Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da skal både Yak og Edge inn i bilen, satser på en fin dag på flyplassen med god tid og masse flyging

    Comment


    • #62
      Det ble 4 turer med hvert fly i dag. Alt fungerte strøkent, og begge flyene flyr helt topp. Fikk endelig testet flyene litt opp mot hverandre, og må si at forskjellen flymessig er ikke akkurat stor. Edge virker overaskende nok hakket mer stabil, særlig i lave hastigheter. Yak'en virker litt "tyngre", men er fortsatt veldig lettflydd.

      Det skiller forresten enormt mye på 50cc Turnigy og 55cc DLE. Tror ikke jeg overdriver om DLE'n gir 30-40% mer effekt, om ikke enda litt mer. Så da blir det å bestille ny motor om ikke lenge.

      Sliter litt med at Rx batteriet fort mister voltstyrke. Har satt warning på senderen til 5,5v og etter første turen begynenr det å pipe ved mye rorbruk. Skal bytte ut alle batterikabler til 2,5mm pn, samt lodde i stedet for hurtigkontakter, så får jeg se om det hjelper. Mistenker dårlige kabler/kontakter, samt at kabellengden blir lang pga batteri bak, bryter forran og mottager bak :/

      Vet noen om om man kan lade parallelkoblede Nimh batteripakker? Vurderer å koble sammen 2 stk 3300mA Brontopakker som en test.
      Attached Files

      Comment


      • #63
        Da er Yaken inne for liming, den flikket i halv lav høyde, også overkompenserte jeg for å ta den inn igjen, så igjen, og igjen.... og så måtte jeg bare kutte gassen. Heldigvis kun propellen og understellet med en hjulkåpe som ble ødelagt. Den langsgående spanten ved høyre vingefeste løsnet også, men det er en enkel limejobb. Overraskende lite skader egentlig, det hjalp nok at den havnet litt utenfor stripa. Hadde uansett tenkt å skaffe ett karbonunderstell...

        Så ble Edgen hentet, fløy 3 turer uten noen problemer, selv om den ble presset endel mer enn Yaken. Skal mye til før den flikker!
        Bare jeg får inn en bedre motor i den så blir det helt topp!

        Viggo kom også over med en Stuka, koselig med litt selskap
        Attached Files

        Comment


        • #64
          Hva slags Rx batterier bruker du?

          Selv har jeg 2 x 2000mAh Life på battshare i min 50cc og kan fly bortimot 20 turer med den.
          Futaba T8FG-S
          Noen planker og noen visper

          Comment


          • #65
            Liten snutt fra i går.

            Viggo

            Dagali 21.05.12.wmv - YouTube

            Comment


            • #66
              Takk for det, Viggo.

              Broren min og jeg (og kanskje en kompis) kommer til å være på flyplassen mesteparten av neste helg om noen i nærheten vil ta en tur over. Han har en helt nybygget Aeroworks Yak 54 50cc med seg. Min Yak er ferdig limt og klar til bruk igjen, bare understellet og vingerøret dukker opp. Det ble sendt fra Elefun i dag, så det går nok bra. Jeg håper å fly begge masse i helgen

              Comment


              • #67
                Hobbymann ringte i dag, og kunne melde at Dora'en er kommet, sammen med understell og en ny OS 55cc til Edge'n. Tror helga blir bra jeg

                Comment


                • #68
                  Det ble endel flyging på oss lørdag, men søndag og i dag ble en skikkelig nedtur med masse vind og ingen flyging. Da ble det litt mekking og styr med motorbytte på Edge'n og rolig oppstart i bygging av Dora.

                  Må skryte litt av Edge modellen, den flyr så fint at det er en fryd. Med ny motor blir den grom!

                  Os 55 motoren passet perfekt i de gamle standoffene som var brukt på turnniy motoren. Den kommer nå 3cm for lang frem, men det blir fikset senere med nye standoff's og en ny motorcowling. Har dessverre ikke fått testet motoren i lufta, men den fungerer utmerket på bakken. Responsen ved prøvestart er veldig bra, tiltross for påmontert DLE 55 orginal eksos og ingen fininstilling.

                  Dora'n ser meget bra ut, likte ikke helt hjulbrønn patenten, men det er vel ikke så nøye. Når jeg pakket opp understellet viste det seg at det var luftdrevet, og ikke elektrisk som jeg ønsket. Jaja, det er allerede innmontert pga all vinden i helgen, så da blir det slik
                  Utseende på flyet er meget pent, gleder meg til å få den sammen for en fotosession. Og selvfølgelig prøveflygning
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Bare vind og møkkavær her i det siste, så det har blitt to kvelder med Dora Servoene er satt inn, understellet er på plass og vingene er limt sammen. Håper å tilpasse vingen mot kroppen i ettermiddag, og muligens lime sammen halepartiet
                    Attached Files

                    Comment


                    • #70
                      Er hjemmeværende barnefar i kveld og mesteparten av helgen, så jeg har tatt med Dora hjem til kontoret. Her er det nå fullstendig kaos og alt lukter epoxy

                      Stab er limt og alle ror er klargjort. Cockpit er klippet og tilpasset, sammen med plastikk eksosen. Vingen ble ferdig i går...Det gjenstår å finne overføringen til høyderoret, da den plutselig er søkk vekk :/ Ikke så lenge igjen nå, så trenger jeg plutselig en motor til

                      Har noen en god løsning på denne modellen med dle55? Kunne tenke meg å få eksosen bakover, så den blir bortgjemt i rommet rett bak firewall...?
                      Attached Files

                      Comment


                      • #71
                        DLE55R... Kommer til høsten... Tror vi ihvertfall...
                        Hangaren full av drit...

                        Comment


                        • #72
                          Den blir nok fin, men denne skulle vel hatt en motor i løpet av noen uker

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Caasberg View Post
                            Den blir nok fin, men denne skulle vel hatt en motor i løpet av noen uker
                            Mintor 60 har jo kommet . Men potte problemet ha jeg ingen løsning på, må vell muligens lage noe selv
                            BOOMA Intelliswitch

                            Odd A Eriksen

                            Comment


                            • #74
                              Vi får se hvordan finansene blir utover, har endel andre ting som også koster penger de neste månedene.

                              Har kranglet litt med Dora i kveld, halehjulet og innfestingen til dette er helt elendig...fant ingen god måte å fikse det på i kveld, så det ble liggende. Høyderor "braketten" er borte, så det blir 2stk pushrods til disse...

                              Lite produktiv dag, men det er ikke noe stress. Dessuten vil jeg fly Edge med ny os55 motor, men det blåser jo støtt :/

                              Comment


                              • #75
                                Laget en ny festeplate til halehjulet, ble mye bedre enn orginalt. Pushpull er ferdig på halehjul og sideror, deksel over halehjul er på og alle servoene er innmontert. Setter inn pushrod's til høyderorene. Har litt mer arbeid med plassering av luft tank og brytere osv, samt feste vingen til kroppen. Så må det kjøpes inn en motor så jeg kan få montert cowlingen.

                                "Butcher bird" er nok snart i lufta
                                Attached Files
                                Last edited by Caasberg; 03-06-12, 22:22.

                                Comment

                                Working...
                                X