Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Siden sist har Yaken vært utsatt for to heftige "landinger" pga motorstopp, og Laseren gikk i bakken så det flakset deler forrige helg. Begge to er klare igjen etter noen timer med øl og epoxy i garasjen i kveld.
    Yaken knakk karbon understellet tvert av, halehjulsbraketten i karbon røk av, mejzlik evo propellen røk, cowling er sliten, noen kjøleribber på motoren røk, tennpluggen og hetta var defekt...++ Fant også ut at throttle servoen var løs, så det kan jo muligens forklare hvorfor motoren nå plutselig har stoppet to flighter på rappen.

    To knepp opp på trimmen for sikkerhets skyld...Så er det bare å få begge to opp i morgen B-)

    Comment


    • Tror det er no galt med han som flyr dem...
      Hangaren full av drit...

      Comment


      • Haha...det er det antagelig ja.
        Yaken stoppet igjen....men fikk den ned uten skader på 150/200m avstand. Må vel bytte hele tenningsanlegget da, for den er definitivt ikke ok. Stopper stadig vekk på bakken også i ettermiddag. Laseren flyr helt fint, men uten cowling...ser sånn passe skabbete ut

        Edge ble fikset i dag og blir antagelig med ut i morgen.

        Comment


        • Ja hva fikk du kræsjet idag da?
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • Ingenting, pga endel vind. Ble stående i garasjen å fikle i steden, så nå er alt strøkent. Bortsett i fra Laseren da

            Comment


            • Var ikke så ille sånn 12-13 tida, fikk 3 turer med denne i dag.
              Attached Files

              Comment


              • Måtte kjøre vekk masse greier med henger på formiddagen, og i 4 tiden blåste det såpass at jeg droppet det.
                Men nå er alt klart til bruk, så jeg venter på vindstille dager.

                Comment


                • Litt i rykk og napp, men det skjer da litt.
                  Har vraket 48" Laseren grundig siden sist, og har akkurat fått en ny i hus. Blir en øl i garasjen i kveld.

                  Yak og Dora ble solgt i helgen, så da passet det bra å kjøpe en PilotRC Ekstra 100cc av bror. Komplett karbonutgave med DA100, sveiset eksor og proflow potter. Ikke det råeste, men helt ok.
                  Bror mener han må ha servoene selv, men vi blir vel enige om noe, i verste fall blir det en bestilling av komplett servopakke
                  Attached Files
                  Last edited by Caasberg; 03-08-14, 17:14.

                  Comment


                  • Det blir bra! Er en lettflydd, snill og morsom kjærre!
                    Hangaren full av drit...

                    Comment


                    • 100cc ekstra står fortsatt hos bror og venter...får vel hente den til våren

                      Fikk endelig somlet meg ut i dag, og luftet 50cc Edge. Sleit litt med fusking og stopping, men etter litt fikling og en ny tennplugg var motoren ok igjen. Hadde også med heltent mekaniker, er viktig med god hjelp. Ble tilslutt 5 turer uten store problemer i supert høstvær. Ikke ofte vi har +20 og vindstille på Dagali i midten av september.

                      Skal jeg kritisere noe er det vel at den er skremmende dorsk og treg i bevegelsene når man ellers bare har flydd litt 48" Laser i sommer. Click image for larger version

Name:	2014-09-14 14.40.56.jpg
Views:	1
Size:	224.1 KB
ID:	609186Click image for larger version

Name:	2014-09-14 15.29.03.jpg
Views:	1
Size:	317.1 KB
ID:	609185Click image for larger version

Name:	2014-09-14 15.29.53.jpg
Views:	1
Size:	314.6 KB
ID:	609184Click image for larger version

Name:	2014-09-14 17.13.59.jpg
Views:	1
Size:	313.9 KB
ID:	609183Click image for larger version

Name:	2014-09-14 17.15.17.jpg
Views:	2
Size:	313.0 KB
ID:	609182

                      Comment


                      • Ja Laseren da?? Vi vil se bilde rav den nye gromme Laseren din!!!!!!
                        Hangaren full av drit...

                        Comment


                        • Gromt bilde av min onkel sønn foressten! Han er heltent!
                          Hangaren full av drit...

                          Comment


                          • Den nye 48" Laseren var også i luften for andre gang i kveld...det gikk ikke helt bra.
                            Traff ett luftstrekk da jeg skulle lande, og jeg som var sikker på at jeg var godt på ""min side" av linja...
                            Blir endel epoxy om denne skal fikses igjen
                            Attached Files

                            Comment


                            • Pøss... Dette var da ikke galt... Litt epoxy på stumpene i motorbukkene og skviiiiiiis de sammen så blir det like bra!
                              ... Den flyr nok imorgen!
                              Hangaren full av drit...

                              Comment


                              • Den kommer nok sammen igjen etterhvert. Litt kjipt å dette ned midt i krysset

                                Comment

                                Working...
                                X