Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallo fra en nybegynner på forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo fra en nybegynner på forumet

    Hei

    Robert her..

    Fant ikke dette forumet før nå.. men har ikke drevet med modellfly på 25 år omtrent

    Hadde en høyvinga trener jeg bygde i balsa og en Tailor Tempest jeg manglet å planke før flytting, og noen forskynte seg med på loftet til min mor en gang i tiden.

    har ikke bygd noe siden men alltid hatt lyst til å begynne igjen... så nå som jeg plutselig fikk masse tid (skilsmisse) så hvorfor ikke

    Har ikke snøring på hva som går av teknologi i modellfly for tiden, men har fått en del utstyr fra Roy Vaillancourt jeg skulle trylle til en Tempest V etterhvert..

    Kommer garantert til å spørre mange dumme spørsmål her så nå er dere advart
    Har i dag:
    Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
    Parkzone Spitfire IX
    EFlight Hawker Hurricane 25e
    Påbegynt:
    Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

  • #2
    Hei og velkommen.
    Det har skjedd mye på modellflyfronten siste årene
    Finns vel ikke så mange dumme spørsmål........og en eller annen svarer alltid ( du får helt sikkert maaaaaaange svar)

    Comment


    • #3
      Originally posted by robl View Post
      Hei

      Robert her..

      Fant ikke dette forumet før nå.. men har ikke drevet med modellfly på 25 år omtrent
      .
      .
      Finn ut hvor du kan fly nærmest (klubb?) og stort jorde. Stort fly stort område og motsatt.
      Kjøp så en ferdig bygd elektro trainer som du flyr mens du bygger Tempest.

      Traineren bør være en pusher i uknuselig skummplast. Pass på at motor er børsteløs
      og at batteri er av typen LiPo (Lithium Polymer). Disse må lades med spesiell lader
      som koster fra 400-500 og oppover. Ikke spar på laderen den kræsjer ikke så den kan
      du ha i mange år. Glem fuel trainer du kaster bare vekk masse tid.

      For å forberede deg på Tempest'n så ville jeg anbefalt simulator trening på PC.
      En trainer er noe helt annet enn en lavvinget jager så dersom ikke trening i simulator
      er så fristende så kjøp et snillere lavvinget fly T28 eller noe lignende.

      Comment


      • #4
        Kjøp alt (nesten) fra Hobbyking.com

        Comment


        • #5
          eller støtt lokale og norske butikker.. men velkommen skal du være..
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #6
            Originally posted by karabin View Post
            Kjøp alt (nesten) fra Hobbyking.com
            Her er det delte meninger. Ja, det er rimelig, men man får hva man betaler for. I tillegg har du lang frakttid, til tider tvilsom kundeservice og kompliserte rutiner for retur. Misforstå meg rett - dette er ikke alltid tilfelle, men det er en risiko.

            Comment


            • #7
              Eneste jeg har handlet fra av norske er elefun Ellers har det blitt Belair alshobbies. Vallyaviation. Snart jtech soloprops og hmm. Tja. Noe mer.
              Har i dag:
              Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
              Parkzone Spitfire IX
              EFlight Hawker Hurricane 25e
              Påbegynt:
              Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

              Comment

              Working...
              X