Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mick Reeves Hurricane i scala 1/4.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Click image for larger version

Name:	20130518_114131.jpg
Views:	1
Size:	95.8 KB
ID:	600565Click image for larger version

Name:	20130518_114147.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	600566Hallo
    Tja her har det gått for seg ser jeg. Bra med spittelse i rekkene, og at noen driver i ett annet århundre.
    Mr.Haugen har noe fremgang, mannen er gir stayer evne en ny mening.
    Legger ved bilde av vingetipper og luftinntaket som er prøveplassert på undersiden av vingen.
    Mvh
    FrankB
    Last edited by Franboe; 18-05-13, 17:37.
    Hilsen
    Frank Bøhmer
    ---------------------------
    God created Earth. The rest was made in China...

    Comment


    • #32
      Ser veldig bra ut. Kjempeflott sett. Blir nok utrolig sterkt når man bygger med fliteskin og "ape-lim". Mye mye sterkere enn man skulle tro. Og så automatisk flott finish.

      Fytte katta for en flott modell!!
      Last edited by kwik; 20-05-13, 11:15.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • #33
        Her er forresten Walter Shfer's motor-løsning i Mick Reeve's Hurricane;

        Click image for larger version

Name:	Walther Shfers hurri.jpg
Views:	1
Size:	49.7 KB
ID:	600806

        RCSB - Login

        Så det er mange løsninger som kan velges for dette flyet.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #34
          Originally posted by toelarse View Post
          Det er den konstruksjonen under du tenker på antagelig. Hans forrige Spit og han har tenkt å bruke samme konstruksjon i den nye. Tøft.

          [ATTACH=CONFIG]67959[/ATTACH]
          Detlev satser på gear neste Spit. Lurer på om Mickern er muggen fordi Detlev sier han må rette opp så mange skalamessige feil
          Her er noen bilder av bygget. Litt OT men:
          Click image for larger version

Name:	14429414xx.jpg
Views:	1
Size:	65.8 KB
ID:	600807Click image for larger version

Name:	K800_Getriebebau 2 003.jpg
Views:	1
Size:	89.4 KB
ID:	600808Click image for larger version

Name:	14693256fk.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	600809
          Balsa

          Comment


          • #35
            Originally posted by kwik View Post
            Her er forresten Walter Shfer's motor-løsning i Mick Reeve's Hurricane;

            [ATTACH=CONFIG]68468[/ATTACH]

            RCSB - Login

            Så det er mange løsninger som kan velges for dette flyet.
            Vil ikke flyet riste i filler med en slik motor ??
            Balsa

            Comment


            • #36
              Det er jo ikke sånn at flyene rister i filler da. Har temmelig mye erfaring nå med
              bensinfly/elektro og kan bare si at feilkildene øker drastisk med bensinmotorer.
              Hele tiden gjelder hva man prioriterer og derfor har jeg lagt inn noen innlegg
              angående temaet fordi jeg synes det er dumt med ensidig oppfattelse slik vi
              ser noe av på denne tråden blant annet. Særlig gjelder det denne trangbodde Hurrien
              til Haugen som forøvrig blir en utrolig flott warbird i den øvre klasse.

              Disse warbirdene her går det fort med 1000 timer på og da ville jeg prioritert
              pålitelighet framfor noe annet som det er gjort her. Man kunne jo tenke seg å fly
              eksempelvis 50 turer med elektro og deretter jobbe med å montere en komplisert
              stempelmotor.
              Det spørs også om man liker å mekke etc. og ønsker å prioritere det.

              Har ført logg på mine bensinfly de siste årene og deadstick sjansen ligger for
              min del på ca 1/50.( 2-3% ) Større sjans i starten og jomfruturene blir høyrisiko med
              stempelmotorer. Ikke uten risiko med el heller, men adskillig bedre odds.
              Det kan jeg også si av erfaring.

              Et annet moment man aldri hører noe om er den realistiske torquen man får ved
              bruk av el og digre propellere. Noen warbirds ser direkte latterlige ut med
              en pingle propell framfor saga ( wulf uttrykk ) )

              Den ikke ukjente Frank Tiano skulle teste en P51 med el og dro full gass som
              vanlig. Mustangen gikk selvfølgelig rett til skogs med det dreiemomentet han
              satte i sving. Store el og store warbirds krever en smooth hånd på throttle og
              aktiv bruk av sideroret. Det er da kjempeartig/skalalignende og ikke
              helt enkelt å håndtere heller.

