Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plukke opp en gammel hobby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har en Wifly 7 kanaler som jeg brukte tidligere. Radioen fungerer helt utmerket og det har aldrig vært noe tull med den. Men manualen er helt elendig og jeg fikk ikke til og programere radioen slik jeg ville, jeg har derfor gåt over til JR. Mulig de større radioene har bedre manual og programmeringsmuligheter.

    Comment


    • #17
      Er vel kanskje på tide med en liten oppdatering her. Har putra litt rundt med en sliten trainer med bråkemotor og tilhørende fuelsøl, nok til å konstantere at det er som å sykle; kan du det en gang så er det lett å komme igang igjen. Flybiten kommer dog til å ligge littegranne på hold, da en arbeidskollega som flyr heli klarte å overtale meg at propell på toppen er like gøy som propell foran. Har bestillt en 450 og spektrum dx6i radio, får også med en del reservedeler til en god pris så jeg er fornøyd med det kjøpet. Stygge rykter sier at reservedelene kan komme godt med

      Som sagt kommer nok fly-biten til å ligge litt i brakk, men i tillegg har jeg bestillt litt byggematerialer etter å ha sett over det meste som finnes i web shop'ene rund om kring og konkludert at ferdigkit'ene en får der fremstår som (unnskyld uttrykket) litt kjipe i forhold til noe man kan bygge selv. Kom over arbeidstegninger for en PA Addiction klone, kommer til å bygge in indoor/outdoor basert på denne, antakeligvis mellom 40-50cm vingespenn (skal lage en egen byggetråd, må bare få materialer i hus først).

      Takk for alle tips og innlegg dog, setter pris på gode tilbakemeldinger!

      Bjørn
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #18
        Da er det lurt med to lange stenger i kryss under helikopteret, gjerne med en plastball eller noe i endene, og trene på å hovre noen cm over bakken. Det finnes visst ferdige treningsunderstell. Hovringa må sitte før flyginga.
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment


        • #19
          Originally posted by lupus49 View Post
          Da er det lurt med to lange stenger i kryss under helikopteret, gjerne med en plastball eller noe i endene, og trene på å hovre noen cm over bakken. Det finnes visst ferdige treningsunderstell. Hovringa må sitte før flyginga.
          Ymta frampå for kollegaen min at jeg måtte få tak i noe sånt; ble konfrontert med et rart annsiktsuttrykk og spørsmålet "Pysepinner?"

          Joa, de er handla inn...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            Originally posted by bjornal View Post
            Ymta frampå for kollegaen min at jeg måtte få tak i noe sånt; ble konfrontert med et rart annsiktsuttrykk og spørsmålet "Pysepinner?"

            Joa, de er handla inn...
            I dag er det ingen grunn til å frykte propell på toppen.

            Det finnes alt fra: Autopilot, return home GPS, instructor and student software, auto stab system, auto landing system, soft gyro etc

            Så propell på toppen i dag er nærmest krasjproof, samtidig som man kan fly selv til fingrene går i kryss.

            Det gjelder bare å finne rett produsent/leverandør.

            Ikke nødvendig med "pysepinner" (ikke mitt uttrykk) lengre.
            Last edited by rcmodeller; 01-05-12, 13:54.

            Comment


            • #21
              jaja, noen lever etter mottoet "øving er feigt", og begynner man med disse små leketøyene med dobbel snurr i toppen, kan selv bestemor fly uten øvelse. Men når man skal på ordentlig helikopter.................. Man kan ikke by en nybegynner: "Autopilot, return home GPS, instructor and student software, auto stab system, auto landing system, soft gyro"
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment


              • #22
                Originally posted by rcmodeller View Post
                I dag er det ingen grunn til å frykte propell på toppen.

                Det finnes alt fra: Autopilot, return home GPS, instructor and student software, auto stab system, auto landing system, soft gyro etc

                Så propell på toppen i dag er nærmest krasjproof, samtidig som man kan fly selv til fingrene går i kryss.

                Det gjelder bare å finne rett produsent/leverandør.

                Ikke nødvendig med "pysepinner" (ikke mitt uttrykk) lengre.


                Klart det. Kjør på med autopilot og gps og alt det greiene der. Det rcmodeller imidlertid glemmer er at dette koster x antall tusen kroner oh det må fortsatt flys, settes opp og testes. Men nå er jo du en voksen mann og ser selv hvilke innlegg du kan ta seriøst og ikke. Det jeg quoter er kanskje ikke ett av dem. Propell på toppen er kurant å fly for en med stikketrening fra før. Pingleunderstell gjør ting mye verre etter min mening. Spesielt med flybarlesskontroller kan det føre til mye rare ting.

