Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallo alle piloter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo alle piloter.

    Hei hei alle sammen.
    Følte at eg kanskje burde skrive mine første ord her, har smugd lest mykje her inne den siste tida.
    Mitt navn er Odin (24år) og kjem frå Masfjorden som ligg i Nordhordaland. Har hatt int for RC i ei lang tid, men det har tatt seg opp litt i det siste.
    Har invistert i ein Bixler fra HobbyKing for noen mnd siden og blei helt forelska i flyging.
    Så fant eg ut at eg ville bygge et fly til, både på grunn av økonomien og sammboeren ikkje akurat skriker ut at eg må kjøpe masse nye fly men også litt kult om lage noe sjøl som forhåpentlig vis fungerer. synest Cub'en er kul og ville lage noe som ligna på den, men med ein liten vri.
    Fant tegninger på nettet for balsa men bygger det i depron. bygger det med flaps og alerons (sikkert stava feil) motoren er en D2822/14 Brushless Outrunner 1450kv og en Plush 40A Brushless Speed Controller får håpe at det holder, servoene blir HTX 900.
    Ønsker på sikt er jo og få prøvd ut FPV og fly så masse som muligt
    Slenger på noen bilder av Bixler'en og prosjektet så langt som eg har kommet på det.
    Click image for larger version

Name:	DSC01417.jpg
Views:	1
Size:	64.1 KB
ID:	631258Click image for larger version

Name:	DSC01418.jpg
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	631259Click image for larger version

Name:	DSC01419.jpg
Views:	1
Size:	64.8 KB
ID:	631260Click image for larger version

Name:	DSC01421.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	631261Click image for larger version

Name:	DSC01423.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	631262


    Må bare rette ein stor takk til alle folk her inne som kommer med mange gode svar og spørsmål, dere har hjelp meg masse allerede selv om eg ikkje har spurt om noe enda. Kommer garantert.
    2822/14 Brushless Outrunner 1450kv D2822/14 Brushless Outrunner 1450kv DD2822/14 Brushless Outrunner 1450kv2822/14 Brushless Outrunner 1450kv

  • #2
    Hei og velkommen inn i modellflyverdenen!
    Ser ut som et morsomt prosjekt.
    Hold oss oppdatert!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Hei Odin.
      Kjempeflott at noen vil bygge noe selv istedet for å kjøpe all slags ræl ferdig.
      Lykke til med cub`en.

      Comment


      • #4
        Samboere vil kjøpe gardiner, og annet ræl. Godt du fant en kreativ løsning! Lykke til!
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Hvis du liker scratchbygging, så har du litt å velge i her ** Pics with links to 600+ plans ** - RC Groups Alt fra simple pinnefly til avanserte skalamodeller.

          Comment


          • #6
            Blir sikkert ikkje fra øverste hylle nybygget da, men det er gøy og knote med noe.
            Fant ut at det blei litt "kjedeligt" når eg fikk dreise på og fly bixleren og fikk til og lande uten og ødlegge noe. fiksing og liming er jo halve gøyen med hobbyen.
            Den siden skal eg undersøke og kanskje begynne med enda et prosjekt. venter på deler til "cub'en" så koffor ikkje.

            Comment


            • #7
              Ville bare vise mitt 15min prosjekt eg hadde i går.
              Skar ut et lite fly på same tegningene som eg lager "cub'en" eg har bilder av oppe her.
              Er på ingen måte kjempe fint men eldste gutten som er 07 mod vart kjempe gla for et lite kaste fly som liggner på pappaen sitt.

              Click image for larger version

Name:	DSC01432.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	587617Click image for larger version

Name:	DSC01433.jpg
Views:	1
Size:	71.5 KB
ID:	587618

              flyet glir overaskande godt etter CG blei riktig med peng som lodd fremme.
              Laga av 3mm Depron

              Comment

              Working...
              X