Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mick Reeves Hurricane i scala 1/4.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mick Reeves Hurricane i scala 1/4.5

    Selv jeg har en smertegrense Wulf..

    Mvh
    Alf
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Da må du ikke bygge denne. På grunn av konstruksjonen anbefaler Mick selv elektro pga viberasjoner.

      Og fryktelig dårlig plass til npe annet enn 1 sylynder.. rekke sekser er dyrt =)
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment


      • #18
        Click image for larger version

Name:	20121204_204641.jpg
Views:	1
Size:	95.0 KB
ID:	594973Click image for larger version

Name:	20121204_204659.jpg
Views:	1
Size:	92.5 KB
ID:	594974
        Mr.Haugen bygger videre, høyre vinge blir til i disse dager. Understellet er også elektro så ikke det skal komme som ett sjokk for noen.
        Hilsen
        Frank Bøhmer
        ---------------------------
        God created Earth. The rest was made in China...

        Comment


        • #19
          Hei.
          Mr.Haugen bygger videre. Vingene er ferdige til å kles med glassfiber, ledninger til lys og servoer er på plass.
          Vingetippene på dette flyet er i plastikk, ser ut som Herr Mick har brukt E-Z metoden. (For de som husker denne ferdigfly produsenten)
          En utflytta Lillehammering(Tom Laruitsen) er innom gammlehjemtrakter på besøk. Lillehammermfk skylder Mr.Lauritsen en stor takk for jobben han gjorde med gravemaskin og bulldoser på vår nye flystripe. Mere om dette senere, men legger ved et bilde av plassen.
          Attached Files
          Last edited by Franboe; 28-12-12, 22:12.
          Hilsen
          Frank Bøhmer
          ---------------------------
          God created Earth. The rest was made in China...

          Comment


          • #20
            Hei igjenn.
            Lenge siden det har vært en oppdatering av denne tråden, dette har ikke noe med at Mr.Haugen har gått lei. Nei han har trekt vinger med glassfiberplater og limt med apekattlim. Resultatet ble meget bra å det blir riktig spennede å se flyet med maling på.
            Click image for larger version

Name:	20130321_110053.jpg
Views:	1
Size:	106.4 KB
ID:	599982Click image for larger version

Name:	20130321_110042.jpg
Views:	1
Size:	98.5 KB
ID:	599983Click image for larger version

Name:	20130321_110106.jpg
Views:	1
Size:	98.4 KB
ID:	599984
            Hilsen
            Frank Bøhmer
            ---------------------------
            God created Earth. The rest was made in China...

            Comment


            • #21
              Undres hvor vrient det egentlig er med å legge på proskin. Det leveres også til Spittene og Mick sjøl lovpriser jo materialet. Etter hva postinger på forumer sier så trengs det noe trening. Haugen ser ut til å ha fått draget på det. For meg er Mick Reeves modellene toppen av kaka og hans warbirds er virkelige skalafly slik jeg oppfatter begrepet.

              Comment


              • #22
                Modellen er noe av det fineste jeg vet, men utrolig kjip cowling å få noe fornuftig motor til å passe inn i...
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by affa View Post
                  .... men utrolig kjip cowling å få noe fornuftig motor til å passe inn i...
                  Elektro min venn - elektro

                  Comment


                  • #24
                    GRØSS OG GRU
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #25
                      GRØSS OG GRU

                      Grøss og gru når det gjelder elektro synes jeg virkelig er
                      den forbannede ladingen som må planlegges før flyging
                      og man trenger en masse remedier for å få ladet store oppsett.

                      Dessuten er det grøss og gru når det skal kobles opp første gangen.
                      Skummelt, og går det skeis blir det sur røyk i bøtter og spann.

