Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix simulator beta 4.0d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix simulator beta 4.0d

    Hei

    Er det noen son kan fortelle meg hvorfor ikke får helikoptrene til å fly 3D i simulatoren, den er siste versjon riktignok beta, men har hatt det problemet i 3,0 ver også.

    Bruker en Spektrum DX6i sender

  • #2
    Originally posted by chrifchri View Post
    Hei

    Er det noen son kan fortelle meg hvorfor ikke får helikoptrene til å fly 3D i simulatoren, den er siste versjon riktignok beta, men har hatt det problemet i 3,0 ver også.

    Bruker en Spektrum DX6i sender

    3D flyging fungerer fint i min simulator. Hva er det du tenker på?? Har du satt opp radioen din med Idle Up osv?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trulsen View Post
      3D flyging fungerer fint i min simulator. Hva er det du tenker på?? Har du satt opp radioen din med Idle Up osv?
      hmm, ja tror det... men kanskje ta oppsett på sender en gang til da.
      Fulgte anvisninger under installasjon

      Comment


      • #4
        Originally posted by chrifchri View Post
        hmm, ja tror det... men kanskje ta oppsett på sender en gang til da.
        Fulgte anvisninger under installasjon


        Hva er det som ikke fungerer da?

        Comment


        • #5
          Hei

          Får ikke til å fly 3D i simulator, velger 3D i modell men ikke noe skjer, og kan ikke finne noe på sender heller. Når svitcher på thr.hold stopper bare rotor
          Dette er ikke noe problem i Reflex xtr men liker Phoenix best så langt

          Comment


          • #6
            Da fungerer throttle hold som den skal iallefall.

            Er akkurat som på normal rc heli oppsett.
            Idle up/f mode på venstre side av kontroller og husk å sette opp throttlecurve på radio akkurat som du gjør på en virkelig modell.

            Dvs. Sett en flat 100 kurve for throttlecurve 2 på radio.

            Har fungert fint for meg på både dx6i og dx8.
            Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • #7
              Strålende

              Tusen takk for alle svar....!

              Comment


              • #8
                Men du kommer ikke akkurat med overflod av informasjon her. Vi trenger litt mer kjøtt på beina for å få til å svare deg. Har du laget til Idle up? Altså konstant turtall. Og Pitchkurve 0-50-100 slik du har 0 grader på 50% stikke og negativ/positiv pitch? Som Jonny sier så vet du at throttle hold virker. Prøv å lag til oppsettet slik du har på et ekte heli slik det blir mest mulig realistisk. Du skal vell i teorien programmere alt fra radio uten å lage til så alt for mye i programmet. Iallefall gjør jeg det på min Futaba radio.

                Comment


                • #9
                  Hadde ikke satt opp med Idle up eller noe annet. Var satt opp akkurat som manual sa når installerte Phoenix, altså ikke noe spes instillinger, swash en servo 90grd etc.
                  Har ikke satt opp noe heil ennå, ville fly en god del sim før tok steget å fly ekte vare
                  Får sette opp alt på nytt da...
                  Hva skjer når skal fly vanlig fly på sim da, må jeg ha en egen for fly og da kanskje

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by chrifchri View Post
                    Hadde ikke satt opp med Idle up eller noe annet. Var satt opp akkurat som manual sa når installerte Phoenix, altså ikke noe spes instillinger, swash en servo 90grd etc.
                    Har ikke satt opp noe heil ennå, ville fly en god del sim før tok steget å fly ekte vare
                    Får sette opp alt på nytt da...
                    Hva skjer når skal fly vanlig fly på sim da, må jeg ha en egen for fly og da kanskje

                    Nei, da flyr du i normal mode. Ergo øker turtallet med throttle stikka.

                    Comment

                    Working...
                    X