Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liming av isopor fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bardp View Post
    Nei Biltema PU lim får du kjøpt på en liten flaske som varer utrolig lenge.
    Var innom biltema i dag, de har ikke noen form for flaske, eneste jeg fant var en stor alu pølse med 600ml med PU lim.
    Det var det eneste de hadde.
    Hva er artikkelnr på den flasken du mener??

    Comment


    • #17
      Var innom biltema som sagt i dag, de hadde ikke noen flakse med PU-lim. Kjøpte med en tupe med BT Multibond, limer alt.

      Noen som har brukt det??

      Comment


      • #18
        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
        Var innom biltema som sagt i dag, de hadde ikke noen flakse med PU-lim. Kjøpte med en tupe med BT Multibond, limer alt.

        Noen som har brukt det??
        Jeg har heller ikke funnet PU limet til Biltema tror det er et utgått produkt.

        Anbefaler å bestille Beli-Zell sitt det er antakelig bedre enn Casco D4 (det tørker raskt).

        Til hurtig rep. smeltelim.

        Foam safe CA og 5min Epoxy bruker jeg ikke lenger. CA blir hardt og sprøtt ubrukelig.

        Epoxy for tungt og sprekker over tid.

        Rettelse bruker epoxy når det er metall mot tre (piano tråd mot liteply)
        der funker det bra med litt flaks husk å rubbe metall og treverk + avfetting.

        Comment


        • #19
          Originally posted by thomas.kjolstad View Post
          Var innom biltema som sagt i dag, de hadde ikke noen flakse med PU-lim. Kjøpte med en tupe med BT Multibond, limer alt.

          Noen som har brukt det??
          Er ekstremt happy med IC2000 - definitivt mest anvendelige limet i verktøykassa.

          Comment


          • #20
            Originally posted by prestifare View Post
            Er ekstremt happy med IC2000 - definitivt mest anvendelige limet i verktøykassa.
            Er skeptisk til CA lim men tror jeg kommer til å prøve IC-2000
            Bob Smith Industries - Cyanoacrylates

            Comment


            • #21
              Har brukt på depron/isopor og EPP Panduro Polystyrene glue. Det trenger 6 t for å tørke men er tyktflytende så hefter ok (en tapebit eller strikk for å holder bitene på plass) gir en sterk og flexible fuge. Anbefalt av 11 av 10 leger og en frisør

              Comment


              • #22
                Jeg har kjørt nesen på min Multiplex Easy Glider dypt ned i jorden. Puslespill. Hva slags lim anbefales på Mulitplex sitt materiale? Vanlig CA og Kicker? Det er en del små biter, så tre-lim ble knotete. Aller helst skulle jeg hatt en ny kropp.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #23
                  På multiplex synes jeg multiplex sitt eget lim er best,de selger de i mange butikker det heter lim for elapor

                  Comment


                  • #24
                    Medium ca med kicker funker helt supert på elapor.

                    Comment


                    • #25
                      His jeg f.eks. kjøper lyn-lim og kicker hos Claes Ohlson. Er det samme lim som man får i hobbybutikken. Bare lavere pris?
                      Har hatt to stygge krasj, på samme sted på en uke. Først Radian og så Easy Glider. De kjørte nesa ned i samme spor! De andre gutta sier tip stall. Men jeg syntes det er mystisk med akkurat samme krasj. HK mottagere tåler ikke harde støt. De døde begge to, men resten av elektronikken holdt. Håper det ikke r noe tull med DX6i. Får ta en range sjekk til i morgen.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ArneH View Post
                        His jeg f.eks. kjøper lyn-lim og kicker hos Claes Ohlson. Er det samme lim som man får i hobbybutikken. Bare lavere pris?
                        .
                        .
                        .
                        Tviler på det prøv på en liten bit først ... tror UHU por funker på Elapor.

                        Comment


                        • #27
                          Skal til å lime en funjet ultra. Lurer litt på hva jeg skal bruke. Ser at folk skryter av PU lim. Noen som har prøvd Gorilla Glue (fra felleskjøpet) som skal være et bra pu lim, til å lime elapor?
                          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                          sigpic



                          Comment


                          • #28
                            UHU må du Ikke bruke, da må det være UHU Por. UHU kontaktlim og Hart-lim spiser isopor.
                            Gorilla Glue er PU-lim, det er mange som bruker det. Jeg har vært på jakt etter en kilde til dette her i Norge, takk for tipset! Da blir det en tur på Felleskjøpet i nær framtid.

                            Hva er det jeg hører om Kicker, har de det på Clas Ohlson?? Jeg har aldri sett noe der annet enn de dyre små locktite-tubene med tykk CA?
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #29
                              Nei jeg tok bare Claes Ohlson som et eksempel på steder hvor de selger lim. Jeg tar en tur til hobbybutikken, da vet jeg hva jeg får.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment


                              • #30
                                Pu limet Gorilla Glue fra felleskjøpet var helt supert på elapor, skummet passe mye slik at
                                Limet fylte hele limeflaten. Anbefales!
                                GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                                sigpic



                                Comment

                                Working...
                                X