Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Grattis
    Med et velflygende fly blir opplevelsen toppers.

    Comment


    • #32
      Grattis

      Neste uke ser det ut som vi får knallvær, kommer over noen turer da.

      Viggo

      Comment


      • #33
        Det er bra, da sees vi

        Comment


        • #34
          Det lysnet i ettermiddag, så jeg måtte bare ut en kjapp tur

          Fløy tre tanker uten problemer og tok en kjapp sjekk etter hver tur , og da jeg landet siste gangen var det plutselig litt mindre igjen av cowlingen og propellen. Dette var satt inn med lock-tite, men det får tydeligvis kjørt seg. Begge boltene under satt fortsatt som de skulle...

          Cowlingen får ett lag med lakk, må se om jeg finner noe passende i morgen. Propellen er litt "nedfilt", så den er det vel bare å kassere...? Var en 22x8 dette, så hadde tenkt å bytte til 23x8 uansett.

          Motoren har løsnet litt virker det som, rister mindre, høres bedre ut og drar bedre vertikalt
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Det er en voldsom lyd i Proflow potta, er litt bekymret for hva naboene kommer til å si i lengden, det hjaller i fjellsidene på alt over 50% gass... I dag var det helt vindstille, og ekkoet rullet frem og tilbake...

            Comment


            • #36
              Proflow'n skal ikke bråke mere enn andre canistere. Mye mulig du får en eller annen som kan være en aning stillere men ikke mye.
              Jeg har hatt clark, mtw, kina, grevepipe og nå proflow

              Men du kan prøve å fly litt mindre på full gass

              Comment


              • #37
                ProFlow bråker i alle fall mindre enn "KinaCanister"
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #38
                  Det er mulig det må bråke såpass, jeg er bare litt bekymret for reaksjoner. Og når det gjelder fullgass så er det noe som må gjøres innimellom

                  Comment


                  • #39
                    He he.......ja det må det

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Caasberg View Post
                      Det er en voldsom lyd i Proflow potta, er litt bekymret for hva naboene kommer til å si i lengden, det hjaller i fjellsidene på alt over 50% gass... I dag var det helt vindstille, og ekkoet rullet frem og tilbake...
                      ES Composites tuned pipe har en fin og dump lyd. Mye effekt, fin og kontrollert lyd
                      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                      +++

                      Comment


                      • #41
                        Har flydd masse i dag, med både Extra og Yak. Totalt har det vel gått med 3,5 liter bensin

                        Extra'n mistet canopyen midt i første tur, jeg burde vel ha landet da, men fortsatte bare å fly. Totalt har det vært oppe 7 turer a 9 minutter, de siste 6 turene med bare herjing. Har øket alle ror til maks utslag og lagt til 50% expo, flyet er faktisk veldig artig nå. Veldig stabil og enkel i luften. Hadde trodd at den ville samle mye luft bak i kroppen pga manglende canopy, men merket ingen ting til det. Turnigy 50cc motoren har også løsnet, og går nå rimelig godt. Flyet bærer jo litt preg av dagen i dag, etter siste tur ser jeg at service er nødvendig igjen, da den ene staben er halveis av i limingen, motorbukken er løs, sideroret er sprukket og canopy er som sagt i fryktelig mange deler.

                        Yak'en har også blitt flydd endel i dag, fikk 4 turer a 7 minutter i ettermiddag før batteripakken ba om nåde. Overaskende tidlig, men den kommer seg sikkert etter noen ladinger. Alt fungerer veldig bra, tar meg selv i å presse grensene mer og mer. Utrolig snill modell og er overaskende stabil selv i lave hastigheter. Masse hovring, snaproll og generell stikkekryssing i dag

                        Hadde også med en kompis i ettermiddag, men grunnet litt tekniske problemer ble det lite flyging på ham.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Dersom man skulle få ett innfall og bestille seg en modell til, for å ha klar når extra'n ikke er mer...? (og det er ikke lenge til)
                          Burde man gå for en 30% pilot rc edge eller en 30% extra?

                          Har kikket på flere byggetråder på diverse forum, i tillegg til de som ligger her... Er det kun en smaks-sak? Har litt inntrykk at edge er mest 3d og lek, mens extra er imac og presisjon med full mulighet for 3d?

                          Comment


                          • #43
                            Masse flyging i dag, tiltross for endel vind Endte på 7 tanker, da turte jeg ikke mer pga Rx batteriet som begynnte å krabbe nedover på voltmeteret. Yak'en oppfører seg eksemplarisk og er tilnærmet uberørt av relativt sterke vindkast. En lokal værstasjon melder om 9m/s som sterkeste måling i dag, men det blåser enda noe hardere på flyplassen.

                            Alt fungerer uansett veldig bra Har også inntrykk av at støynivået på Proflow potta er mindre nå, mulig det blir litt spesielt når det er helt vindstille på stripa...?

                            Extra'en er undersøkt grundigere og jeg fant enda noen feil som totalt gjør at pensjonsalderen nå er nådd. Ikke dårlig det på under 10 tanker... Ryker på en 30% Pilot-Rc Edge i kveld, ser Elefun har noen inne.

                            Comment


                            • #44
                              Da er ny Edge på vei fra Elefun, sammen med ett vinge-karbonrør til yaken, noen flexibend og litt annet småtteri
                              Er jo koselig å bygge fly
                              Attached Files

                              Comment


                              • #45
                                Ble litt flyging i dag også, 4 tanker på formiddagen og 4 tanker i ettermiddag

                                Fikk en uønsket pit-stopp i formidag, da motoren plutselig stoppet under tur 2 med flyet i opp ned posisjon etter en falling leaf manøver med dertil liten fart. Fikk den ned greit nok, men ble en lite pen landing i medvind og noen småskader. Understellet ble bøyd og halehjulet knakk av. Heldigvis hadde jeg ett ekstra halehjul med fjærstyring liggende i bilen. Grovrettet bare understellet med en skiftenøkkel, skal se om karbon understellet fra Extra'en kan passe over

                                I morgen kommer Edge'n i posten (har sjekket sporing), og kona har akkurat bestemt seg for å reise på helgetur til svigers med begge barna...huff da
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X