Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJI NAZA og DX8 trenger hjelp til failsafe :-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DJI NAZA og DX8 trenger hjelp til failsafe :-(


    Jeg skjønner ikke helt hvordan failsafen i DX8 skal settes opp mot en Naza kontroller.
    Er det noen vise menn her på forumet som kan i klartekst på norsk kan forklare dette?
    Last edited by telecaster; 01-05-12, 15:14. Reason: typo




  • #2
    Jeg kjenner ikke radioen din, men jeg og hadde problemer med og sette opp failsafen på min Naza.
    Jeg kunne ikke bruke gear som valg. Endte opp med og bruke flaps, for så å legge en flaps mix på en egen bryter.
    Trying is the first step towards failing! I never run away. I... strategically maneuver.
    GAME-ON

    Comment


    • #3
      Jeg har DX8 og Naza. Jeg hadde igrunnen ingen problemer. Men nå fulgte jeg en video tutorial eller noe slikt, mtp jeg er veldig fersk innen denne hobbyen..

      Mulig det var denne videosnutten jeg lærte ifra


      Om du fremdeles står fast, så post igjen her, så skal jeg se om jeg får forklart noe bedre. Har ikke kontrollen her akkurat nuh

      Comment


      • #4
        takk.
        Det som jeg er usikker på er hvordan jeg hindrer at DX8`n går i "smart" failsafe dvs at mottaker beholder siste kjente posisjon på stikkene, da er du garantert kræsj på Naza`n. Det som skal til er å forhåndsprogrammere DX8 slik at mottakeren går til den posisjon som Naza oppfatter som failsafe.........
        Last edited by telecaster; 02-05-12, 10:42. Reason: typo



        Comment


        • #5
          Dette står klart og greit i manualen, men...
          Du kan programere 2 typer failsafe.

          1. Den normale FS/ Hold Last Position: La bindepluggen stå i under hele bindingsprosessen. Skru på radioen i bind-modus med throttle i ønsket posisjon
          Resultat: Throttle går til FS posisjon. Andre kanaler går i hold.

          2. Preset Fail Safe: Sett i bindepluggen, koble til strømmen. Når mottagerene blinker tar du ut bindepluggen. Lampene blinker fortsatt. Skru så på radioen i bind-modus med alle kanaler/ brytere i ønsket posisjon.
          Resultat: Alle kanaler går i FS posisjon

          Manualen er ikke spesifikk på dette, men om du har Telemetrimodulen koblet til AR 8000, og binder med knappen på telemetrimodulen (og ikke med bindeplugg) er min erfaring at man får "Preset Fail Safe".

          Har bundet min F330 og F550, begge med telemetrimoduler på denne måten med mode bryteren i FS posisjon for NAZA (midt mellom Manual og ATTI mode). Prøvd og testet in real life og virker som det skal.
          Mvh. Ståle
          http://www.jetsofnorway.no/

          Comment


          • #6
            Snekret sammen en liten video av FS setup på DX8 og WK-M, men NAZA er helt lik å sette opp.

            Mvh. Ståle
            http://www.jetsofnorway.no/

            Comment


            • #7
              Grattis med S800!!!
              Blir det Zenmuse også?
              Philip
              www.airheads.no
              Hobby24.no

              Comment


              • #8
                Takker for det

                mmm...nei. Tror ikke det.
                Synes 3500$ er i overkant for en gimball som kun kan brukes på 3 stk. kameraer. Bytter du linse eller kamera, må den sendes til aut. forhandler for kalibrering. Ikke mulig å gjøre selv enn så lenge.

                Men vil gjerne ha en god gimball som kan ta opp til speilrefleks (EOS 60D).
                Noen tips en bra gimball som funker godt med WK-M for maks 1500$ (gjerne noe mindre)?
                Mvh. Ståle
                http://www.jetsofnorway.no/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by sap_2000 View Post
                  Dette står klart og greit i manualen, men...
                  Du kan programere 2 typer failsafe.

                  1. Den normale FS/ Hold Last Position: La bindepluggen stå i under hele bindingsprosessen. Skru på radioen i bind-modus med throttle i ønsket posisjon
                  Resultat: Throttle går til FS posisjon. Andre kanaler går i hold.

                  2. Preset Fail Safe: Sett i bindepluggen, koble til strømmen. Når mottagerene blinker tar du ut bindepluggen. Lampene blinker fortsatt. Skru så på radioen i bind-modus med alle kanaler/ brytere i ønsket posisjon.
                  Resultat: Alle kanaler går i FS posisjon

                  Manualen er ikke spesifikk på dette, men om du har Telemetrimodulen koblet til AR 8000, og binder med knappen på telemetrimodulen (og ikke med bindeplugg) er min erfaring at man får "Preset Fail Safe".

                  Har bundet min F330 og F550, begge med telemetrimoduler på denne måten med mode bryteren i FS posisjon for NAZA (midt mellom Manual og ATTI mode). Prøvd og testet in real life og virker som det skal.
                  Er man nøtt til å programere radioen i FS, for at FS på Nazaen skal virke? Og hva er beste alternativ, normal FS eller preset FS? Eller er dette bare når motaker mister signal at radioen må være programert?
                  Om en tvinger Nazaen i FS med en bryter, er det da nødvendig med å programere radioen i FS?


                  Må ha d inn med tesje
                  Last edited by frihågen; 17-02-13, 19:14.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by frihågen View Post
                    Om en tvinger Nazaen i FS med en bryter, er det da nødvendig med å programere radioen i FS?
                    Må ha d inn med tesje

                    Sette den i failsafe med en bryter vil fungere, men bare til et viss nivå.

                    Om radioen mister signalet \ går tom for strøm eller noe annet, så vil nazaen automatisk gå inn i failsafe istedet for at den bare tar av.. Så veldig kjekkt om du programmerer failsafen.

                    Comment

                    Working...
                    X