Announcement

Collapse
No announcement yet.

EEO Modeller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EEO Modeller.

    Har dere sett at de gamle gode EEO modellene er kommet i produksjon igjen. ESA, Viking, Haien og Radio Master. Dette er litt moro, og jeg kunne nesten tenke meg en Haien. Hadde vært fint å sette på mikro radiostyring, hvis ikke det er å ødelegge en fin modell da.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Originally posted by ArneH View Post
    Har dere sett at de gamle gode EEO modellene er kommet i produksjon igjen. ESA, Viking, Haien og Radio Master. Dette er litt moro, og jeg kunne nesten tenke meg en Haien. Hadde vært fint å sette på mikro radiostyring, hvis ikke det er å ødelegge en fin modell da.
    Det er ikke å ødelegge en fin modell, radiostyring er kommet for å bli, det kule nå er at gammeldagse frittflygende små modeller får sin renessanse på grunn av mirko radioutstyr. En som har gjort dette meget bra er Paul Bradley som har konvertert en frittflygende modell Comet stinson reliant til rc. Sjekk dette:

    Få modeller er vel mer velbygde enn disse små frittflygerne fra 30 tallet.
    Her er paul bradleys tegning og fargeskjemaet til modellen:
    Radio Control Version of the Comet Stinson SR-7
    sistnevnte kan printes på japanpapir gjennom en vanlig blekkstråleprinter der japanpapiret festes til et bære ark av vanlig skrivepapir med eks spraylimet 3M remount. Man må imidlertid ha printer som kan printe A3 og helst med relativt rett arkmating for best resultat.
    MVH
    Last edited by roffe_ek; 22-05-12, 10:01.

    Comment


    • #3
      Tenkte jeg skulle prøve meg på en slik en først: Slingsby Swallow Jeg har et Nine Eagles mikro sett til overs. De går på to cellers batteri, så det blir lang flytid. Det eneste er at da må jeg bygge med Engelsk Balsa igjen. Og jeg har ikke de beste erfaringer med det. Men den koster ingen ting, og kan bli en fin godværsglider.

      Click image for larger version

Name:	Slingsby.jpg
Views:	3
Size:	8.3 KB
ID:	588599
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Det som var synd med de gamle EEO settene var kvaliteten på både utstansing og vridde materialer. Håper at det vil komme som laserskjært sett med kvalitets materialer.

        På mange måter så er jo EEO den norske kulturarven når det gjelder modellfly
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Mitt første fjernstyrte fly var en Radiomaster med Webra 2,5 diesel til og med bakvingen og understell var festet med syltestrikker.
          En 6 kanal Futaba på 40mhz båndet kostet den gang ca 2300,- på modellhobby.
          Balsa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Superstar40 View Post
            Det som var synd med de gamle EEO settene var kvaliteten på både utstansing og vridde materialer. Håper at det vil komme som laserskjært sett med kvalitets materialer.

            På mange måter så er jo EEO den norske kulturarven når det gjelder modellfly
            Nå er jo delene laserskåret, så jeg satser på at de er blitt bedre.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Wulf View Post
              Mitt første fjernstyrte fly var en Radiomaster med Webra 2,5 diesel til og med bakvingen og understell var festet med syltestrikker.
              En 6 kanal Futaba på 40mhz båndet kostet den gang ca 2300,- på modellhobby.
              Radio-Master er tilbake. Men prisen er 2850,-.

              Click image for larger version

Name:	radio-master.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	588600
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Dæven. Nå ble jeg litt nostalgisk Trivelig bilde.
                Balsa

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ArneH View Post
                  Radio-Master er tilbake. Men prisen er 2850,-.

                  [ATTACH=CONFIG]53812[/ATTACH]
                  Kanskje mulig å finne en byggetegning på den ? Blir vel ikke mange hundrelappene i materiellkostnader.
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #10
                    Hvis jeg husker riktig så er Radio Masteren designet av Per Hoff. Gubben er over 90 år nå og flyr fortsatt modellfly.
                    Noe å se frem til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    Dag Øiseth Larsen
                    90187441
                    Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                    Comment


                    • #11
                      Ja vi har noen spreke eldre herrer i Flystua også. Det å ha en hobby, ser ut til å holde folk igang.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Click image for larger version

Name:	Per Hoff 91 år 002.jpg
Views:	1
Size:	110.7 KB
ID:	588835
                        Snakket med Per Hoff i går da han var nedenom TMFK for å fly litt. Bilde viser Per før start av motor.
                        Dag Øiseth Larsen
                        90187441
                        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                        Comment


                        • #13
                          Gled deg til intervju av Per Hoff i kommende MI #3
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #14
                            snakket med per hoff på ekeberg i vinter. fasinerende fyr som jeg ikke ville trodd var en dag over 75. er nok modellfly som er nøkkelen til et langt liv!
                            husker godt esa'n fra jeg var ung. hadde modellfly som valgfag på skolen og da bygde vi den som første fly. husker jeg fløy med den utenfor huset hjemme nør et vindkast tok tak i den og sendte den rett i ei rute som mutter'n satt rett bakom. esa'n klarte ikke knuse ruta men skremte opphavet såpass at hun i rent illsinne prøvde å gjøre det samme fra den andre siden. vart skræmt ja...

                            Comment

                            Working...
                            X