Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ja men tåler ikke at et hjul ramler av hehe pilot yaken min etter en tur på søndagen.

    men en par times fiks hjelper mye

    Click image for larger version

Name:	DSCF1178.jpg
Views:	2
Size:	95.9 KB
ID:	587775Click image for larger version

Name:	DSCF1179.jpg
Views:	2
Size:	120.7 KB
ID:	587776Click image for larger version

Name:	IMG_0056.jpg
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	587777Click image for larger version

Name:	IMG_0057.jpg
Views:	2
Size:	77.8 KB
ID:	587778
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #17
      Hvordan mistet du hjulet? Det er fryktelig kjipt med ett nytt fly, men bra det var kjapt å fikse da

      Comment


      • #18
        Mens jeg venter på ny motor, potter og litt småting har jeg lappet sammen Extra'n med epoxy. Neste gang noe skjer her tror jeg ikke jeg gidder å fikse den igjen. Alt er så tynt og puslete, og glassfiberen er bare brødsølv...Ser ikke akkurat pen ut nå, men det gjør meg lite
        Attached Files

        Comment


        • #19
          brukte spot-on aksler.. der er E-clips ytters på axelen til å holde hjulet på plass.. er jo ikke plass til annet.. E-clipsen datt av under landing og da forsvant hjulet også.. når du setter sammen yaken din pass på å sette hjulene langt inn på axelen da de har en tendens til å bøye seg knekke ved hard landing..
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #20
            Proflow potten kom med posten i dag, men ingen motor... Da dukker den nok opp i morgen

            Hvordan gjør dere pottefestene? Kan en kryssfiner plate, hullkopp og noen stumper med bensinslange brukes som foring, eller blir det for varmt?

            Comment


            • #21
              er det ikke pilot yak du har der. skal jo følge med canister plate fester

              kikker du på bildet av yaken min som jeg postet tidligere ser du hvordan jeg har pestet den. med en plywood plate. jeg bruker fuelslange som foring demping
              Last edited by GTI20; 19-04-12, 17:00.
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #22
                Det fulgte ikke med festeplater, kun ett ekstra deksel til kroppen dersom man skal inn med canister...
                Fulgte heller ikke med instruksjon av noe slag, ikke engang en cd plate. Alt annet er der, så det er ikke noe problem for min del, lager en plate selv. Fant ett bilde som ga en ok løsning http://www.flyinggiants.com/forums/a...4&d=1200451493

                Comment


                • #23
                  ja funker nok det der også.. her har du en manual iallefall Page not found - Pilot-RC
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #24
                    Laget bakre eksos feste i kveld, samt wire overføring til sideror og litt småtteri. Håper motoren kommer i morgen, så jeg kan lime firewall ferdig og lakke fronten...

                    Comment


                    • #25
                      Ingen motor i dag heller. Ser på sporingen at den reiste fra Drammen i dag tidlig, så da er den her i morgen. Kjedelig å ikke få gjort noe med firewall ennå, men jeg vil ha motoren her før denne limes fast.

                      Comment


                      • #26
                        Fikk da gjort litt igjen. Firewall er limt og lakket, motor og tenningsanlegg er på plass, samme med proflow potten. Montering av flexibend og throttleservo igjenstår, så blir det det oppstart senere i dag. Tilpassing av motorcowling tar jeg senere, monterer den uansett ikke før motoren er ferdig innkjørt.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Detta ser jo veldig bra ut. Får vi film av maiden ????
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • #28
                            Skulle gjerne hatt film av maiden, vi får se om det er noen som tar jobben

                            Ble ingen flyvning i dag, da ting som vanlig tok lengre tid enn jeg trodde. Fikk også problemer med eksosanlegget, det ble ikke tett i teflonskjøten og laget masse griseri. Klarlakk i fronten er helt suverent! Også ristet hjulkåpene av, pga ingen locktite

                            Kjørte uansett inn motoren med 3 fulle tanker på rik blanding og lavt/middels turtall. Den er lettstartet og kraftig, noe helt annet enn de andre motorene jeg har hatt... Pen lyd også, blir artig å høre den i luften.

                            Fant en ok løsning på eksosproblemet, rørene var for glatte, så de ble pusset med smergelpapir, rød paknings-sillicone ble lagt på, så teflonpakningen og slangeklemmer. Brukte to teflonpakninger for å ta opp en liten vinkel. Så ble hele anlegget varmet opp med gassbrenner, så mye jeg turte. Tok en test start etterpå og lot motoren gå enda en tank på varierende turtall, potte tett Har ikke magret motoren mye, så det er fortsatt litt effekt å hente regner jeg med. Foreløpig er turtallet 7400rpm med en 22x8 karbon propell. Skal fly noen tanker slik den er nå, før jeg justerer mer på den.

                            Gjenstår kun en dobbeltsjekk av CG, samt skikkelig innpakking av mottager. Cowlingen monterer jeg ikke ennå, synes det er greit å ha full tilgang. (Også skjærer jeg den sikkert feil...)

                            Med litt godt vær så blir det kanskje flygning i morgen ettermiddag.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Dette blir bra, lykke til!
                              Futaba T8FG-S
                              Noen planker og noen visper

                              Comment


                              • #30
                                Da er maiden unnagjort. Var alene på stripa, så filming ble det ikke noe av. Helt vindstille og god temperatur i kveld.
                                Bortsett fra endel høyderorstrim fløy modellen perfekt, utrolig lettflydd, leken og flott å se på. Motoren går ennå ganske rikt, så full effekt er ikke oppnådd. Somlet stort sett rundt på halv gass uansett. Har litt små ror utslag foreløpig, men roll, loop, ke, flatspin, og snaproll gitt helt fint og ganske kontrollert. Hovret også veldig enkelt, men i stor høyde

                                Det eneste som må modifiseres er et bedre feste til radio-batteripakken, da det hadde flyttet seg mye. (Siste turen var den plutselig baktung) I tillegg skal halehjulet byttes til en bedre patent, den fjærløsningen som følger med er ikke bra nok, så flyet er fryktelig vinglete under taxing.

                                Cowlingen ble også montert før flygingen, da det var minimalt med kutting som trengtes.

                                Skal bli godt å ha noe som faktisk fungerer fremover
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X