Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Den blir lekker!
    Hangaren full av drit...

    Comment


    • #77
      Har ikke gjort noe de siste dagene, siden det har vært mye annet å styre med.
      Flyene er satt til lading, så håper jeg det blir ok vær i morgen ettermiddag. Vurderer å ta ut DLE motoren av Yaken og sette denne i Dora. Så kan Yaken etterhvert få en OS55, eller kanskje en Mintor 60...?

      Comment


      • #78
        Fikk en liten tur med begge flyene i dag, med litt blandet resultat... :/ OS'en går som ei bøtte med møkk, så jeg håper det bare er at den reagerer negativt på eksosanlegget. (org potta til DLE55) Det er også mulig at den mislikte at jeg før første prøvetur satte på en 24x8 propell. Den var veldig mye friskere på bakken med 22x10. Plutselig var det bare trist å fly Edge, så det ble med den ene tanken Ny proflow cannister blir bestilt i kveld.

        Yaken var også en tur i lufta, første turen etter at den gikk i bakken. Hadde kun en 22x10 propell, og den gikk som ett skudd med den. Hovret med mindre throttle og er nok noe raskere i vertikal en tidligere,tror faktisk alt fungerte bedre enn med 23x8 som satt på tidligere.
        Her oppe ligger vi jo på drøyt 800moh, kanskje det suger mer krefter enn hva jeg har trodd...?

        Sleit litt med at den til stadighet stoppet i lufta, hadde faktisk 5 motorløse nødlandinger på en tank i kveld. Er antagelig klunken som har hengt seg opp i tanken når den gikk i bakken sist, så må kikke på dette i morgen.

        Begge flyene sliter fortsatt med dårlige batterier, har nå skaffet en volt-reduserer som jeg skal koble opp mot noen 3s lipo batterier jeg har etter el.flyene mine. Så får man se hvordan de fungerer før jeg begynner å kjøpe inn nytt

        Comment


        • #79
          Fortvil ikke, med proflowen kommer det til å funke. Jeg har også sett en gå som ei bøtte med møkk med andre potter. Min funker utrolig bra og regner med at du har sett det

          Comment


          • #80
            Men regner med at du har prøvd å justere nålene litt?? Min var altfor rik på nålene fra fabrikk

            Comment


            • #81
              Måtte justere inn litt for at den i det hele tatt skulle fungere nogenlunde, da den gikk utrolig rikt. Den går rent og pent nå, med litt rik blanding og litt ekstra olje i bensinen, den er lettstartet og responsen er ok i forhold til blandingen... Det var bare ikke krefter til å dra 24x8 propellen, så er rimelig sikker på at det er eksosen som er synderen. Og kanskje litt høyde nivået...?

              Har sett dine videoer ja, er derfor min ble innkjøp i stedet for enda en DLE-55.

              Uansett grunnen, så gikk DLE 55 som en rakett i dag med 22x10. OS-55 med 24x8 hadde kanskje 50% av effekten i forhold, noe som er litt sært :/

              Comment


              • #82
                Proflow potte fra xxlrc.no ankom i går, håper å sette den inn i morgen. Skal også flytte throttle og chocke servoer lenger frem, da overføringene ble for lange og upresise. Håper på en test tur på torsdag, om været er sånn nogenlunde

                Comment


                • #83
                  Du gjør det sikkert, men jeg sier det for det. Juster motoren så den går og throttler fint før du tar av. Det er ingen grunn til å fly med dem rike/feite første turene, så blir opplevelsen så mye bedre også ................men dette vet du sikkert.

                  Comment


                  • #84
                    Har magret den ganske mye allerede, men der er mulig det må enda mer til. Har flyttet motoren bakover med nye stand off, flyttet motor servoene frem og laget ny eksos. I morgen er det kun å sette inn tanken, montere cowling, lage ett enkelt fremre feste til proflow potta, finne ny cg og laste flyet inn i bilen.

                    Det blir jo spennende å se hvilken forskjell man får med dette oppsettet.

                    Er meldt bare regn og drittvær her i morgen, men det er jo lov å håpe
                    Attached Files

                    Comment


                    • #85
                      Hadde Edge med OS55 i luften i dag, men det er fortsatt ikke det helt store. Proflow-potta hjalp noe, men den makter fortsatt ikke mer enn 6250rpm med 24x8 Veiss trepropell :/

                      Har akutt manko på propeller om dagen, siden min hoffleverandør (Hobbymann) ikke har hatt på lager i det siste. Har en 22x10 på Yaken, men gidder ikke å flytte over. OS'en kvikner nok til med en mindre propell, men det er uansett litt skuffende siden dette er en dyrere motor enn f.eks dle55...

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Caasberg View Post
                        Hadde Edge med OS55 i luften i dag, men det er fortsatt ikke det helt store. Proflow-potta hjalp noe, men den makter fortsatt ikke mer enn 6250rpm med 24x8 Veiss trepropell :/

                        Har akutt manko på propeller om dagen, siden min hoffleverandør (Hobbymann) ikke har hatt på lager i det siste. Har en 22x10 på Yaken, men gidder ikke å flytte over. OS'en kvikner nok til med en mindre propell, men det er uansett litt skuffende siden dette er en dyrere motor enn f.eks dle55...
                        Ikke så rart du er skuffet, men ikke gi opp. Den trenger nok å gå seg til, så sett på en mindre propell og få den skikkelig innkjørt. Hør med Anders, han har jo fått den til å gå skikkelig. Kanskje lengden på manifolden trenger å justeres også.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #87
                          Da må du ha gjort en feil, for min gikk rent og klarte nesten 6600 kald når den var ny med 24x8.
                          Har du mulighet til å få filmet det så vi kan se/høre?

                          Comment


                          • #88
                            Ja, hvor lang er headeren din?
                            Men jeg vil også tro du kjører den for rikt enda.

                            Comment


                            • #89
                              Den er bare gått tre tanker, så det er vel sannsynlig at den løsner etterhvert.
                              Magret den inn så mye jeg selv mente at den burde ha, og den fungerte fint på bakken. Resultatet ble at den begynte å fuske på alt over halv gass når den fikk litt høyde. Ga den 5 minutter ekstra på fullt turtall og fuskingen forsvant med en gang.

                              Header lengden er kanskje ikke helt riktig, det må vel bare testes. Hvilken lengde kjører dere andre? Motoren virker kvikk og fin, virker bare som om propellen er for stor...

                              Hvordan er det med høyde over havet? Som nevnt tidligere er vi på 830moh her oppe, vil ikke dette påvirke motoren?
                              Hadde en Revolver med en OS 0.72 glow som føltes veldig mye sprekere på stripa i Aurskog/Høland enn den gjorde her hjemme...?!

                              Video kan jeg skaffe, men har ingen nå.

                              Comment


                              • #90
                                Skal måle manifoild lengden i morgen

                                Comment

                                Working...
                                X