Announcement

Collapse
No announcement yet.

servoer om hakker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • servoer om hakker

    Hei ifra en nybegynner med urolige servoer !

    Har akkurat montert sammen et enkelt elektrofy: Slow Stick ifra GW, men har problemer med at servoer og motoren er nokså ute av kontroll. kan noen gi et tips om hvorfor jeg får denne feilen?
    Bruker 2 S Lipo 1300 mAh, Hitec Eclipse sender og setter regulator(pluss batteri tilkoblet) til kanal 1, sideror til 2 og høyderor til kanal 3. Mottager er single conversion.
    Både sender og batteri er nyladet.

    Takk for all hjelp som åtte dukke opp !

    terjej

  • #2
    Hadde liknande problem sjølv men med annan radio og mottaker, byttet både radioen og mottakeren. Etter det fungerte alt fint igjen, men hvor mye reagerer overflatene og motoren?

    Edit: Skal sjå om eg kan laste opp ein video, der du kan si om det er akkurat slik det skjer med deg. (skal prøve å få den ut iløpet av kvelden)
    Last edited by Fensone; 12-04-12, 19:25.


    Comment


    • #3
      Om du har Mode 2 sender (trottle på venstre stikke) så må du koble regulatoren til kanal 3, sideror til kanal 1 og høgderor til kanal 2.
      Er det 35 Mhz du bruker, kan det være støy som gjør at servoene "lever".
      Roger Strand

      Comment


      • #4
        hvordan servoer er det snakk om da.. kjekt å vite det også
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Det er sant det RoSt sier, 35 Mhz båndet er lett forstyrret. Eg har sjølv erfaring med 35 Mhz.
          Men uansett, her er videoen. Og eg lurer på om det er slik alt oppfører seg med deg. (etter at eg slutta å filme begynte servoene og throttelen å ta heilt av)
          Som du ser på slutten av videoen beveger eg alle overflate, og dei oppfører seg like rart etter.
          (Eg har eit anna opsett enn deg, men husk at dette bare er eit eksempel)
          Servos and throttle living their own lives - YouTube
          Last edited by Fensone; 12-04-12, 19:25.


          Comment


          • #6
            virkningen påmotor er slik videoen viser, greide ikke å se andre bevegelser.
            Begge de to servoene er Hitech HS 55 og mottageren en Hitech HFS 05 MS.
            Frekvensen er 35.300. Til støy: flyet sto rett ved siden av en Laptopp.

            Takker for video og alle svar så langt !

            terjej

            Comment


            • #7
              Før du begynner å skru alt i filler ville eg tatt utstyret med ut, og gått eit par meter fra modellen for å se om ting fungerer da. Kan vere mye innendørs som forstyrrer 35Mhz
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Hei og takk for foslaget: fungerer dessverre fortsatt like dårlig.


                Mhv

                terjej

                Comment


                • #9
                  Lite strøm (lav spenning)?
                  Eller def. krystaller?
                  Roger Strand

                  Comment


                  • #10
                    Takker så mye for forslagene, men krystaller er nye. For sikkerhets skyld skal jeg ta en ekstra lading av både sender og mottagerbat imorgen, så får vi se !

                    Mvh

                    terjej

                    Comment

                    Working...
                    X