Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektronisk stabilisering av fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Her står det mye om Gyro: Using Gyro on an RC Airplane. Sakset fra RCG. Men les artikkelen i første post og se filmene. Mye grunnleggende Gyro stoff der.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      To stk 401B gyro fra HK kommer på $26.98 (164,-) inkludert frakt.
      Til den prisen kan man bestille to til senere, så har man en i reserve
      Blir garantert en bestilling av 401B på meg.
      Takk til trådstarter og alle andre som har bidratt

      HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

      Comment


      • #18
        3 akse head-hold/rate gyro for fly
        Eagle A3 Pro Micro Airplane Flight Controller with AVCS and Mode Control Function $37.38 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

        Comment


        • #19
          Hei
          Denne burde løse stabiliseringen fint.
          Eagle Tree –FPV RC FPV First Person View OSD On Screen Display GPS aerial photography

          Flyr selv med en litt annen variant(Eagle Tree –FPV RC FPV First Person View OSD On Screen Display GPS aerial photography), og den fungerer helt utmerket.
          Anbefaler at du setter det opp med en kanal til å skru stabilisering av og på, da den ellers kan motarbeide deg noe ved takeoff.
          Per Olav

          P-51 Mustang| Reichard Sirius | ESM Lavochkin LA7
          http://www.modellflynytt.no/showthre...over-Evje-2014

          Comment


          • #20
            Originally posted by Allfar View Post
            To stk 401B gyro fra HK kommer på $26.98 (164,-) inkludert frakt.
            Til den prisen kan man bestille to til senere, så har man en i reserve
            Blir garantert en bestilling av 401B på meg.
            Takk til trådstarter og alle andre som har bidratt

            Hei! Har du fått hjem de gyroene enda? Er litt spent på å høre dommen!

            Comment


            • #21
              Hei
              Foreløpig har jeg bestilt mods, oppgraderinger og annet tilbehør, som sto over 401B på listen.
              Medio til slutten av juli tipper jeg en test av 401B kan komme fra meg, hvis ingen andre har kommet meg i forkjøpet.
              På HK må man balansere pris og vekt for å komme best mulig ut av det, og jeg ser foreløpig ikke rom for innkjøp av 401B før om noen uker.
              HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

              Comment


              • #22
                Takk for svaret, den er god!
                Jeg bestille Bl.a. 401 gyroer fra HK igår. Men det spørs om jeg rekker å prøve de enda. Vi får se hvordan det utvikler seg!

                Comment


                • #23
                  Det gjorde jeg også
                  Ramlet inn noen kroner fra statskassa, da var jeg ikke sen om å bestille alt som var "backorder" på wishlisten min
                  Fant buddy code til den her: RC International
                  Søkte på "gyro" og fikk den til $9,70 ($11,99 normal pris)

                  Startet opp med hobbyen nå i våres etter mange år i dvale, og har svært få timer i luften pga diverse omstendigheter.
                  Tror faktisk gyro er veldig lurt for min del

                  Kjell
                  HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                  Comment


                  • #24
                    Finnes. Kobles på høyde og balanseror. Egentlig beregnet på små jetmodeller slik de blir roligere i vind. Koster bare noen få USD og funker. Fikk med
                    en slik fra messa i Beijing, men finner den ikke igjen. Ligger kanskje igjen på kontoret der borte. Får prøve å hoste opp navnet på leverandøren.

                    RcModeller

                    Comment


                    • #25
                      FY-30A 3akse gyro fra Fyetech

                      eClick image for larger version

Name:	FY-30A POSTERS-.jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	590228

                      Etter timer med lesing og youtube har valget blitt i rettning FY-30A dette er erstattningen til modellen som tidligere er omtalt i tråden med link til nitoplanes.
                      Utfra hva jeg leser meg til koster denne rundt 130 us $, som er vesentlig dyrere en eks modulen fra 3 eagle som bare er et kretskort.
                      Men fordelen med denne frafor å benytte en eller flere billige hk gyroer, er at denne er funksjonsrik og støtter flere vinge typer, spesielt deltavinger med og uten sideror.

                      Videre har den flere kule modus som kan styres via tx, slikt som {autopilot} der flyet fly selv i en fastsatt ali og elv setting og holder seg i planet, og skal være selvopprettende som en panik funksjn help. Men viktigst for meg er 3D modusen, som vistnok skal være en fin support og hjelp fra alt om trainer øvelser til sikkelig acro.

                      Modellen kan også brukes på quadcopter med fw oppgradering via usb, så her er det muligheter...

                      Link til forhandler, FYETECH med flere video osv..

                      Noen som vet om en forhandler litt i nærområdet, skandinavia osv?
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by AudunJ View Post
                        e[ATTACH=CONFIG]55446[/ATTACH]
                        Noen som vet om en forhandler litt i nærområdet, skandinavia osv?
                        rcFlight.se gör ditt modellflyg billigt
                        BOOMA Intelliswitch

                        Odd A Eriksen

                        Comment


                        • #27
                          Takk for linken til denne forhandleren, de svarte faktisk på spørsmål om svensk moms osv via mail på en søndag, så dette var butikk med support, men en opptur blir ofte møte med en ned tur!

