Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hawker Tempest V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76


    Kommet litt lengre.. Pusset ned faste biten. Jobber ut fra delestørrelse nå. Ikke tegning..
    Har i dag:
    Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
    Parkzone Spitfire IX
    EFlight Hawker Hurricane 25e
    Påbegynt:
    Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

    Comment


    • #77
      Ja, det ser bra ut!

      Litt servo-ting igjen;

      Originally posted by troasb View Post
      Kan ikke se det er noen som har anbefalt å kjøpe dyre servoer kun for å få kraftige servoer.
      Servoene må naturligvis være sterke nok, men det viktigste i et omfattende skalaprosjekt må vel være å bruke pålitelige og holdbare servoer. Da synes jeg det må være fint å få råd om servoer som har vist seg å være slik. Om man får presise servoer på kjøpet er vel ikke det noen ulempe?
      Helt Enig. En kompis (Wulf) sier Power HD er bra servoer. Jeg ser den du anbefalte tidligere, Power HD-9150 er digital.

      Dersom jeg setter opp ei liste over "krav", hvilken servo anbefaler du da? Skal inn i en 1/4 skala
      messerschmitt. Er takknemlig for tips, bare de ikke koster for mye. 3305 er jo litt dyr i Norge,
      og de fra Tower er stemplet Made in China. Ikke at det trenger være negativt....men det kan jo
      være det, i enkelte tilfeller.

      Her;
      -Ikke digital
      -Klare 9 kg ( << Flaps, tung warbird)
      -Tåler 6 Volt
      -Metalldrev
      -Ikke begynne å "tulle" i minus grader.
      -Holder flere hundre flight'er før ting skjer.
      -Ikke over 300 kr pr stk.
      -Samme fysiske mål som standard futaba servo, cirka.(For skrueinnfestningene, da)

      Jeg ser Elefun har Power HD-9001MG Analog. til 122,-

      Ser ut for at den har metalldrev. Merkelig billig.
      Last edited by kwik; 09-06-12, 19:06.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • #78
        Originally posted by kwik View Post
        Ja, det ser bra ut!

        Litt servo-ting igjen;



        Helt Enig. En kompis (Wulf) sier Power HD er bra servoer. Jeg ser den du anbefalte tidligere, Power HD-9150 er digital.

        Dersom jeg setter opp ei liste over "krav", hvilken servo anbefaler du da? Skal inn i en 1/4 skala
        messerschmitt.

        Her;
        -Ikke digital
        -Klare 9 kg ( << Flaps, tung warbird)
        -Tåler 6 Volt
        -Metalldrev
        -Ikke begynne å "tulle" i minus grader.
        -Holder flere hundre flight'er før ting skjer.
        -Ikke over 300 kr pr stk.
        -Samme fysiske mål som standard futaba servo, cirka.(For skrueinnfestningene, da)

        Jeg ser Elefun har Power HD-9001MG Analog. til 122,-

        Ser ut for at den har metalldrev. Merkelig billig.
        Antar spørsmålet er til meg! Først, Power HD er ikke regnet som gode kvalitetsservoer, de leverer de rimeligste brukbare servoene til mange formål. Særlig Power HD-9150MG til bensinfolket og større fly har godt ry. Men de er ikke spesielt presise.

        Så til spørsmålet; Hvorfor skal det ikke være digitale servoer? Det er vel få grunner til ikke å velge digitale servoer, annet enn pris og strømforbruk. Men det finnes jo veldig gode analoge servoer. Hitec HS-965MG og HS-985MG oppfyller kravene med glans
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #79
          kwik : hvorfor ikke digital? har god erfaring med powerhd 9110 i en 33% yak og vet maaange bruker 9150. Har prøvd ett par av de analoge servoene til powerhd og de har jeg ikke vært fornøyd med. Nå ser jag att 9110 og 9150 koster det samme hos elefun så da ville jeg valgt 9150.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #80
            Et par ting jeg overså når jeg svarte: "Prisgrense på kr. 300.- og flere hundre flighter." Dette henger ikke i sammen, særlig ikke når vi snakker om en 1/4 skala modell med utrolig mange arbeidstimer bak. Det finnes ikke slike servoer som du spør etter. Futaba S-3305 må i så fall være et minstekrav. En slik modell fortjener mye bedre etter mitt syn.
            Futaba T8FG-S
            Noen planker og noen visper

            Comment


            • #81
              Takker for tips, Troasb, ja spørsmålet var til deg.Det blir jo en 12-14 servoer.

              Unnskyld at vi diskuterer så mye servoer i Tempest-tråden, Robl, men du skal jo ha servoer i denne store,
              imponerende maskinen også, så....

              Hvorfor ikke digitalt? Jeg liker ikke det høye strømforbruket. Eller summingen. (Nei, gidder ikke å drive å programmere servoer.)

              Skal tenke litt mere på dette, Troasb.Det er godt mulig det blir HS-985MG.
              Last edited by kwik; 09-06-12, 20:59.
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • #82
                Å programmere servoer trengs ikke selv om de er digitale og har muligheten.

