Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sakte flyvende trainer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Shark med litt motvind lander på knape meteren.

    Skal ta en titt på Fun Cub også. Takk for tips!

    Espen Kristensen

    Comment


    • #17
      Shark er flott fly. Jeg har fløyet den selv. Men jeg vi heller kalle det et nummer to fly, litt mer for viderekommende. Hvis du skal fly pent og sent. Har du jo gode gamle GWS Slow Stick. Men det ser ut til at den er borte fra Elefun. Jeg har en kamerat, som lærer seg å fly med Wing Dragon. Enkel og grei modell, som tåler en støyt, ser det ut til
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #18
        Shark ble mitt nr 2. Grunnen min var at mye av det var i balsa, og jeg ville kunne ta av og lande før jeg tok sjangsen med et som kunne få større skader en at man bare dyttet inn noen carbon stenger og limte.

        Espen Kristensen

        Comment


        • #19
          Jeg ville ha laget noen depron-saker sammen med kidsa for å skape entusiasme og følelsen av mestring, og så lært dem opp videre via et ordentlig fly, feks Shark eller noe annet i tradisjonelle materialer. Det er hvertfall sånn jeg tenker at valpen på 21 mndr skal lære seg å fly når tiden kommer.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            For min egen del (jeg begynte med RC som godt voksen ), så lærte jeg meg å fly med en "idiotsikker" STC. Jeg fulgte byggetegningen/guiden helt bokstavelig, unntatt motorfestet som jeg lagde mer praktisk. Det var en utrolig deilig følelse første gangen jeg klarte å holde flyet i lufta, jeg hadde nemlig knust en sånn Wingdragon Sportster og hadde litt lav selvfølelse. I og med at du er en kompetent pilot, så er det kanskje morsomst å lage en egen design sammen med gutta? Her er hvertfall den omtalte idiotsikre deprontraineren: “STC” Build guide, free plans, and videos! - RC Groups
            Last edited by bjeff; 06-06-12, 15:41.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              Anders: startet med RC for 1,5 år siden og er i starten av 30 årene.

              Læringskurven har vært brå. Har flydd en del FPV og nå øver jeg pattern. Tenkte å lage noe selvbygg til vinteren, har en liten cnc fres i kikkerten.

              Espen Kristensen

              Comment


              • #22
                Bortsett fra at jeg var eldre enn deg da jeg begynte å fly (og at jeg har fløyet et par år mer), virker det som om vi er ganske like Av en eller annen grunn begynner vi med FPV og ender med F3A. Og det er flere på vei.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #23
                  Etter mye mas fra jentungen på 9 år, fant jeg ut at jeg ikke har annet valg enn å ta opp gamle kunstner.
                  Tok meg god tid for å finne ett fly til henne og ett til meg selv.
                  Valget falt på Wingdragon de hadde våryr-tilbud på til 698,-
                  Wingdragon 3ch RTF| Solid+stabil |Kan gjøre looper| Med 2,4Ghz]Wingdragon 3ch RTF| Solid+stabil |Kan gjøre looper| Med 2,4Ghz - Hjem - www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett! - Din hobbybutikk på nett![/url]
                  Flyet er lekkert.
                  Relativt enkelt å fly, men jeg er redd det kommer til å gå i stykker ganske fort med henne bak spakene.
                  Jeg har valgt å bestille Nine Eagle Sky Runner til henne.
                  Tror det er lurt at hun øver seg på det i år, så får vi heller satse på at WingDragon passer bedre til henne neste år, da hun har fått litt mer kontroll over spakene

                  Etter mange års fravær fra RC, var det heller ikke så lurt av undertegnede å gå rett på et stort og flott fly.
                  Han har også bestilt seg et "bombesikkert" fly
                  Valget falt på Cessna Mini Trainer EPO 2,4GHz 4CH RTF - ThrottleStore.Com

                  Håper min dyrbare erfaring kan komme til gode for deg og dine barn, slik at de også får mye glede av denne flotte hobbyen
                  HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                  Comment


                  • #24
                    Har tro på EPO for nybegynnere. En kompis fløy sin stryker i et luftspenn her på fredag. Han knakk flyet i to på midten ca. Hentet noen tynne carbon stenger, stakk disse inn og han limte med UHF. Flyr som bare det enda. Mitt første Cessna er stappa med tannpirkere, carbon stenger osv, men det flyr enda den dag i dag.

                    Espen Kristensen

                    Comment


                    • #25
                      Bra! Vi får utveksle erfaringer etterhvert.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment

                      Working...
                      X