Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Grattis med fin og bra edge

    Comment


    • #47
      er det ikke karbon understell på denne yaken da.. grov rettet med skiftenøkkel..??
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • #48
        Yaken er alu versjonen...eneste som var på lager da den ble bråbestillt.

        Comment


        • #49
          ser ut som carbon på bilde.. derfor jeg lurte
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #50
            Edge'n kom i dag, så kvelden har gått med til bygging og pils

            Stab og ror er på plass, servoer er montert og motor er prøvemontert. Firewall er limt og lakket. I morgen blir det liming av topplokket ved motorfestet, montering av motor og overføring, choke med overføring, roroverføringer og radioutstyr. Tipper den er klar litt ut på ettermiddagen

            Comment


            • #51
              Det ble en sen ettermiddag, men slik er det

              Flyet er klart, bare å starte opp i morgen, dersom det er vær til det. (Yr og Storm melder ikke veldig bra...)
              Alt gikk veldig greit, bommet litt på cg siden jeg ikke tenkte på cowlingen og propellen, og måtte derfor flytte Rx batteriet mye bakover, men nå er det perfekt. Batteriet havnet på en bra plass også

              Motoren som står i nå er en Turnigy 50cc som foreløpig har en 20x10 propell. Denne dro CMPro 330L Exstra'n veldig godt i vertikal, så regner meg at det funker greit her også. For å spare litt penger har jeg ikke montert cannister på denne. Blir sikkert montert etter hvert, men da skal jeg overleve ett 30mm hull i undersiden på cowlingen. Satte også på lengre throttle arm på motoren, samt at jeg snudde denne slik at servoen trekker ved gass pådrag. Har også satt inn egen servo til choke.

              Syns det er i overkant mye sidetrekk på motoren, men det finner man jo ut av ved prøveflyging. Har vinklet cowling så mye som det går, for å gjøre utseendet best mulig.

              Byggesettet er veldig bra, er igjen kjempefornøyd med Pilot-RC ARF! Det fulgte ikke med canninster plate i dette settet heller, så jeg begynner å lure på om det er ekstra utstyr...?
              Attached Files

              Comment


              • #52
                Meget fint fly
                Men syns du har en veldig liten propell til å sitte på en 50cc. En grei 50cc drar jo fint en 22''+.
                Det kan hende flyet vil virke ustabilt med så liten prop. Spesielt i lav hastighet/3d. Du får mye mindre vind over rorene. Bare et tips om du syns flyet ikke står til forventningene

                Comment


                • #53
                  Har et par 22 og 23 propeller liggende. Men motoren er litt lite lysten til å dra disse.
                  Tenkte jeg skulle prøve litt forskjellig, og se hvordan det fungerer. Har mest lyst på en mintor 60 eller en os55, med cannister. Det får bli litt senere.

                  Uansett, takk for tips. Skal ha det i bakhodet

                  Comment


                  • #54
                    Maiden ble på impuls i dag tidlig, da det var helt vindstille og jeg hadde en time til overs.
                    To knepp på høyderoret og ett knepp på balanserorene, så fløy den helt perfekt.

                    Veldig lettflydd og pen model, men noe undermotorisert. Kommer veldig fort inn for landing i forhold til Yak'en, er vel bare en tilvendingssak tenker jeg.

                    Comment


                    • #55
                      Tertitten på forumet har en sånn edge og det ser ikke ut som han har noe problem med å lande i sakte fart, men den bremser nok ikke så mye som yaken så om du tar landingslegget lavere får du nok ned farten. Leser du di siste sidene i bingentråden ser du videoer av hans der tror jeg. Han har vel også en egen tråd på den edgen et sted her også

                      Comment


                      • #56
                        Skulle gjerne flydd litt snart, men det blåser jo støtt :/
                        Edgen har fått 22x8 karbon propell, så får vi se hvordan den late motoren drar den.

                        Også ble det bestilling av en 50cc ESM Focke Wulf 190 D9 i dag.
                        Alltid kjekt med noe å fikle på
                        Last edited by Caasberg; 15-05-12, 23:11.

                        Comment


                        • #57
                          Hadde håpet på en tur på formiddagen i dag, men været er ikke helt i godform... :/ Blir garasjen og litt småfix isteden da.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #58
                            hvor i norge er dette..
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre


                            Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

                            Comment


                            • #59
                              i Dagali. 25 km fra Geilo.

                              Comment


                              • #60
                                Fikk ryddet litt i garasjen i formiddag, og har hengt opp flyene for å få de ut av veien. Det er god plass til Dora også, og til nød enda ett fly på sikt
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X