Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorproblemer på Lanyu Cessna Mini Trainer 747-I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by rcmodeller

    Men, men; den som ikke hyler med flokken får på pukkelen.
    Hunder har ikke pukkel. Og kameler går helst ikke i flokk.

    Artig detta. Fikk akkurat feriepenger. Trur jeg skal handle litt på ThrottleStore nå. Hoho!
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #32
      Originally posted by rcmodeller View Post
      Starter fint her også, med: Så, så.

      Men så er det noe som skjer; trykket bygger seg opp.

      Bevares, det er langt fra snakk om lovbrudd og trusler. Fanden leser også Bibelen; sies det.

      Kun en påminnelse om i hvordan man bør gå fram som forbruker, og i hvilken rekkefølge man tar ting.

      Og at forbrukeren også har noen plikter ved et kjøp ser ut som det lett går i glemmeboken.
      En liten påminnelse om det er sikkert greit fra tid til annen.

      Men, men; den som ikke hyler med flokken får på pukkelen.

      RcModeller

      § 40. Forbrukerens medvirkning ved oppfyllelse av kjøpet
      Forbrukeren skal
      a) yte slik medvirkning som det er rimelig å vente av ham eller henne for at selgeren skal kunne oppfylle kjøpet, og
      b) overta tingen ved å hente eller motta den.

      Der står det ingenting om
      Originally posted by rcmodeller View Post
      Forbrukerkjøpsloven gir ikke bare en rett til kunden, men også en plikt til å opptre ryddig hvis en mangel på et produkt skulle inntreffe.
      En mangel er en sak mellom selger og kjøper, og ingen andre.
      Først når selger helt klart har misligholdt sin plikt, kan en evt mangel "offentliggjøres", for å få belyst saken ytterligere. Dvs øve press på selger
      RcModeller
      Din tolkning av loven er feil, og trådstarter har ikke gjort noe som bryter med Forbrukerkjøpsloven. Han har heller ikke brutt noen andre lover. Jeg tar ikke stilling til om kunden tar feil eller ikke, kun til dine grunnløse påstander om at vedkommende er på kant med norsk lov.

      Og nå sier jeg takk for meg i denne tråden, og håper dere finner en løsning begge parter blir fornøyde med. Moralen for kjøper må forøvrig være at kvalitet koster litt, men at det blir billigere i det lange løp.
      Last edited by bjeff; 25-06-12, 19:48.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #33
        Originally posted by Biplan View Post
        Å oppgi en maksimaltid for å sette sammen en ARF modell er litt drøyt etter min mening. Mulig at RcModeller trenger et kurs i kundebehandling.

        Jeg er blant de som bruker lang tid på å montere en ferdigmodell. Jeg ser ofte at ting ikke vil fungere og gjør forbedringer/forandringer slik at jeg er sikker på at modellen kommer til å fly.
        Takk. Det er nøyaktig det samme som jeg gjør. Og når jeg finner en feil, går jeg gjennom alt med argusøyne.
        Dessuten er jeg, som jeg har skrevet flere ganger, ganske så rusten i denne hobbyen, og velger derfor å bruke mer tid på alt, for å være sikker på at jeg ikke dummer meg ut ved å overse noe.
        HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

        Comment


        • #34
          Originally posted by rcmodeller View Post
          Passer sikkert best å ta det her, siden dette er en moderator.

          Artigste med denne type tråder er å se hvor mange som faktisk har erfaring med varen de omtaler. I så fall hadde slike tråder blitt veldig korte.

          Mange ønsker å hjelpe. Javel; vel og bra det. Men man bør passe på så ikke "hjelpen" fører til mer forvirring hos den man vil hjelpe.

          Kvalifisert hjelp fikk tydeligvis trådstarter her når han tok kontakt med selger. Tipper han får rettet på resten også hos samme selger.

          RcModeller
          Hei
          Prøver å besvare flesteparten av dine spørsmål i denne tråden.

          Nei, jeg har ikke hatt mer kontakt med TS i denne saken.
          Grunnen til dette, er at jeg ikke klarer å stole på den kvaliteten EL besitter. Hjelper meg lite om jeg får tilsvarende vare, for jeg tør ikke bruke det. Da er det bedre TS sparer de kronene.
          Grunn nummer to, er at jeg tok kontakt med de 8 dager før jeg fikk erstattet ESC. 8 dager på å sende en ESC.......

