Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eksos til Top Flite's P40 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Alt fra Jula Sølvlodd 5-pk | Kobber, stål og messing | Oxyturbo | Jula
    Til spesialforretninger som selger sveise og loddeutstyr.

    Jeg har sånne tråder med et hardt "skall" med flussmiddel utenpå som smelter.
    Har også løst flussmiddel i form av fingranulert pulver som man blander med litt vann.

    Søvlodd flyter fint, og det blir en sterk og holdbar sammenføyning som bygger lite.

    Jeg har 3 forskjellige brennere, alt etter hvor stort gods som skal varmes.
    Bruker alt fra en liten "creme brulee"-liknende variant med justerbar spiss, til Turbo torch fra primus med roterende flamme.
    Har også en "medium" sak for butan eller blandingsgass som settes rett på beholderen.
    Last edited by SmurfAir; 14-01-15, 22:52.

    Comment


    • #62
      Takk for linken...

      Stiv pris på de sølvloddene der ja

      Hva er forskjellen på de sølvloddene og disse Fofsfor kobberlodd feks: Fosfor-kobberlodd 10-pk | Kobber, sink og messing | Oxyturbo | Jula
      Ser de har en smelteverdi som er litt høyere enn sølvloddet så de burde vel funke? Bare kjøpe flussmiddel utenom.

      Trenger også en fleksibel slange mellom motor og eksosrøret, noen som har noe tips, bør være 14mm ID.
      Last edited by flypilot; 15-01-15, 01:50.
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #63
        Sølvlodd er dyrt.....og kjenner ikke disse. Har handlet noen lokalt hos byggkjede.

        Viktig med bra varme, det er godset som skal få sølvet til å flyte og ikke flammen.

        Bedre å sette sånn bort til Wulf

        Overgang kjøper jeg ofte hos Krumscheid eller Norwegian Modellers, de har faktisk endel forskjellige
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #64
          Når du lærer teknikken med sølvlodding lodder du utrolig mye med en pinne. Så prisen på en sølvlodding er faktisk ikke særlig høy. Fosforbrongse er greit og billig og lodde med om en har autosjenutstyr men det fungerer ikke med en vanlig propanlampe.

          Comment


          • #65
            Enig med bardp her, det er utrolig drøyt.
            Sølvlodd blir en slank og fin nærmest usynlig fuge, skal ikke dynges på i store mengder.
            Jeg kjøpte en del pinner hos en spesialforretning for en del år siden, sølvlodder av og til men jeg er fortsatt ikke tom.
            Så de er drøye og det er vel blåbær i forhold til hva mange bruker av penger på denne hobbyen

            Comment


            • #66
              Den er grei, da har jeg litt kjøtt på beinet skal det komme til at jeg må endre på røret. Skal prøve å kjøre en litt mindre propell og se hvor mye turtall jeg får før jeg gjør noen endringer. Vet Affas flyr sin på ganske lavt turtall med en 20x8 treblader så om jeg får nogenlunde samme turtall som han gjør med min 21x10 to blader så tror jeg at jeg skal ha nok skyv uten å gjøre noen endringer.

              Time will show, flyet er nesten ferdig satt opp igjen med xbus mottager og pwm converter til vingen for å få vekk endel kabling. Bilder kommer.
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #67
                Blir moro å se den igjen flyklar!
                Har leitet etter bendene jeg forsåvidt lovte deg under salget, men finner dem beklageligvis ikke igjen...
                Hangaren full av drit...

                Comment


                • #68
                  Det går bra Lars, e forsåvidt faktisk nesten klar nå så lenge motortest går greit nå så er den klar igjen.

                  Satte inn som sagt en xbus mottager og en pwm 1-4 converter i vingen sån at jeg nå kun har 1 ledning å pplugge isteset for 4. Det hele var veldig enkelt å programmere via progboxen og radioen.
                  Attached Files
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #69
                    Lite tilbakeslag idag, testet med litt forskjellige propeller og klart ikke å få mer enn 5400rpm på motoren og sleit med åfå den til å gå skikkelig, anlegget er nok som Lars sier sån det er nå altfor restriktivt. Så...da er spørsmålet skal jeg bruke tid på å modde noe som kanskje ikke blir noe bedre? Eller skal jeg bare gå for en løsning ala Affas eller finnes det er et tredje alternativ...noe som kanskje har noen gode ideer?

                    Vedlagt er Affas løsning som er den jeg mest sannsynlig lener mot nå..

                    Click image for larger version

Name:	_MG_2851.jpg
Views:	5
Size:	105.0 KB
ID:	610959Click image for larger version

Name:	_MG_2875.jpg
Views:	3
Size:	250.6 KB
ID:	610960
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #70
                      Noen bilder etter et par dager på stripa med modellen, den flyr knallgodt og er utrolig fin warbird å ha med på stripa. Enkel å montere med en kabel, 2 luftslanger og to vingeskruer, bruker ikke mer enn 5 minutter på å skru den sammen, da er den klar med luft og fuel på tanken.

                      Attached Files
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment

                      Working...
                      X