Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skoleflyging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skoleflyging.

    Modellflyseksjonen har utdannet mange modellflyinnstruktører. Hvordan er interessen for å lære modellflyging rundt om i landet?
    Av og til er det noen her på forumet som ønsker å begynne. Hvordan blir de mottatt i miljøet?
    Hvordan er tilgangen på treningsfly og radioer m/buddykabel, eller trådløst?
    Når vi skal skole med ungdom, så kreves det politiattest. Har innstruktørene det?

    Jeg har observert at gjennomsnittsalderen i hobbyen/sporten er rimelig høy og det tilsier at vi bør prøve å få inn ungt blod.
    I vår klubb er det bare å komme for en introtur. Bare kontakt undertegnede som har opplæring som kjepphest.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

  • #2
    jeg er 15 nå og begynte ifjor. ble godt motatt jeg

    Comment


    • #3
      Klubbens skolefly står desverre godt ubrukt inne i klubbhuset. Vet ikke den eksakte grunnen til at det er så lite rekruttering, men vi kan nok med fordel promotere modellflyging bedre her lokalt. De få som begynner blir tatt vel i mot.
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #4
        Ikke for seint å rekke borgertoget
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Vi i Asker Modellklubb har utstilling i Asker lørdag 19. mai (på torget), med konkurranser som gir ungdom (og voksne) gratis skoletimer på stripa hos oss. Er også med i Flystua, og der er det utstilling på Teknisk Museum søndag 20. mai, og vi vurderer å gjøre det samme der.

          Har ikke prøvd dette før, så det blir jo spennende å se om det fungerer! Tror vi i klubbene er nødt til å gjøre noe for å få medlemmer inn i klubbene.

          Modellutstilling » Asker Modellklubb
          Last edited by Grumps; 13-05-12, 19:21.
          Thomas Kristensen (30)
          Oslo, Grefsen

          Radio: Spektrum DX6i & DX8
          Ultra Micro: Mange forskjellige
          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

          Comment


          • #6
            Originally posted by Karl H. View Post
            .
            .
            .
            Jeg har observert at gjennomsnittsalderen i hobbyen/sporten er rimelig høy
            .
            .
            Er det så rart? Tror ikke jeg hadde brydd meg mye om modellfly med allverdens avansert
            dataspill og sosiale media på internet, hadde jeg vert ung i dag. Modellfly i den tradisjonelle
            formen som klubbene stort sett står for tror jeg er i ferd med å "dø ut".

            Skal dere rektruttere så er det å gå gjennom skolefritids ordningen og da tipper jeg det mest
            fornuftige er å starte med innendørs flyging (Depron/EPP elektro). Har blitt spurt av
            lærere hvor mye det ville koste å få bygd slike enkle 4kanals inne fly m/ elektro drift.
            Det blir stort sett med snakk da norske rc hobby butikker har ikke sett dette markedet ennå.

            Så i stedet for å investere i dyre 40size balsa trainer så bør det kjøpes inn materialer og
            utstyr for elektro fly i "bulk" og så lån dette vekk til skole + instruktør. Mister skolen interesse
            for "greia" ta tilbake utstyret og fly materialet og gå til en annen.

            Antar at noen av elevene/lærerne vil bli interessert selv om kanskje skolen ... mister
            interessen etter en tid ... dame domene ...

            Comment


            • #7
              Tror mye handler om tilgjengelighet og at det er riktige folk tilstede for å lære vekk..
              Jeg kommer til å sette opp en TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby til eldstemann(7) når vinteren nærmer seg. Det er billig, og tåler mye.. og om noe går filleveien så er det frem med limpistolen
              Vi flyr innendørs hele vinteren og det er jo ypperlig for barn og nybegynnere.
              Per Olav

              P-51 Mustang| Reichard Sirius | ESM Lavochkin LA7
              http://www.modellflynytt.no/showthre...over-Evje-2014

              Comment


              • #8
                Originally posted by Grumps View Post
                Vi i Asker Modellklubb har utstilling i Asker lørdag 19. mai (på torget), med konkurranser som gir ungdom (og voksne) gratis skoletimer på stripa hos oss. Er også med i Flystua, og der er det utstilling på Teknisk Museum søndag 20. mai, og vi vurderer å gjøre det samme der.

                Har ikke prøvd dette før, så det blir jo spennende å se om det fungerer! Tror vi i klubbene er nødt til å gjøre noe for å få medlemmer inn i klubbene.

                Modellutstilling » Asker Modellklubb

                For Asker Modellklubb ble jo dette en suksess. Masse folk som var innom i løpet av dagen, både voksne og barn.
                Det har vel også tikket inn et par nye medlemmer som følge av dette.

                Noen bilder fra dagen tatt av "Grumps" Utstilling i Asker sentrum » Asker Modellklubb
                Rune Haugen
                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                " It's all 100% electric ! "


                Comment

                Working...
                X