                      Det kan jo ikke være det fine utseendet som elpower gir
                      på skalafly, som opprinnelig har inline motor, affa mener med grøss
                      og gru. Det må være den lave lyden tror jeg. I stedet for naturlig
                      vindsus og propellyd ønskes det totakslyd eller gressklipperlyd.( 4 T )

                      Sammen med motoren må det limes fast eller skus fast dykkerbly
                      for å få balansert kjerrene. Hele 2 kg går visst med på Mick Reeves
                      Spittene. Det er grøss og gru det og motordeler stikker som regel
                      ut flere steder. Dette ofres altså for å oppnå den berusende
                      motorsaglyden eller flygende gressklipper. Vil ikke engang tenke
                      på hvordan Hurrien til Haugen ville sett ut med noe slikt montert.
                      Det går heller ikke an å imitere lyden fra 27 liters motorer med
                      miniatyrmotorer som går på bensin eller svindyr glowfuel.

                      Kanskje digitalt, men ingen jeg vet om har fått det til enda.

                      Hva som er grøss og gru med bensinmotorer har jeg god greie på.
                      Mitt "bruksfly" siden i fjor sommer har vært en Extra 2,5 m med
                      3W 70cc. 94 turer og den har blitt degradert til utefly for lenge
                      siden. På slike fly liker jeg godt bråk og skrål for man prøver
                      da ikke å imitere noe fullsize. Disse acroflyene står da trygt
                      på egne ben og artig er det lell da gutt. Bare det å få dem til
                      å gå skikkelig, uten å riste frahverandre, er artig i seg sjøl.
                      Jeg er medlem i Loctitens venner selfølgelig.

                      Har virkelig prøvd å serve den for å unngå disse fordømte motorstoppene
                      og har tatt den inn i huset for service og forpestet lufta flere ganger.
                      Den gir fra seg en sur stank av brent olje og bensin som jeg bare
                      ikke orker å få inn i huset. Løsningen ble kroker på veggen
                      i garasjen hvor den nå henger. Det vil si.. det som er igjen
                      etter huckfesten på Rena hvor en deadstick på tur 4 pensjonerte
                      den. Nytt utefly er på vei: 100cc Extra og det blir moro, men inn
                      i huset kommer den kun i ytterste nødsfall. Nytt lager av Loctite
                      er innkjøpt. Håper det hjelper litt med to sylindere.

                      50cc Spitfiren min med el motor var et stinkende utefly, men har kommet
                      inn i varmen etter montering av elmotor. Flyet er nå totalt avstanket.
                      Den suser nå over himmelen grasiøst som en finere dame. Uten bly,
                      vibrasjoner, saglyd, gressklipperlyd eller andre ulyder som ikke
                      passer seg en finere dame som Spittene er.
                      Den har damemotor som en på forumet kalte det og betegnelsen er korrekt.

                      Finere damer som denne Mick Reeves Hurryen til Haugen og Spittene fortjener
                      virkelig noe annet enn disse "Merlin wannabe" motorene som så mange
                      sverger til.

                      Jeg ønsker meg en Mick Reeves Spitfire, de er skala og da
                      følger finere damers nykker med på kjøpet. Med hot damemotor i nesa uten
                      høl og dritt av noe slag i cowlingen. Bare ren Spitfire som kan flys noenlunde
                      sikkert. Oj, oj, det skal bli saker. Et innefly av den finere klasse.

                      Comment


                      • #26
                        Huff og huff elektrisk femiopsett på et så flot fly blir jo helt på tryne. Det finnes da 4t rekkemotorer og få kjøpt både som glow og bensin.

                        Comment


                        • #27
                          Finner frem popcorn
                          Balsa

                          Comment


                          • #28
                            Detlev Kunkel bygger en Reeves !/4 Spitfire, men har bygd den om en god del for at den skal bli mer skala
                            Han har brukt en tosylindret sagmotor med egenprodusert gear.
                            Balsa

                            Comment


                            • #29
                              Motor-innstallasjon ala Detlev for Mick Reeves spit; (Det er gratis å være "Basic Medlem", du må bare registrere deg.)

                              RCSB - Login

                              Men det er klart, å få til det Detlev gjør, krever sin mann. Og tilgang til en stooor maskinpark.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • #30
                                Det er den konstruksjonen under du tenker på antagelig. Hans forrige Spit og han har tenkt å bruke samme konstruksjon i den nye. Tøft.

                                Click image for larger version

Name:	spitmotor2.jpg
Views:	1
Size:	75.1 KB
ID:	600467

                                Comment

                                Working...
                                X