Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyngdepunkt på "Vintage" Amigo 2 fra Graupner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyngdepunkt på "Vintage" Amigo 2 fra Graupner

    Ifølge byggeveiledingen til Amigo 4 skal tyngdepunktet skal ligge 11 cm bak forkantlista. Når korden bare er 20 cm blir det på 55%. Kan det stemme Mål på de to versjonene er like.

    404 Not Found


    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

  • #2
    her er en link til Amigo II, CG er 110mm på denne også

    Graupner Amigo II
    Last edited by Quadrocopter; 17-05-12, 13:39.

    Comment


    • #3
      Takker, Quadrokopter, jeg er helt grønn når det gjelder glidefly. Årsaken til at tyngdepunktet skal være så langt bak (sammenlignet med motorfly) er nok den kraftig løftende Clark-Y profilen på horisontal stabilisator. Betegnelsen "bakvinge" er kanskje passende i dette tilfelle
      Last edited by Biplan; 17-05-12, 15:47.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Jeg er heller ingen CG spesialist, men sveipet over linken som jeg nevnte og der sto det også 110mm så da får man gå ut i fra at dette stemmer.

        Er du usikker så er vel det beste å gjøre et par håndkast i motvind på flatmark for å se om den glir greit gjennom lufta før man begir seg ut på de store høyder...

        Comment

        Working...
        X