                          Så langt jeg kan se ut av manual osv, klarer denne enheten kun å styre 1 stk Ail servo og jeg trenger en kontroller som kan styre 2 stk ail sevo, er uaktuelt å benytte "y-kabel" løsning. Har sendt både produsenten samt butikken en mail med spørsmål om hvordan man gjør et oppsett med 2x Ail servoer.

                          Rcfliht.se sender også til norge og ta bekrefter de at de "trekker fra SV-mva" men har en frakt på 89kr til utlandet, så prisen er hyggelig.
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

                          * Flyr divserse planker og noen visper.
                          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                          Comment


                          • #28
                            FY-30A (3akse gyro)

                            Noen hyggelige mail med Rcflight.se I dag Og en FY-30a ble sendt i posten fra søtabror i dag.
                            Har også fått svar fra produsenten i kina, selv.om spam filteret blokkere det i første omgang.

                            Har man doble aileron servoer må man benytte y-kabel, men cnc versjonen veier kun 27gram så denne går nok inn i min kronisk ustabile overtrimede deltavinge og kanskje en tur innom noen.andre kun for test.
                            --
                            Oppdatering: 7.7.2012
                            Etter 3 dager kom herligheten i postkassen, som bildene viser: Pent pakket nesten som en giftering i ekse. (Ja har man ført fått gyro tror jeg man er bundet på alle fronter ref, dere som er gift skjønner).

                            Click image for larger version

Name:	IMAG1692.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	590497Click image for larger version

Name:	IMAG1694.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	590498Click image for larger version

Name:	IMAG1695.jpg
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	590499

                            Resten av lørdagskvelden gikk med til å prøve koble denne inn i et test fly: Parkzone F4-Wildcat, og rett ut av esken virket den helt riktig, kanskje med en smule lite gain på sideroret ref testingen på stue bordet. Skal lage en liten finerplate å lime inn i flyet over vinge-carbon røret som blir så nærme CG og senter man kommer som optimal plassering.

                            Videre var manuelen veldig utfyldene og kvaliteten på boksen (sett ut fra design og hvordan den er å ha mellom fingrere er veldig positiv, kompakt og solid aliminiums chassi osv.)
                            Full verdig rapport kommer så fort regnet har stoppet og jeg får noen turer på jordet.. (Gleder meg)...
                            Last edited by AudunJ; 07-07-12, 22:56. Reason: Lagt til litt utfyldene info, samt feil modell navn i første innlegg.
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #29
                              hei.

                              Just a moment...

                              jeg flyr med denne på en fpv modell og må bare si at dette er et helt fantastisk instument til fly. slipp stikken og den retter seg opp, flipp en knapp og den kommer hjem og sirkler over deg. som er noen funksjoner.
                              Last edited by bjornthans; 06-07-12, 21:06.
                              T-rex 450 sport FBL tarot zyx
                              HK500cmt, RJX head-Tarot zyx FBL/Co-pilot II
                              Tarot Trex 450 pro v3 fbl -Tarot zyx
                              CopterX 450 V3 Pro v. tarot head/
                              CopterX 250se v. tarot head/CX FBL flashed to tarot zyx
                              T-REX 100X
                              JR XG 8
                              HK Bixler-FY31AP/Hornet osd Combo
                              Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
                              X525 Quad v KK 5.5
                              FPV: Fatshark Dominator 5.8 - HoryzonHD V1 &V2

                              Comment


                              • #30
                                ParkZone F4Wildcat m/FY-30A 3x gyro

                                Fikk for noen dager siden FY-30A 3 akse stabiliering systemet for fly, i posten fra rcflight.se (1200 svenske kr) og har brukt en regnfull søndagskveld på montering av dette inn i test flyet (PZ F4 Wildcat) som jeg har montert en 1,5mm kryssfiner plate rett over karbon stangen for vingen, da jeg her fikk best montering med tanke på ledingene og CG.

                                Rett ut av esken er denne satt inn i flyet, og alt av servo rettninger osv går riktig vei, men tor nok mulignes gain spesielt på sideror er litt liten hvis man skal prøve å få denne modellen til å hovre så godt om den kan selv om det ikke er en 3D planke..

                                Eneste utfordring var egenlig å få RX ch5, "gear" på AR500 motakeren til å virke mot 3posisjos sw på min DX7, da denne kanalen i utgangspunktet virket direkte på "0/1 gear" bryten på TX. løsningen ble og legge inn en mix mellom "flaps 0,1,2) switchen og kjøre denne med +100% mot Gear kanalen, da overstyrer den fult så jeg kan vi flapsw 0=Normal modus (uten gyro), 1=3D mode, og 2=flystabiliserings modus (selvopprettende)

                                Click image for larger version

Name:	IMAG1705.jpg
Views:	1
Size:	39.5 KB
ID:	590526Click image for larger version

Name:	IMAG1713.jpg
Views:	1
Size:	41.0 KB
ID:	590527
                                Bildet viser plassering av gyroen, mellom treplate og selve enheten er det 4x vibrasjons (2mm) tykke dobbelt sidig tape som holder den på plass. Og det skal i følge manualen være nok for nesten alt av elektrofly og noen nitro modeler. Men videre kan man benytte den avangserte strikk riggen hvis man har en "hoppetusse" modell.

                                Test flight ventes så fort regnet har stoppet en gang over helga.
                                Audun Johnsrud
                                Nittedal - HMFK

                                * Flyr divserse planker og noen visper.
                                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                                Comment

                                Working...
                                X