Announcement

Collapse
No announcement yet.

10 s motorbatteri, hva bruker dere og hvor kjøper dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by jijohans View Post
    Etter å ha regnet på dette ble det faktisk billigere å kjøpe TP65 fra Rclipos som har gratis frakt worldwide enn å kjøpe GenAce 55c fra Hobby partz, pga. syk frakt fra de...
    Kommer vel også an på om du må regne inn norsk moms på pakker fra RCLipo's. Noen som har bestilt derfra som har erfaring med sånn?

    Comment


    • #17
      Jeg prøver et sett av disse. Leveres kjapt, billig frakt:

      T-Power 5S 18,5V - 4200 mAh 25C

      Hilsen Mr. Tore Wanquish

      Comment


      • #18
        Originally posted by Hanzo View Post
        Kommer vel også an på om du må regne inn norsk moms på pakker fra RCLipo's. Noen som har bestilt derfra som har erfaring med sånn?
        Regnet da prisene i dollar på begge alternativene.. E snakk om 10 kr å spare kanskje på større pakker, så da handler jeg TP så vet jeg at jeg får valutta for pengene... Et oppsett blir ikke bedre enn det svakeste ledet...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #19
          Tror Bjeff har handlet allerede

          Comment


          • #20
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Tror Bjeff har handlet allerede
            Det er helt korrekt. Vil bare påpeke at denne tråden skulle handle om batterier til F3A/Nordic. Hvis man driver med F5B har man andre behov. I dag testet Balsahøvel min Integral med ett av de tidligere omtalte eldre 25C Turnigy-batteriene jeg fikk med på kjøpet av Jon Wold, og det var nok krefter kommenterte han.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              Selv i F3A vil et 65C batteri ha det betydelig bedre enn et 25C batteri, men det er muligens overkill og noen av oss postere burde kanskje ha skjønt at det var budsjett/HK batterier for F3A som egentlig var temaet
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment


              • #22
                Selv i F3A vil et 65C batteri ha det betydelig bedre enn et 25C batteri, men det er muligens overkill og noen av oss postere burde kanskje ha skjønt at det var budsjett/HK batterier for F3A som egentlig var temaet
                at vi i F3a ikke vil ha høyere C en 20-30 har kun med vekt å gjøre et 65 C batteri vil i de aller fleste tillfeller være fullstendig ubrukelig pga 5 kg's vektgrense!!
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #23
                  Originally posted by RGJ View Post
                  at vi i F3a ikke vil ha høyere C en 20-30 har kun med vekt å gjøre et 65 C batteri vil i de aller fleste tillfeller være fullstendig ubrukelig pga 5 kg's vektgrense!!
                  Hvis vekten er interessant så burde dere gå for TP 65C. 5S 5000 er hele 67g lettere enn Turnigy Nano 5S 5000.
                  Helt sikker på at vekten var så viktig for dere ?
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by OTA View Post
                    Hvis vekten er interessant så burde dere gå for TP 65C. 5S 5000 er hele 67g lettere enn Turnigy Nano 5S 5000.
                    Helt sikker på at vekten var så viktig for dere ?
                    Hvor har du sett vektene hen?
                    Her veier TP 660 gram : G6 Pro Power 65C Series Batteries
                    Her veier Nano-tech 643 gram : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 25~50C Lipo Pack (USA Warehouse)

                    Ser at Nano tech 45-90 C veier 715 gram men det var vel den 25C pakka det var snakk om : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 45~90C Lipo Pack
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Olavjoergensen View Post
                      Hvor har du sett vektene hen?
                      Her veier TP 660 gram : G6 Pro Power 65C Series Batteries
                      Her veier Nano-tech 643 gram : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 25~50C Lipo Pack (USA Warehouse)

                      Ser at Nano tech 45-90 C veier 715 gram men det var vel den 25C pakka det var snakk om : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 45~90C Lipo Pack
                      Kikket bare her...

                      HobbyKing R/C Hobby Store : LiPo, LiFe, NiMH Battery>Turnigy nano-tech

                      Ooops, ser at det står både 643 og 727 for dette batteriet på HK, og jeg vet ikke hva som er riktig.......men hvis nå 643 er riktig og overgang til 660 blir ubrukelig så lurer jeg jo litt.

                      Kanskje dette burde friste vekt jegerne da !

                      Thunder Power 5000mAh Pro Lite V2/G6 Li-Poly Battery Packs
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by OTA View Post
                        Selv i F3A vil et 65C batteri ha det betydelig bedre enn et 25C batteri, men det er muligens overkill og noen av oss postere burde kanskje ha skjønt at det var budsjett/HK batterier for F3A som egentlig var temaet
                        Tja, de beste F3A-pilotene som bruker Thunder Power velger G6 25C. Jesky, Hyde og gjengen.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by OTA View Post
                          Kikket bare her...

                          HobbyKing R/C Hobby Store : LiPo, LiFe, NiMH Battery>Turnigy nano-tech

                          Ooops, ser at det står både 643 og 727 for dette batteriet på HK, og jeg vet ikke hva som er riktig.......men hvis nå 643 er riktig og overgang til 660 blir ubrukelig så lurer jeg jo litt.

                          Kanskje dette burde friste vekt jegerne da !

                          Thunder Power 5000mAh Pro Lite V2/G6 Li-Poly Battery Packs

                          Vi F3A-flyvere har hørt om Tunder Power. De er dyre, lette og har et rykte på seg for å vare kortere (antall cykler) enn Hyperion.

                          I F3A bruker vi 10 S og bør helst ha 3-4 sett. Det er få som klarer å forsvare prisen på Thunder Power.

                          Henning

                          Comment


                          • #28
                            uansett type fabrikat velger man det man gjør utifra vekt (etter økonomi) først ser man hvor mye man vil bruke på batterier(merke) også C verdi. batteriene bør liggge fra 620-630 og nedover i gram...65 c er ikke nødvendig . normalt vil man ikke trekke mer enn ca 75-80 A og med 5 amp tilgjengelig kan man klare seg med 20 -25 C
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by OTA View Post
                              Kikket bare her...

                              HobbyKing R/C Hobby Store : LiPo, LiFe, NiMH Battery>Turnigy nano-tech

                              Ooops, ser at det står både 643 og 727 for dette batteriet på HK, og jeg vet ikke hva som er riktig.......men hvis nå 643 er riktig og overgang til 660 blir ubrukelig så lurer jeg jo litt.
                              Det som er oppgitt på hjemmesidene til HobbyKing kan man ikke stole på - hverken mål eller vekt. Det kan se ut som om vekten på batterier er oppgitt uten ledninger, kontakter eller krympeplast som holder dem sammen.
                              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Balsahøvel View Post
                                Vi F3A-flyvere har hørt om Tunder Power. De er dyre, lette og har et rykte på seg for å vare kortere (antall cykler) enn Hyperion.

                                I F3A bruker vi 10 S og bør helst ha 3-4 sett. Det er få som klarer å forsvare prisen på Thunder Power.

                                Henning
                                Min erfaring med TP versus Hyperion er helt motsatt, der det har vist seg at Hyperion har vært et dyrt bekjentskap hvorav pakkene har blåst seg opp hvor TP har holdt meget godt........

                                Men jeg har stor forståelse for at dere med behov for et lass med pakker så spiller prisen en viss rolle.
                                Øystein T.

                                EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                EF Extra 300, 58" Electric
                                T-Rex 700N

                                www.artistic3d.net

                                Comment

                                Working...
                                X