Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilgrimsferd til UK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilgrimsferd til UK

    Etter ett plutselig innfall bestillte vi en tur til England. Fløy med Ryan Air og bestillte rom hos Anita som driver Arbury Lodge i Cambridge 1000,- pr snute er ikke ille for fly og hotell !!

    Turen med Ryan gikk smertefritt fra Rygge og vi landet i Stanstead, som er perfekt for oss som liker Duxford og Laser. (hehe)

    Øyvind, som er vant til at alt skal være motsatt kjørte da jeg ikke fikk lov, grunnet bekymring fra de andre
    Første dag gikk til Hendon som er ett flott, men dog så livløst museum. Bortsett fra en vakt som la oss litt for hat siden vi ikke tenkte på at den gule stripen ikke skulle krysses hehe, bortsett fra det var det mye interessant.

    Etter Hendon gikk turen til Hemel Hemstead der Laserfabrikken ligger. Ved ankomst hørte vi en kraftig, men velkjent lyd fra en LaserV som gikk.
    I bakgården stod Jon i lagerfrakk, som er vanlig ved engelske fabrikker og testkjørte MIN motor.
    Praten gikk livlig,og han ville gjerne ha forslag til nye motorer som de kunne utvikle. En 3 sylindret radial på 87cc er på gang, og kanskje en inline twin.
    Etter å ha siklet og fråtset i deler, og motorer ruslet vi ut på overtid og satte kursen mot Cambridge og Anita.
    Lasermotorene er virkelig noen hitech smykker

    Etter en solid engelsk frokost, satte vi kursen mot Mekka.. Duxford. Dessverre var ikke været skapt for flygning, så det ble bare titting i hangarene.
    Kvelden ble avsluttet med en tur til den lokale puben, og deretter The Eagle.
    Både maten,drikke og atmosfæren her er helt fantastisk og jeg vil anbefale alle som er på tur til Dux ta ett besøk.

    Siste dag gikk til besøk på Inwood models, og en sightseeing i Cambridge.
    Alt i alt en meget hyggelig og inspirende tur med ett trivelig reisefølge.
    Attached Files
    Last edited by Wulf; 13-05-12, 11:22.
    Balsa

  • #2
    Høres ut som en kul tur. Jeg er enig, Hendon er flott, og man får jo se mange klassikere. Men det er noe statisk og dødt, med så mange fly innendørs på en gang. På Duxford har jeg hatt mitt livs eventyr, da jeg var på Jubileumsshowet i 2005. Det stedet har atmosfære og historie.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Har alltid opplevd utendørs aktivitet på Dux, men denne gangen var det ikke akkurat flyvær der
      Men været var vel typisk for England, så jeg har nok vært heldig før...
      Balsa

      Comment


      • #4
        Ligger an til ny tur til Dux' til neste år for store deler av trønderbataljonen, tenker jeg. Vi er flere som allerede har snakket om dette.
        Turen i fjor gav ihvertfall mersmak for både meg og poden.
        Satser på å få til en tur opp til både Hendon og DeHavilland til neste sommer. Dette års Flying legends må gå uten oss, dessverre

        Men at det er helt rått ja ?? Definitivt
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #5
          En burde egentlig dratt til Duxford ett par dager i strekk for å få med seg alle inntrykk. Det er ett enormt område, så en blir litt sliten på slutten. Jeg skal hit neste år igjen Bestiller hotell i januar for å få plass.
          Last edited by Wulf; 16-05-12, 17:50.
          Balsa

          Comment


          • #6
            Ser ut som jeg må presse meg selv til en tur igjen for å hente 4 stk Laser120 i mai. Vel vel, får se på det som en jobb
            Balsa

            Comment


            • #7
              God tur, ser at du nevner både radial og inline i første innlegget, noe nytt på 4 år.

              Comment


              • #8
                Takk
                Niks. Kun !55 som erstatter 150 og større kjøleribber på 240V
                Balsa

                Comment

                Working...
                X