Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor flyr vi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor flyr vi

    Hva med å opprette en sak basert på MyGuestmap - The first and only Google Maps Guestmap Service!, hvor man selv kan legge inn flyplasser, hang, etc. Det bør kanskje være retningslinjer for hvilken informasjon som bør være med for hver lokasjon, bruk av symbol, etc.
    Ideen er hentet fra en tråd på HobbyKing Forum.
    Last edited by flarssen; 29-04-12, 10:34.
    Fred Larssen

  • #2
    Synes tjenesten er tynn når det kommer til å legge inn informasjon om selve fly stedet og søke/finne frem denne informasjonen på en brukbar måte. Informasjon er vesentlig viktigere enn en visuell posisjon i et kart. Vet ikke om man kan bytte ut/legge til icon'er - men i vår sammenheng hadde det vært en fordel å byttet ut skaller med f.eks. seil/heli/motor iconer.

    Vi har allerede en MFN tråd for seilfly som beskriver flysteder, dessverre ble denne etablert før googlemaps hadde fått et solid fotfeste og dermed ble det brukt flere forskjellig 3D kartsystemer for å visualisere flystedene.
    Siden MyGuestmap ikke er et produkt fra en av de store kart leverandørene så kan dette fort ende opp som "enda et system" som døde ut før det tok av.
    Når dette er sagt så skal det sies at jeg ikke gravd meg dypt ned i MyGuestmap så det kan hende at denne tjenesten har fler funksjonaliteter som dekker våre behov enn det jeg har sett til nå....

    Kanskje en kombinasjon av en MFN tråd sammen med MyGuestmap kunne vært et funksjonelt alternativ?!
    Last edited by Quadrocopter; 29-04-12, 12:06.

    Comment


    • #3
      Hvis noen finner en fornuftig software er jeg villig til å betale for det...
      Tom I. Arntsen

      Comment

      Working...
      X