Announcement

Collapse
No announcement yet.

10 s motorbatteri, hva bruker dere og hvor kjøper dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 10 s motorbatteri, hva bruker dere og hvor kjøper dere?

    Etter at den ene halvparten av min seriekobla 2x5s 5A Turnigy nanotech pakke viste seg å være kaputt, står jeg igjen med tre 10 s pakker. Det er for lite, særlig når vi ikke får lade på Vingtor stripa.

    Ringte Thorbjørn, men han hadde kun 5,2 A og 4,4 A. Er litt usikker på det er nok med 4,4A? I og for seg burde det holde, men dersom det er mye vind og jeg blir stressa, kan jeg risikere å tømme pakka. Tenker jeg. Skal forøvrig fly Nordic denne sesongen.

    Etter å ha surfa endel rundt, er det ikke så stort utvalg in stock her til lands. Hva er det dere kjøper, og hvor?
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Jeg har lagt min elsk på Thunder Power Pro 65/130 serien. Disse har vist seg meget gode på store strømtrekk uten å havne i seriøs ubalanse eller blåse seg opp. Handler på Espritmodel.com
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • #3
      Vanskelig å slå Gens Ace fra Hobbypartz eller Nano-tech pakkene fra HobbyCity når det gjelder ytelse pr. krone

      Comment


      • #4
        Thunder Power 65C, fra espritmodels.com
        Topp ytelse
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Originally posted by bjeff View Post
          Etter at den ene halvparten av min seriekobla 2x5s 5A Turnigy nanotech pakke viste seg å være kaputt, står jeg igjen med tre 10 s pakker. Det er for lite, særlig når vi ikke får lade på Vingtor stripa.

          Ringte Thorbjørn, men han hadde kun 5,2 A og 4,4 A. Er litt usikker på det er nok med 4,4A? I og for seg burde det holde, men dersom det er mye vind og jeg blir stressa, kan jeg risikere å tømme pakka. Tenker jeg. Skal forøvrig fly Nordic denne sesongen.

          Etter å ha surfa endel rundt, er det ikke så stort utvalg in stock her til lands. Hva er det dere kjøper, og hvor?

          Anders: Du trenger ikke mer enn 25C til F3A. Noe høyere er borkastet vekt og penger. Er det ikke bare å bastille flere av de samme du har fra “LiPo-lotteriet” bedre kjent som Hobby King? Jeg vil tro du ikke flyr nok til at det lønner seg med Hyperion? Ville kjøpt det sameme du har pga vekt og plassering av tyngdepunkt.

          Henning

          Comment


          • #6
            Selv med litt "lotteri" hos HK så kan det forsvare prisen

            HK 5000mA 25C : NOK 247 + litt frakt
            Hyperion 5000mA 25C : NOK 886 + litt frakt

            for hver av Hype'ene kan jeg kjøpe 3 HK pakker - da tåler jeg litt lotteri og leve litt raust med å kvitte seg med pakker raskere, har man brukt blod og tårer for å kjøpe pakkene og har akkurat det antallet man bruker, så kjøres pakka til den er dau for å rettferiegjøre investeringen

            Hvis man ikke er "sponset" da
            Last edited by Quadrocopter; 09-05-12, 21:24.

            Comment


            • #7
              Jeg fikk med to gamle 10s Turnigy-batteripakker (ikke "nano") av Jon til Integralen, som fungerer OK. Så løsningen min blir vel å kjøpe en 5s erstatning til den ene "nano"-pakka, og fire 5s sånne Turnigy "ikke-nano". Da har jeg fire 10s pakker "ikke-nano" og to stk "nano". Dersom ingen har bedre forslag, da.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Det er riktig som Henning sier at du ikke trenger mer enn 25c til F3A. Noen tar seg råd til Hyperion, uten at jeg kan skjønne hvorfor. Kanskje jeg skjønner det hvis jeg får en "dud" fra Hobby King en dag, men jeg har enda til gode å få noe annet enn perfekt balanserte celler derfra.
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #9
                  Jeg har handlet flere hundre batterier fra HK siden 2008, og har hatt få dårlige erfaringer med 3- og 4-celler. Men, med 5 og 6 celler har det vært blandet. Og med 1 celle-batterier har jeg fått endel møkk. Utfordringen nå blir å få batteriene til Oslo raskt. Der har jeg mildt sagt forskjellige erfaringer.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #10
                    Har du sett prisen på FP Top Fuel Eco-X fra Bartesam? zubehr-zb

                    65 EUR for ei 5S pakke er ikke gæærnt. Han slår av 18 % tysk moms også.
                    MVH

                    Jon Gunnar Wold

                    Comment


                    • #11
                      Det er ganske rimelig, men bare 20C... Uansett endte jeg på 5 stk 5s (4xTurnigy 25C og 1x"nano" 25 C) fra HK, til 1995 inkl frakt + mva.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Anders: Du trenger ikke mer enn 25C til F3A. Noe høyere er borkastet vekt og penger. Er det ikke bare å bastille flere av de samme du har fra “LiPo-lotteriet” bedre kjent som Hobby King? Jeg vil tro du ikke flyr nok til at det lønner seg med Hyperion? Ville kjøpt det sameme du har pga vekt og plassering av tyngdepunkt.

                        Henning
                        har nå til sammen hatt 20 stk flihgtmax 20c 5000 5s pakker ...alle har funket flott ingen som har kuttet ut eller blitt dårligere annet en 2 som lå urørt over en sommer...effekt nok så kan ikke akkurat helt se lotteriet i det Henning...isåfall bør jeg kanskje begynne med Lotto isteden for å jobbe siden det er såpass sikkert!
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • #13
                          HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 5S1P 20C
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #14
                            Det kan jo hende at Flightmax har bedre kvalitetskontroll enn de andre. HK selger mange "brands". Men rent statistisk gir 20 pakker ikke noe grunnlag, for å si det sånn
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Etter å ha regnet på dette ble det faktisk billigere å kjøpe TP65 fra Rclipos som har gratis frakt worldwide enn å kjøpe GenAce 55c fra Hobby partz, pga. syk frakt fra de...
                              -Jim Johansen-
                              Flyklart:
                              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                              Under construction:
                              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                              Comment

                              Working...
                              X