                Hvilket heli har du kjøpt deg? Gratulerer med heli. Det er gøy det

                Comment


                • #23
                  Originally posted by rcmodeller View Post
                  I dag er det ingen grunn til å frykte propell på toppen.

                  Det finnes alt fra: Autopilot, return home GPS, instructor and student software, auto stab system, auto landing system, soft gyro etc

                  Så propell på toppen i dag er nærmest krasjproof, samtidig som man kan fly selv til fingrene går i kryss.

                  Det gjelder bare å finne rett produsent/leverandør.

                  Ikke nødvendig med "pysepinner" (ikke mitt uttrykk) lengre.

                  Kunne vært fint å få priser på noen systemene til : 450, 550, 600 og 700.
                  Merker og levenradører? Fra en som hvet da.
                  Vidar

                  Div.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Klart det. Kjør på med autopilot og gps og alt det greiene der. Det rcmodeller imidlertid glemmer er at dette koster x antall tusen kroner oh det må fortsatt flys, settes opp og testes. Men nå er jo du en voksen mann og ser selv hvilke innlegg du kan ta seriøst og ikke. Det jeg quoter er kanskje ikke ett av dem. Propell på toppen er kurant å fly for en med stikketrening fra før. Pingleunderstell gjør ting mye verre etter min mening. Spesielt med flybarlesskontroller kan det føre til mye rare ting.

                    Hvilket heli har du kjøpt deg? Gratulerer med heli. Det er gøy det
                    Glemmer ingenting. Alt nevnt er kun hjelpemidler når fingrene "skjærer seg".
                    Slipper man stikkene, så trår slike hjelpemidler i kraft.
                    Så lenge man rører stikkene bestemmer man selv hva som skal skje.

                    En del av dette har kostet "flesk". Til nå. Stemmer det.
                    Kan nevne at "return home GPS" er nå på markedet til 3% av prisen det har kostet til nå på det norske markedet.
                    Autopilot og soft gyro er nå "nesten" gratis.

                    Ang heli. Har Kasama fra før. Med R. Nessen support i Bkk. Plusser nå på med Ai-Rider. Compass vurdert; men njeai ..... kanskje. Får se.

                    Merker? Leverandører? Vet ikke.
                    Kjenner kun til produsentene.
                    Har heller ikke lov til tekstreklame i flg Xilan.

                    Comment


                    • #25
                      For meg høres det ut som dårlige råd å begynne med heli etter automatisk-prinsippet, uansett prisen på utstyret. Det spørs hvor automatisk det er, tross alt.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        For meg høres det ut som dårlige råd å begynne med heli etter automatisk-prinsippet, uansett prisen på utstyret. Det spørs hvor automatisk det er, tross alt.
                        Det blir kun vanlig gyro til å begynne med, har bestillt litt bedre gyro enn det som kommer med heli... Gøy med gadgets, men dutomatisk mikkmakk får komme når jeg kan traktere helien uten noe rallemikk som skal fly for meg. Falt dog for fristelsen til å kjøpe med telemetri-sett også, men regner ikke dette som noe av det som blir nevnt litt over her...
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #27
                          Glem det Rcmodeller sier. Det har du ikke bruk for.
                          Men vær klar over at å lære seg å fly helikopter, det er å lære seg alt på nytt igjen i forhold til å ta opp flygingen igjen. Du har dog stor fordel av å kunne fly fra før, endel er likt. Jeg har gjort akkurat det samme, og det ble ikke uten tårer!
                          Futaba T8FG-S
                          Noen planker og noen visper

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by bjornal View Post
                            Det blir kun vanlig gyro til å begynne med, har bestillt litt bedre gyro enn det som kommer med heli... Gøy med gadgets, men dutomatisk mikkmakk får komme når jeg kan traktere helien uten noe rallemikk som skal fly for meg. Falt dog for fristelsen til å kjøpe med telemetri-sett også, men regner ikke dette som noe av det som blir nevnt litt over her...
                            "Rallamikket" Ai-Rider kostet 65000,- USD inkl at som trengs av kamera, tracking, lock on object, posisjonering, GPS etc

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by rcmodeller

                              "Rallamikket" Ai-Rider kostet 65000,- USD inkl at som trengs av kamera, tracking, lock on object, posisjonering, GPS etc
                              Hvorfor er det interessant i forhold til denne tråden?
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by kristianwest View Post
                                Hvorfor er det interessant i forhold til denne tråden?

                                Tenkte det var greit å høre fra rcmodeller, hva prisen for en som skal komme seg igang kommer på.
                                Og den kom som forventet fra den kanten.

                                Starta med en Morley Bell 47 G med Os 48 fs, uten gyro til den kom en uke senere. Spennende,men det gikk å hoovre.
                                Sent på åtti-tallet.
                                Vidar

                                Div.

                                Comment

                                Working...
                                X