Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellflybutikker i Oslo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellflybutikker i Oslo

    Jeg er relativt fersk med modellfly, og lurer på hvilken modellflybutikk jeg burde velge i Oslo. Foreløpig har jeg tenkt til å kjøpe/kjøpt nesten alt fra smallsize.no.
    (Den beste av de få butikkene jeg har funnet) Det hadde også vert fint å få vite om noen modellflyklubber i/rundt Oslo vest
    Last edited by Derp; 19-04-12, 21:24.
    -Krasjet du?
    -Nei, jeg landet i det treet

  • #2
    Du velger jo selv hvor du vil handle!? Small Size har flere butikker i Oslo.

    Andre som ligger i nærheten der jeg bor er Thorbjørn på Nordre Skøyen Hovedgård RC-seilflysport som også har elektrofly
    og Ole på Ulven Mikronor - Om Oss
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

    Comment


    • #3
      Originally posted by Biplan View Post
      Du velger jo selv hvor du vil handle!? Small Size har flere butikker i Oslo.

      Andre som ligger i nærheten der jeg bor er Thorbjørn på Nordre Skøyen Hovedgård RC-seilflysport som også har elektrofly
      og Ole på Ulven Mikronor - Om Oss
      Min erfaring: Smallsize er bra for dem som driver modeller opp til 40/50size, over dette ha de lite med deler ot utstyr, men det heter jo ikke små ting uten grunn.
      Mikronor har bra utvalg i butikken men webshopen er litt mangelfull.
      Thorbjørn & co har mye i alle størrelser og om man sender dem en mail, får man ofte gode svar osv.

      Men innenfor det med utvalg og valgfrihet, så blir det webshop fra elefun.no o RCpro.no
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #4
        Klubber rundt oslo:

        Vest:
        Bærum Modellflyklubb
        Asker Modellflyklubb

        Syd:
        Vingtor
        Blackbird
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Med Smallsize, Mikronor og RC-seilflysport har du vel stort sett funnet det som er å finne i Oslo. Hvilke butikk du skal handle i bestemmes nok først og fremst av hva du skal ha. Noen "superbutikk som har alt" finner du ikke i Oslo - eller i Norge... For de fleste blir det nok etterhvert en lett blanding av lokale butikker og netthandel.
          Knut

          Diverse fly; de fleste med propell...

          Comment

          Working...
          X