          Min tanke var absolutt ikke å sverte TS, min tanke var å dele min personlige erfaring med andre.
          Jeg har også skrevet om kvaliteten på alle andre deler enn EL, og jeg kan gjenta meg selv og si at det er meget bra. Så bra at jeg ikke ville nølt med å legge nye 790,- på bordet den dagen dette ikke er mer.
          RX og TX er også meget bra.
          Legger man til 260,- får man komplett sett EL med børsteløs motor og LiPo. Ergo havner dette flyet på ca 1.050,- totalt, og jeg tror ikke det er en dårlig løsning. Jeg har troen på at dette blir meget bra, jeg
          Og jeg kan love deg og alle andre - dette blir ikke siste modellen jeg handler hos TS

          Syns det er veldig leit og beklagelig at du tok dette så ille opp. Ved å lage storm i vannglass og ha så negativ fokus, har dette fått en negativ innvirkning på TS, slik jeg tolker det.

          Alarmen gikk allerede etter første setninga i denne tråden: "Fikk dette flyet i går og brukte hele kvelden på å sette det sammen."

          Modellen tar maks 10 minutter å sette sammen.

          RcModeller
          Leste ganske mye om denne modellen før jeg bestilte det. Jeg var klar over en del smårusk ved det (hvem modell har ikke det), så jeg gjorde jeg en del smarte triks som andre hadde gjort med samme modell mens jeg satte dette sammen. Jeg er en "perfeksjonist" og alt skal være på stell før jeg tar det i lufta.
          Din uttalelse er regelrett mobbing av meg og likesinnede.

          Kjell
          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

          Comment


          • #35
            Jeg har dette flyet fra TS med LiPo oppsett, og det er et av de morsomste flyene jeg har! Det har tålt noen utrolige krasjer, og alltid kommet i lufta igjen etter litt behandling med lim og tape. Eller kun bytta en motor.
            Også er det så passelig stort at jeg kan ha det med til en hver tid, det har fast plass oppå hattehylle i bilen.

            Comment


            • #36
              Originally posted by McGyver View Post
              Jeg har dette flyet fra TS med LiPo oppsett, og det er et av de morsomste flyene jeg har! Det har tålt noen utrolige krasjer, og alltid kommet i lufta igjen etter litt behandling med lim og tape. Eller kun bytta en motor.
              Også er det så passelig stort at jeg kan ha det med til en hver tid, det har fast plass oppå hattehylle i bilen.
              Ditt innspill harmonerer med den følelsen jeg også sitter igjen med
              Delene begynner å ramle inn her, så det er nok ikke lenge til det får luft under vingene - og man gleder seg
              HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

              Comment


              • #37
                Originally posted by Allfar View Post
                Ditt innspill harmonerer med den følelsen jeg også sitter igjen med
                Delene begynner å ramle inn her, så det er nok ikke lenge til det får luft under vingene - og man gleder seg
                Fått flyet i lufta eller?
                Kjøpte du ny motor?

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Allfar View Post

                  Din uttalelse er regelrett mobbing av meg og likesinnede.

                  Kjell
                  Beklager hvis det føltest sånn.

                  Jeg er kjennt for å gå rett på sak, og snakke rett fra levera. Ikke alltid det faller heldig ut.
                  Men jeg er blitt så gammel etterhvert at jeg liker ikke å gå rundt grøten for mye.
                  Har ikke tid nok igjen til det i min alder, serru.

                  Og ting som bare funker, lar jeg bare bli som de er, siden de funker.
                  Eks blir som når folk spør meg om data på bilen min som jeg har kjørt i snart 15 år. En Audi Quattro.
                  Har ikke peiling blir som oftes svaret. Eneste som er viktig er at den tar meg fra A til B når jeg ønsker det uten trøbbel.
                  Kanskje derfor den har gått som ei klokke hele tiden også.

                  Når man er vokst opp i en tid der jeg måtte spikke hver ei flis på modellene mine selv, ordne motorene og trykknapp radioen selv osv osv fra ca 10 års alderen, så strever jeg litt med å skjønne de helt store problemene med dagens ARF og RTF modeller. Det er bare sånn.

                  Ingen grunn til å tvile på kompetansen på gølvet hos TS. HP der kan nok om det meste, og er tålmodigheten selv.

                  Kanskje også grunnen til at han er der og jeg er ute hos fabrikantene.

                  RCModeller

                  Comment

                  Working...
                  X