

  • #2
    Joda. Det er flere med battlescars her. Sels sting i venstre håndbak/tommel etter ublidt møte med en propell på en enya 15 glowmotor for 15 år siden...

    Comment


    • #3
      En stakkar i USA hadde ett ublidt møte med en APC for en tid siden. Fytte katta
      Attached Files
      Balsa

      Comment


      • #4
        Originally posted by Wulf View Post
        En stakkar i USA hadde ett ublidt møte med en APC for en tid siden. Fytte katta
        Angrer for at jeg tittet på det bildet midt i frokosten..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Fikk en APC I låret I fjor, merker det fortsatt. Doktor sa det var et meget rent kutt. Ble 30 sting det gitt. Så prøver å fly mest jet, propell er farlig uhellet skyldes slakk I snora som skulle holde flyet på plass da jeg skulle starte det.... Ikkje bra

          Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Siden vi er i gang med fæle bilder

            APC 12 x 8@10000rpm...... tuppen av tommelen forsvant, 6 sting på langfingeren og litt hud og denslags forsvant fra pekefingeren...

            Click image for larger version

Name:	fingre.jpg
Views:	1
Size:	68.4 KB
ID:	587412

            Comment


            • #7
              Har heldigvis unngått de verste skadene selv. Men en hovedregel er vel å ikke stresse når man holder på med modellfly generellt.
              En i klubben prøvde å justere dysa ved å tre hånda gjennom propellen foran. Ikke lurt.Heller ikke lurt å lene seg over propellanten.
              Vedlagte bilde er vel hell i uhell, da han ikke hadde på seg jakka.
              Den hadde sikkert blitt ødelagt
              Attached Files
              Balsa

              Comment


              • #8
                Her er en fullsize ulykke i Danmark (advarsel sterke bilder)

                Balsa

                Comment


                • #9
                  Hehe fin den siste!

                  Husker jeg tok knoka på tommelen når jeg justerte en gammel Rossi av noe slag for.. Tja, 3år siden. Filet!

                  APC propeller er skarpe!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Slutta å fly jeg tror jeg! Er egentlig veldig glad i fingrene mine ;(

                    Comment


                    • #11
                      Løsningen er å holde seg til rc biler

                      Comment


                      • #12
                        i bunn og grunn så er det en viktig påminner om hvordan det IKKE skal skje, og att en hele tiden må holde enn viss avstand til roterendes kjøttspisendeskniverpåpartusenomdreinginger.

                        Comment


                        • #13
                          Det beste er å ikke stresse.Ta det med ro og ha respekt for propellen er mitt motto, spesiellt med fly som har motor foran og bak
                          Balsa

                          Comment


                          • #14
                            På 70 tallet strevde jeg med Cox 049 og Fox (2,5cm3) da ble det mange kutt og sår.
                            Med elektro så tror jeg har kuttet meg en eller to ganger på 5 år.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ofly61 View Post
                              På 70 tallet strevde jeg med Cox 049 og Fox (2,5cm3) da ble det mange kutt og sår.
                              Med elektro så tror jeg har kuttet meg en eller to ganger på 5 år.
                              Har enda til gode å kutte meg på propellen. Men derimot en skrutrekker tredde jeg i fingeren når jeg skulle skru til en lei skrue....
                              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                              Comment

                              Working...
                              X