Announcement

Collapse
No announcement yet.

MK Curare til salgs på Ebay nå :) Løp å kjøp.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MK Curare til salgs på Ebay nå :) Løp å kjøp.......

    Sjekk denne på Ebay:
    M/K-CURARE- R/C MODEL AIRPLANE NEW KIT IN BOX AGE UNKNOWN | eBay

    En klassiker som det er lenge mellom hver gang man ser til salgs
    Kenneth Kåsereff

    I hangaren:

    Masse seilfly
    Masse Pattern/F3A
    Masse depron
    Haugevis med prosjekter

    Og alt flyges med JR selvsagt

  • #2
    Moro! Har bygd og fløyet den på sin tid. Fløy utmerket, ser du har en i samlingen din. Er den operativ?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #3
      Joda har både en 60 size og en 20 size, de har enda ikke vært i lufta noen av de. Den lille er flyklar men den store er det noe igjen på . Har bestemt at de begge skal være helt ferdig før jeg tar jomfruturen på de. Har trekt de etter orginaldesignet begge to men med litt andre farger.

      Synes at pattern modellene fra den tiden er de tøffeste modellene som finnes. Lang og slank og aerodynamisk.
      Kenneth Kåsereff

      I hangaren:

      Masse seilfly
      Masse Pattern/F3A
      Masse depron
      Haugevis med prosjekter

      Og alt flyges med JR selvsagt

      Comment


      • #4
        Jepp, ordentlig tøffe modeller, retracts og det hele. Og går som olja lyn!
        Men med orginal motorisering med vass 60. motor, 11x7,5 propell, pipe og det hele så er det vel begrenset hvor man kan fly slikt i dag.
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #5
          Neida ser ikke noe problemer med å fly de i dag. Går helt fint på stripa vår selv om jeg sliter litt med å få ned farta og få de til å stoppe på innen slutten på stripa.
          Har forsøkt litt med å programmere 10 % spoiler på balanserorene, så jeg klarer å få ned farta på de endel. Det er om å gjøre å få innflyginga så flat som mulig sånn at farta blir lavest mulig.
          Kenneth Kåsereff

          I hangaren:

          Masse seilfly
          Masse Pattern/F3A
          Masse depron
          Haugevis med prosjekter

          Og alt flyges med JR selvsagt

          Comment


          • #6
            Originally posted by heike View Post
            Neida ser ikke noe problemer med å fly de i dag. Går helt fint på stripa vår selv om jeg sliter litt med å få ned farta og få de til å stoppe på innen slutten på stripa.
            Har forsøkt litt med å programmere 10 % spoiler på balanserorene, så jeg klarer å få ned farta på de endel. Det er om å gjøre å få innflyginga så flat som mulig sånn at farta blir lavest mulig.
            MK sin orginal Curare har jo flaps. De var jo ment til å bruke mixet med høyderoret i øvelser, ikke til landing. Men med dagens computerradioer så skulle det jo være en smal sak å programmere de til landingsbruk. I sin tid fant jeg ikke noe poeng i å bruke dem, så jeg koblet de ut.
            Futaba T8FG-S
            Noen planker og noen visper

            Comment


            • #7
              Neida ser ikke noe problemer med å fly de i dag. Går helt fint på stripa vår selv om jeg sliter litt med å få ned farta og få de til å stoppe på innen slutten på stripa.
              Har forsøkt litt med å programmere 10 % spoiler på balanserorene, så jeg klarer å få ned farta på de endel. Det er om å gjøre å få innflyginga så flat som mulig sånn at farta blir lavest mulig.
              ser ikke helt problemet med å få av farta på disse, har hatt fler modeller fra den tiden da de var på topp...fly av farta få opp nesa ..og land de i normal fart ..tror ikke de lander noe fortere enn de vi flyr i dag.
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment

              Working...
              X