Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler Storch ( Aviomodelli)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fieseler Storch ( Aviomodelli)

    Har så smått begynt på dette byggesettet som har stått i skapet i noen år nå.
    Det blir RCV 91 CD motor. Har laget noen hull i delene til kroppen for å forhåpentligvis gjøre de litt lettere, kommer ikke til å helplanke kroppen som beskrevet i bruksanvisningen, men trekke den med Solartex eller lignende. Noen av de langsgående listene på kroppen, som er i balsa har jeg byttet ut med furulister, vet ikke om det blir noe bedre men det føltes riktig å gjøre ihvertfall.
    Cowlingen er i gjennomsiktig plast, det virker ikke særlig bra, kanskje det blir å lage en i glassfiber istedet.
    Har også modifisert litt så tanken får riktig høyde i forhold til forgasser.
    Attached Files
    Magnar Schou Olsen

  • #2
    ser ut som ett fint sett. pøs på med bilder, storch blir vi aldri lei
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Har fått gjort litt på Storchen, Cowlingen var ikke bra så en ny måtte lages, forandret formen litt på den gamle med modelleire, har tatt avstøp i gips og den nye lages i glasfiber /epoxy.
      Har brukt 2mm karbon stang til roroverføringer på høyde/sideror og stag på halehjul og stab/finne.
      Attached Files
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #4
        Cowlingen er tatt ut av formen og grov tilskjært, ble grei nok til å være første gang.
        Måtte knuse blomsterpotta for å få den ut hel, så det blir ingen fler i reserve.
        Attached Files
        Magnar Schou Olsen

        Comment


        • #5
          Flink er du!!
          Stig-Arne Isaksen

          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

          Comment


          • #6
            Gøy gøy! Min har stått treferdig i et år, så jeg blir nesten litt misunnelig på innsatsen. Min Aviomodelli fikk jeg fra Tyskland og cowlingen var noe hvitt solid plaststoff. Det er ikke så lett å se av bildet om aluminiumsprofilene legger vingene vannrett. Jeg har tydeligvis et annet sett, men mine profiler har ganske stor y-form, dihedral heter det visst. Derfor fikk jeg lagd meg nye som satte vingene vannrette. Fikk bare tak i duraluminium, noe svineri å sage i, men det skulle bli sterkt nok!
            Nå sjekket jeg min gamle tråd og ser at det er tre år siden jeg begynte på den. Tiden flyr. Den er veldig lang og ble litt mer enn Aviomodelli: (MFN) ModellflyNytt.no
            Hilsen RolvB
            Edit: Hei Magnar. Jeg så nettopp at du hadde vært inne på siden min. Intet nytt!
            Last edited by lupus49; 05-09-12, 16:35.
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

            Comment


            • #7
              Min er kjøpt i England hos Sussex models, Det er V form på mine aluminiumsprofiler også, har tenkt å forandre litt på innfestningen i vingen for å minske vinkelen. Må se på det når jeg begynner på vingen.
              Du får ta fram din Storch og begynne litt igjen Rolv. Har kikket mye på din tråd, fint med litt inspirasjon.
              Her er litt mer: RC-Network - Fieseler Fi-156 Storch
              Magnar Schou Olsen

              Comment


              • #8
                Jeg tror jeg har et ekstra sett rette aluminiumsprofiler som du kan få, men jeg er ikke sikker. Skal se etter i kaoset. Kona har nettopp tilbydd seg å bytte hobbyrom med meg (hun hadde mye større enn jeg) og vi er midt i byttinga.
                Det var nu dumt av Aviomodelli å lage så mye y-form på vingene, men det er klart at den blir jo mere stabil da.
                Rolv
                Last edited by lupus49; 15-09-12, 21:36.
                Flisespikkeri er gøy!
                Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                Dyrøy MFK
                ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                http://rolv.info

                Comment


                • #9
                  Tusen takk for tilbudet men det er for sent å bytte ut aluprofilene nå, har limt på de tynne finer platene over og under vinge partiet på kroppen, så jeg får ikke ut profilene lenger. Men det hadde vært den beste måten å få en rett vinge
                  Magnar Schou Olsen

                  Comment


                  • #10
                    Har montert throttle servo ved siden av tanken, kommer til å lage en luke i bunnen for adkomst.
                    Planker kun rundt nesa og trekker resten.
                    Attached Files
                    Magnar Schou Olsen

                    Comment


                    • #11
                      Vindus ramma er på plass, og nesa er pusset.
                      Attached Files
                      Magnar Schou Olsen

                      Comment


                      • #12
                        Litt oppdatering her.
                        Vingene er tilpasset, ble bittelitt v på dem. justerte hullene i vingespantene.
                        Undersellet er modifisert så det fungerer, mangler bare fjærer.
                        Attached Files
                        Last edited by skoolsen; 18-10-12, 10:20.
                        Magnar Schou Olsen

                        Comment


                        • #13
                          Vingene var veldig godt justert. Gratulerer. Ikke mye dihedral der.
                          RB
                          Flisespikkeri er gøy!
                          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                          Dyrøy MFK
                          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                          http://rolv.info

                          Comment


                          • #14
                            Nytt hus med masse oppussing har tatt all tiden. Nå er det nye hobby rommet oppe og går, så da er jeg igang med Storchen igjen.
                            Har fått inn servoer i vingene, takluke forsterket med karbon og magnet fester.
                            Attached Files
                            Last edited by skoolsen; 15-12-13, 18:49.
                            Magnar Schou Olsen

                            Comment


                            • #15
                              Noen er sponset av Rexon.. vil ha slikt rom jeg også.. masse snacks der
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment

                              Working...
                              X