Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho F-4 Phantom modifisert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho F-4 Phantom modifisert

    Kjøpte en Kyosho F-4 Phantom igjen på "billig" salg ... ~1000,-

    Tenkte erfaringene med A-6 Intruder skulle bli nyttige. Men på F-4
    så var det andre ting som ble utfordingen ...

    Perfekt CG 105mm fra forkant vinge var vanskelig å få til. Måtte
    flytte servoer og alt som veide noe bakover.

    Click image for larger version

Name:	Plassering _av_servoer.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	631502

    Da var det mulig å få inn litt forsterkninger i fremre kropp
    slik at ikke det blir skader ved første landing.
    Click image for larger version

Name:	Front_forsterkning.jpg
Views:	1
Size:	54.3 KB
ID:	631501

    Etter første flytur så ble det litt skade et luftinttak fikk en rift.

    Flyet har tilnærmet 1:1 trust/vekt forhold så det går tilnærmet vertikalt
    Last edited by Ofly61; 28-05-12, 23:02.

  • #2
    Så denne har nok futt ut av esken?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Så denne har nok futt ut av esken?
      Glemte å skrive at jeg har byttet ut den originale Kyosho DF-55 vifta.
      DF-55 gir nok futt men jeg greidde å ødelegge vifta ved testing. Hadde
      i trukket til låsemutter nok :-/ så den glapp av akselen og da ble vifta
      "kvistet". Den vifta som står i nå er ei Haoye
      ??--??--?????????

      Den gir statisk 470g trust bare vifte med 3S 1000mah 35C. Montert i flyet så gav den maks +420g.
      Flyets vekt er ca 417g med batteri så ca 1:1

      Comment


      • #4
        Men er det med originalmotoren? Jeg lurer for jeg har tittet litt på denne, men den blir uaktuell hvis motor og vifte ikke duger.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          Men er det med originalmotoren? Jeg lurer for jeg har tittet litt på denne, men den blir uaktuell hvis motor og vifte ikke duger.
          Ø20 original motor passer ikke til Haoye vifta. Original DF-55 vifta "duger" men den gir maks +400g trust med 3S 1000mah 35C utenfor flyet. Med 4S så fikk jeg noe mere men vekt gikk opp også

          Tillegg: Det er ikke sikkert Haoye vifta lever så lenge, stygg lyd på enkelte turtall + at
          det kjennes ut som at motor har dårlige lager. Vil prøve å fly litt mere før jeg bestemmer
          meg for om jeg skal plukke ut vifta igjen og skifte lager på motor.

          F-4'n glir veldig raskt, var overrasket over A-6 glide egenskaper men F-4 er enda raskere
          sikkert p.g.a. strømlinje formen + lav vekt (417g) inkl. batteri.
          Last edited by Ofly61; 28-05-12, 23:15.

          Comment


          • #6
            Endelig EDF flyvær. Fikk virkelig blåst støvet ut av Phantom'n i kveld.
            Prøvde både loop og roll null problemer.

            Den rollet ganske sakte merkelig syn egentlig til å vere en EDF.
            Loopene ble runde og fine. Det hjelper på med 1:1 trust/vekt forhold!

            Å lande er noe hårreisende flyet glir og glir, 100m uten motorkraft
            null problem. Siste landing i kveld ble bra men de to foregående så flippet
            flyet rundt før det stoppet. Merkelig nok ingen skader.

            Har ubalanse i vifta så på lave turtall så Phantom'n bråker "nesten" like mye
            som originalen til tider. Prøver å ungå det men ... litt artig med et skikkelig vræl
            av og til ...

            Comment


            • #7
              Er virkelig fornøyd med Phantomen fløy 4 turer i går kveld .
              Til nå ingen kræsj eller vesentlige skader selv om flyet flipper rundt
              av og til ved landing.

              Har økt utslag på kombinerte elevator/balanseror dette gir raskere roller
              og masse å gå på.

              Funderer på om jeg skal installere ror...

              Comment


              • #8
                Litt oppdatering vedr. F-4 Phantom'n

                Fløy sikkert 25 turer før det ble et kræsj (den er reparert nå).

                Dessverre ødela jeg et blad på vifta så jeg måtte ut med vifte hus og skifte vifte.
                Valgte å kjøpe ny vifte og hus for å ha noen i reserve.

                Grunnen til kræsjen var at jeg fløy med en gammel Hitec 35mhz radio den
                ble selvsagt forstyrret av et eller annet og da ble "ukontrollert" landing.

                Nesa på flyet ble skikkelig krøllet + mange biter. Plukket opp alt og
                rettet opp disse med varmt kokende vann og limte alt sammen.
                Litt maling så er den som "ny". Har ikke fått test flydd den ennå.

                Radioen er skiftet ut med en WFly 2.4GHz. Da jeg skulle test fly
                så "tosket" ESC'n seg til trodde jeg. Fant feilen noe sener WFly
                radioen var satt sammen feil og trimmen på throttle gikk feil vei.

                Har fikset det men har ikke somlet meg til å fly den igjen må få
                fingen ut snart. Har en F-16 også som må fikses og luftes
                brente opp motor i den ved testing, sukk ...

                Litt oppdatering:
                1 Liten lufte tur i går men ble for mørkt så den turen ble kort.

                3 fly turer i dag fikk virkelig blåst ut det som måtte være av spindelvev
                i kriker og kroker. Fløy 2 ganger med 3S 1000mah og 1 med 3S 850mah.
                Merkelig nok så syns jeg den var friskest med 850mah. Antakelig reduksjon
                av vekt som var avgjørende. Spørs om jeg ikke skal gå i den retningen
                bruke heller mindre batteri enn større og kutte ned på flytiden.

                Landingene var ikke så bra, lav sol i innflygingen, ujevn bakke og
                litt rusten EDF pilot ... :-/ ingen synliger skader.
                Last edited by Ofly61; 16-10-12, 14:30.

                Comment


                • #9
                  For de som mot formodning ønsker seg en Kyosho F-4 eller trenger deler Amainhobbies selger disse fortsatt.
                  Kyosho EP Jet F-4 Phantom DF55 Ducted Fan Airplane [KYO10283B]]RC Airplanes, Kyosho EP Jet F-4 Phantom DF55 Ducted Fan Airplane [KYO10283B] - A Main Hobbies - A Main Hobbies[/url]

                  Rettelse: Sorry out of stock ...
                  Last edited by Ofly61; 30-11-12, 12:01.

                  Comment

                  Working...
                  X