              Glemte meg med Spitten min under en go around og ga på så hele flyet vred seg
              i to meters høyde og det tok et sekund eller to før jeg fikk av throttle.
              Hvis ikke det er skala så vet ikke jeg. ( skvatt skikkelig av det og fikk meg ei
              lekse )

              Detlev og muggen Mick...tja.. alt kan vel forbedres, også Spitten til Mick
              Reeves, men personlig hadde jeg absolutt ikke gjort noe nummer ut av det.
              Besserwisser heter det vel ?

              Gode muligheter for at jeg starter opp med en M.R Spit om ikke så lenge.
              El motor bare så det er klart, men altså etter 50 turer eller noe sånt
              revurderes det kanskje. Prioriterer utseendet, holdbarheten og flygingen til
              å begynne med uansett.

              Comment


              • #37
                Originally posted by toelarse View Post
                Detlev og muggen Mick...
                Han er muggen på Walther også, fordi Walther ikke brukte torquemaster.

                hehe.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #38
                  Er vel forholdsvis sjelden med deadstick på bensinmotorene? Har et betydelig antall turer med bensin og er 1 deadstick jeg husker. Saito 4 takter...
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #39
                    Deadstick,hva er det ?
                    Har vært plaget av motorstopp på en av motorene på twin ett par ganger, men det er ikke motorens feil
                    Jeg har aldri hatt stopp på en Laser ellers, men har merket redusert effekt pga. for dårlig kjøling.
                    Med throttle management som Alf kaller det, er det ingen problem med torque. Har fløyet Focke Wulfen med 24x12 treblader, men ikke hatt problemer med stor propell bortsett fra at den bremser noe voldsomt under landing.
                    Men jeg synes nok at på en smal cowling er det finere med batterimotor enn ei sag som stikker ut med orange pluggledning eller noe sånt og en liten tannpirker til propell og med tilhørende svære potter og innsugstrompeter stikkende ut. Gjerne med to hvalrosstenner som nesten subber bakken under lowpass.Lyden er vel heller ikke noe en får ståpels av.

                    Ved faren å påføre meg selv den gemene hop's vrede. Så må jeg understreke at dette er min oppfatning, og må ikke kobles sammen med andre løse rykter som er ute å går
                    Balsa

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by affa View Post
                      Er vel forholdsvis sjelden med deadstick på bensinmotorene? Har et betydelig antall turer med bensin og er 1 deadstick jeg husker. Saito 4 takter...
                      Jeg husker deg og ei sag som gikk ned i Skoger ....
                      Balsa

                      Comment


                      • #41
                        Hvem? Laseren i Swordfish?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #42
                          Hehe. Stemmer du klarte å få en Laser til å stoppe også du. Godt gjort Etter Tore overtok Swordfishen, har Laseren gått uten ett feilslag,hmmmm
                          Last edited by Wulf; 02-06-13, 23:11.
                          Balsa

                          Comment


                          • #43
                            Stoppet ikke men trakk jo som en Cox motor på en sylinder. Minnes godt Kwik som fløy på en sylinder med Saito FG 57 og knapt merket det
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #44
                              Ehh. Når den ene sylinderen ikke har noe kompresjon går den ganske lett
                              Tror nok brekkasjen skjedde etter takeoff.Regner med at kwik merket det siden han landet ganske fort hehe.
                              Balsa

                              Comment


                              • #45
                                Hei.
                                Mr. Haugen, mener at denne tråden hadde stått litt stille, så da var det bare å møte opp med kameraet å ta noe bilder.
                                Sommern kom å gikk over i høst, jeg trodde Mr.Hugen bare hadde beisa hytta og lagt ny platting hjemme.
                                Kan man ta mere feil?

                                Click image for larger version

Name:	DSCF4057.jpg
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	603956Click image for larger version

Name:	DSCF4058.jpg
Views:	1
Size:	64.9 KB
ID:	603957Click image for larger version

Name:	DSCF4060.jpg
Views:	1
Size:	92.4 KB
ID:	603958Click image for larger version

Name:	DSCF4062.jpg
Views:	1
Size:	86.3 KB
ID:	603959Click image for larger version

Name:	DSCF4063.jpg
Views:	1
Size:	82.3 KB
ID:	603960Click image for larger version

Name:	DSCF4065.jpg
Views:	1
Size:	95.3 KB
ID:	603961Click image for larger version

Name:	DSCF4067.jpg
Views:	1
Size:	73.2 KB
ID:	603962Click image for larger version

Name:	DSCF4070.jpg
Views:	1
Size:	53.7 KB
ID:	603963Click image for larger version

Name:	DSCF4071.jpg
Views:	1
Size:	82.8 KB
ID:	603964
                                Hilsen
                                Frank Bøhmer
                                ---------------------------
                                God created Earth. The rest was made in China...

                                Comment

                                Working...
                                X