                Men du kan dele opp dette, f. eks. å bruke rimelige servoer på f. eks. gass/choke, flaps, spoilere etc., og bedre på hovedrorene og hvor det trengs saker som yter over tid.
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

                Comment


                • #83
                  Originally posted by troasb View Post
                  Et par ting jeg overså når jeg svarte: "Prisgrense på kr. 300.- og flere hundre flighter." Dette henger ikke i sammen, særlig ikke når vi snakker om en 1/4 skala modell med utrolig mange arbeidstimer bak. Det finnes ikke slike servoer som du spør etter. Futaba S-3305 må i så fall være et minstekrav. En slik modell fortjener mye bedre etter mitt syn.
                  Jeg har brukt ett utall varianter av servoer i mye store fly. Hitec 7955TG er og blior favoritten men koster seff litt. Futaba 9156/9157 fungerer også bra. HD9150NG har jeg hatt en hel haug av, ikke spesielt presise men har til dags dato ikke hatt en som har sluttet å fungere. Futaba 3305 / 3310 er de to eneste servoene jeg IKKE ville brukt. Har hatt servoer som har sluttet å fungere forrige sesong i min TF P47 og det er ikke spesielt stas...
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #84
                    Trenger absolutt ikke å programere digitalservoer. Dessuten med en kvalitetsservo vil man mest sannsynelig få en bedre flyopplevelse. Det er min erfaring.

                    Comment


                    • #85
                      Jeg ser Elefun har Power HD-9001MG Analog. til 122,-

                      Ser ut for at den har metalldrev. Merkelig billig.
                      Jeg har brukt mange av disse sevoene i hverdagsfly. De har tålt mye juling, og metall drevene ser ut til å holde. Spesielt presise er de ikke. Og jeg hadde ikke satset på å bruke disse i en maskin med hvor det ligger mye arbeid bak, og hvor en teknisk feil er katastrofe. Jeg bruker disse på grunn av slank lommebok, og har ikke opplevd problemer hittil. Men helt greie servoer til en rimelig pris.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #86
                        Jeg nevnte programmering fordi noen nevnte at det var måten å bli kvitt summingen på.Hva vet jeg, har ikke tenkt å ha en warbird som står og summer som en bie. Og jeg vil heller ikke ha det strømforbruket, eller de strøm-spikerne som digitale servoer gir.
                        Ikkeno Powerboxer eller noe annet av det derre utstyret. Det er så mangt som kan feile på en warbird- Vil ikke ha mere.

                        Så det dere sier er at man får ikke en servo for 3-400 kroner som holder i dag? Man må opp i 6-700..
                        Last edited by kwik; 09-06-12, 23:16.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #87
                          Hei
                          Sjekket litt her angående servoer her
                          Hitec sin HS645MG tåler 6v.
                          Gir 9,6kg ved 6v.
                          og koster vel litt over kr 300.-
                          "Elefun tar 320.-"
                          OAF
                          Caliber 30FT MiniTitan
                          Div Fly
                          Radio Hitec Aurora 9
                          www.ringerikemfk.com
                          http://modelsport.no/

                          Comment


                          • #88
                            Jeg bruker heller ikke powerboks på mine store fly.....eller ikke noen fly i det hele tatt. Men flyene deres kommer til å styrte en dag pga dårlige servoer også.
                            Men om folk absolutt ikke vil bruke bra servoer så må jo det være for at det er spennende å vente på en krasj da??.

                            Om et fly summer eller ikke på bakken, hva har det å si da?

                            Men samme det, jeg skal ikke prøve å tvinge folk til å fly med noe de ikke vil. Beklager innblanding

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Trondhjem View Post
                              Hei
                              Sjekket litt her angående servoer her
                              Hitec sin HS645MG tåler 6v.
                              Gir 9,6kg ved 6v.
                              og koster vel litt over kr 300.-
                              "Elefun tar 320.-"

                              Se der ja! Der har vi en kandidat?

                              Hitec HS-645MG - elefun.no - Radiostyrt hobby
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by kwik View Post
                                Se der ja! Der har vi en kandidat?

                                Hitec HS-645MG - elefun.no - Radiostyrt hobby
                                Jada, den er nok ikke så dum. Men glem alt det med strømforbruk og programmering med digitale servoer, den trenger du ikke å bekymre deg om, strømtrekket vil ikke på en skalamodell med digitale servoer lage problemer i forhold til analaloge servoer. Gå inn på produsentenes hjemmesider og sjekk ut. En kjempekurant servo er Aligns DS610 på 12kg og 0,08 sek på 6V. Det er samme servo som Savox SC-1258TG. Denne har fått kjørt seg som std. servo på Aligns helikoptere fra 550-700 str, og den har fått utrolig mye juliing med utrolig lite klager, det gjelder også min mishandlig av disse servoene, og jeg tør anbefale disse som svært pålitelige.
                                Futaba T8FG-S
                                Noen planker og noen visper

                                Comment

                                Working...
                                X