Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muligheter for å etablere en modellflyplass i Nittedal/Hakadal ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg tenker som Trulsen. Tror neppe denne bonden vet hva det går i. Men det hjelper jo lite, så lenge han sier nei.

    I fjor fløy vi på dette feltet hele vinteren. Med unntak av et par mer eller mindre halsbrekkende sveip med et nitrofly over hustakene på Tøyenhaugen, fløy vi med veldig usjenerende elektromodeller. Tror ikke en eneste av naboene la merke til oss.

    Om vi blir enige om å droppe nitro-flya og nitro-heliene og varter opp med en flaske Bache XO kan det kanskje være mulig å få bonden til snu? For det er et fint sted å fly!
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #47
      Antar at du sikter til calmator'n min, men denne er nå blitt elektrisk så ikke mye bråk fra meg.
      Tror nok vi heller får ta en kronerunde og hente ut en mørkflaske fra polet og be han med på elektro demo. Hehe..

      Hva om vi samler flere av de med modellfly i bygda til en liten pizza prat på peppes, kanskje vi får opp noen gode ideer osv.
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #48
        Er det en ting disse bøndene skjønner så er det "hard cash"!
        Start en klubb og spleis på å leie en bit av jorda. Betal godt og fly "forsiktig" så har dere nok flystripe i lang fremtid!
        Husk at bonden må tjene MER på å ha en stripe enn å forpakte bort eller dyrke jorda.
        Han tenker da at han tjener penger uten å gjøre en dritt!
        Slik er det vi har klart å karre til oss en stripe ved Kløfta. Nå skal det sies at "vår" bonde liker modellfly så det er litt lettere for vår del.
        Det er vel en del åkre i distriktet som muligens egner seg bedre enn den som denne "negative" bonden eier?
        Dra på frierferd med hard valuta i bakhånd og jeg tror dere vil få en av bøndene på gli.
        Håper virkelig det ordner seg for dere. Ingenting er mer frustrerende enn å ikke ha noe sted å fly.
        Stå på!! Aldri gi opp!!!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #49
          Re: Muligheter for å etablere en modellflyplass i Nittedal/Hakadal ?

          Ja jeg tror vi fant den mest hyggelige bonden i Enebakk.. bare thumbs up.. men vi ble jaget av 15 andre, selv om vi fløy over øyeren..

          Comment


          • #50
            Da den hygglige bonden nå har gjort det vanskelig å fly med noe som trenger laningshjul, reiste jeg til smallsize og kjøpte meg et lite helikopter (blade300x) så hvem som vinner til sist skal være usakt men jeg lar meg ikke stoppe.

            Kan eller nevne at jeg forje dagen fant ut hvem vi skal snakke med rundt bruk av området elnes leir (bølgekraft stasjonen), men her har jernbane verket laget et nytt dobbelt spor for kryssende trafikk som har med ført at grunneieren ikke har tilgang på sin egen skog. Så denne saken skal opp i jordskifte snart og det ble anbefalt og vente litt med å følge opp denne saken..

            Men nå som jeg blir heli.man trenger jeg jo ikke jorder hver gang jeg vil fly....
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #51
              Forsetter jakten på en flyplass i Nittedal.

              Da er sommeren snart tilbake og det er på tide å fortsette å lete etter et egnet område for å etablere en flyplass, og ettresom min vinterflyplass ble plakket sammen for sesongen sist tirsdag 16 april (MFN) ModellflyNytt.no

              Så jeg har nå regisert en annonse til lokal avisen kommer på trykk neste 24 og 26 april.
              ---------------
              Etterlysning: Egnet område til modellflyplass i Nittedal.
              Vennegjeng fra bygda, ønsker å finne egnet område for å leie.

              Generelle ønsker til området:
              • Rullebane (flyplass) flatt område 100x20m som kan sås til med gress (golfplen).
              • Omliggende område: Bør ha et område fritt for trær, kraft/tlf-linjer, hus i en radius av 100-200m ytterkant av rullebanen, minst på 3 av sidene.
              • Typisk egnet område kan være et jorde på +100mål som har et område med god utsikt «til lufta» fra der man kunne plassere en rullebanen.
              • Områdene rundt flystripa bør være åpne, men kan fint inneholde alle former for innmark, eks korn, gress jorder og veier osv.
              • Vi bruker for det meste elektriske fly og helikoptere og disse er veldig støysvake i forhold til hva som var normalt for noen år siden.

              Om du vet om noe som kanskje kan passe eller har lyst til å leie ut et område, ta kontakt ........
              ---------------------

              Så vi får håpe at det kanskje finnes noen der ute med ider eller forslag til områder... Har nå pakket bort snøfreseren og er klar for å ta ut gressklipperen..
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #52
                Dagens etterlysning i lokal avisa. (24.4.2013) Varingen.no

                Vel nesten 1800kr fattigere, fikk jeg i dag min anonnse på trykk i lokal avisa. Så nå får man håpe at noen i kommunen kanskje kan gi oss et hint til et område som man kan se nærmere på for å få etablert en flyplass i kommunen.

                Click image for larger version

Name:	Avisa.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	600155

                Blir stadig kjent med flere folk både nord og syd i kommunen, så det hadde kanskje snart vært en ide og samle oss under en felles paraply noe alla "Nittedal modellfly og helikopter klubb"..
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #53
                  Stilig, krysser fingrene. Hadde ikke vært dumt med en klubb der ute, er jo ganske nærme sentrum
                  Hvis servoene er reversert, hender det at flyet styrter. Spørr meg åssen jeg vet...

                  Comment


                  • #54
                    fått noen henvendelser da
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #55
                      Null respons på avis annonse.

                      En liten uke er gått siden jeg hadde inne annonsen i avisen der jeg etterlyste et område for mulig flyplass, ikke et eneste pip response.

                      Men kan vel ikke gi opp av dette, mitt neste trekk er at jeg skal prøve å kontkate kommunen og se om det finnes noen "områder" som er regulert for "aktiviet" som kan passe, men hvor i all verden skulle egentlig en kommune som våres (Nittedal) ha et slikt område, vi har riktignok noen store grustak på Gjelderåsen og over disse er det jo mye plass, men så langt jeg vet finnes det ikke noe "flater" rundt disse. Men det kan jo være en ide å sjekke ut...

                      FINN kart - en ledende norsk karttjeneste (Kommunens størtste grustak på Gjelleråsen)



                      * Er det noen som kjenner til tilsvarende "flyplasser" der man eksempelvis er i utgangen av et industri område/grustak eller likende ?

                      Men for å komme litt videre, det er jo mange folk i bygda som er relativt aktive piloter (vet vel om minst 10 stk), så ideen er jo kanskje å samle alle folkene jeg kjenner til en "pilot/kaffe" kveld så vi får samkjørt litt av ideenene som sikkert svirrer rundt hos den enkelte..

                      Burte jeg heller bruke $ og tiden min på å bygge flere modeller eller skal man fortsatt være en pådriver..... når man ikke kommer noen vei...
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • #56
                        Jeg vil med dette invitere til en liten «kaffe» prat rundt muligheter til å etablere en modellflyplass i lokalområdet i Nittedal.

                        Men man står sterkere om man har et samlet mål, så det hadde vært fint om flere av de aktive pilotene i kommunen kunne prate litt sammen om strategi osv. Så om du er interessert i å treffe andre lokale piloter, eller bare høre litt om mine planer er du velkommen til å komme innom for en prat.

                        Dato: 3.mai 2013
                        Klokken: 19:00
                        Sted: Cafen på Hagan, (Café Stund, ref tidligere CafeTid).

                        Om du kjenner noen andre som også kan være internerte, er det hyggelig om du videre sender info..

                        Velkommen
                        Adresse
                        Likollen 2a
                        1481 Hagan
                        Telefonnummer: 410 72 258
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment

                        Working...
                        X